/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fisketur til Helsingør
Fra : Judleman
Vist : 4563 gange
70 point
Dato : 20-08-05 17:13

Jeg skal på fisketur til Helsingør, ud med torskebåd og sådan. Jeg vil gerne vide, hvad for kroge der er mest nyttige? Jeg har før fanget på en gul pirk på ca. 200 gram, men ikke mere end fire stk 1,5-kilos torsk. Skal jeg have fat i noget tungere?

Jeg forhøjer gerne til 100 point hvis jeg kan få et godt råd til hvordan jeg også kan få et par makreller med hjem! Makrel forfang har aldrig hjulpet mig, så jeg har sildeforfang istedet. Er der et par specielle fif når det kommer til makrelfiskeri?

Det skal lige nævnes at jeg på ingen måde er en 'erfaren fisker' :P Jeg har kun været ude og fiske omkring 10 gange, og sjældent efter samme fisk eller på samme sted.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 80 point
Dato : 20-08-05 17:21

Jeg tror bare du har været uheldig med torskene. Du kunne selvf. også prøve en sølvblank pirk, men 200g er meget normalt. Er der meget strøm kan en tungere pirk være at foretrække. M.h.t. Makrel: I Vestjylland fanger vi dem på alt der bare skinner. Selv en 1-kr med krog (nogle siger også uden krog, men det er nok lystfiskerhistorier)

Sildeforfanget burde absolut også kunne fange Makrel hvis der altså ER Makreller i farvandet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-05 17:32

Judleman

Jeg skal nok lade være med at drille dig mere

[/citat]
Er der et par specielle fif når det kommer til makrelfiskeri?
[/citat]

Når du først har fanget makreller, så er de lettere at veje.

God fisketur.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-08-05 17:35

For at fange makrel, har jeg brugt en line med røde og grønne gummi orm.
alimak

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 21-08-05 22:16

blanke birke 200-300 gr. med torskeforfang til makel skal du bruge makrelforfang samt blanke makrelskeer

Kommentar
Fra : badroulbadour

Dato : 06-09-05 00:20

Makreller er at regne som en sidegevinst, når du fisker i Øresund.
Prøv evt. at fiske i kastesiden med 40-50 grams blink. Kast ud, vent 10-15 sekunder og begynd indspinningen med store ryk. På denne måde skulle der også være gode chancer for makrel, hvis der er nogen i farvandet. Mht. til både, ville jeg tage "Nadia" som mit første valg, da skipperen, Lars Pryds, er et søm til at finde fiskene. Derefter "Bonito", "Skjold", "Sværd" og "Hanne Berit". (Men de andre både er også ok).
Knæk og bræk!

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 06-09-05 14:30

røde og grønne samt gule gummiorm med torskekroge kaldet gummimakkere,bruges på linen med en blank pirk i bunden til torsk.makrel er det stadig bedst med makrelforfang og blanke makrelskeer

Kommentar
Fra : Rocl

Dato : 13-09-05 16:29

Hej Judleman.

Det med om grejet skal være tungere, afhænger af strømforholdene ved bunden, er pirken for let, bliver den taget af strømmen, og lynhurtigt er din pirk alt for langt væk fra båden. Du kan både mærke og se det, hvis din pirk er for let ellet for tung. Mht til makreller så prøv med en ophænger, altså et ekstra stykke line på din hovedline, og sæt et stykke sild på, det både dufter godt, og ser lækkert ud for fiskene.

Knæk og bræk...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-09-05 16:06

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 50 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 20-09-05 08:17

jeg mener også lige som arne jakobsen,at du har fået svar flere gange.
så mon ikke du skulle lukke nu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 10:08

Hvis Judleman vil lukke sit spørgsmål, så ved han godt, hvordan det skal gøres

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 04-11-05 23:52

Jeg ved godt hvordan man lukker sit spørgsmål. Tak for svarene. Jeg er ked af, at jeg har svigtet jer.

Arne burde vide, hvis ikke der er tale om hans dobbeltgænger, der også har huseret herinde, at jeg er garvet kandubruger. Jeg startede jo allerede da jeg var 13.

Nu er jeg 15, og ved stadig godt, hvordan man lukker sit spørgsmål. men når man går i skole, glemmer man nemt at man har en tråd åben på nettet.

Jeg tildeler de 50 point til: det ved jeg ikke endnu. Jeg finder ud af det om lidt.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 04-11-05 23:54

RETTELSE:

Min en smule kølige tone overfor arne.jakobsen er ikke fair. Jeg troede der var tale om arne.jacobsen, med c.

undskyld. Det var en forveksling. der ER åbenbart tale om den anden arne, det var satans.

Godkendelse af svar
Fra : Judleman

Dato : 04-11-05 23:55

Tak for svaret arne.jakobsen. og jeg undskylder lige for den flabede tone for neden i tråden. Det var en forveksling.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-05 00:14

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-11-05 17:40

Det er i orden judleman. Jeg har altså bare ikke SÅ helvedes meget check på hvor længe folk har været Kandu'er og må indrømme at jeg ikke checkede din profil før jeg skrev min lille reminder. JA ham arne.jacobsen var en fæl fyr der i øvrigt havde mindst 4 andre alias'er der var mindst ligeså slemme.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 06-11-05 00:27

ja jeg siger sgu undskyld, og hatten er for at du ikke er sur nu.