/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB portene vises ikke
Fra : frankb
Vist : 340 gange
220 point
Dato : 20-08-05 11:53

Mit problem er at USB portene godtnok instalerer det jeg tilslutter, og det kan ses i diskhåndteringen, men det vises ikke i" denne computer", det betyder at jeg f.eks. ikke kan komme til at oploade til min usb nøgle, er der en der har en ide, jeg kan se at på min anden pcèr er der noget der vises ved opstart som heder " ACPI controler ", som ikke vises på den maskine med problemet, kan det være en årsag og hvad gør jeg ved det. Jeg er ikke klar over om det har været der altid, da jeg først opdagede det da jeg købte en nøgle.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 12:45

Se i enhedshåndtering om usb er i orden.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 20-08-05 13:25

gå ind i setup når computeren starter op... prøv at se om der står noget med "enable usb"...

-Squarna

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 20-08-05 13:46

Det er fordi at du skal skifte drev bogstav på din USB pen.

Højreklik på denne computer og vælg administrere.

Herefter vælger du diskhåndtering. Her vil du kunne se din usb pen, men du skal give den et andet drev bogstav.

Højreklik på den viste USB enhed og vælg "skift bogstav og sti". Gi den så et andet drev bogstav som fx. M eller S.

Klik ok og anvend. Og nu kan du se din usb nøgle under denne computer/stifinder.

MvH

Kommentar
Fra : frankb

Dato : 20-08-05 15:32

Der er ikke nogen af disse ting der gør en forskel, det har jeg prøvet, det hele virker, jeg har prøvet alle muligheder for at ændre drev bogstav, det løser ikke problemet, det ser fint ud på alle måder, kun det problem at det ikke vises i denne computer jeg kan derfor ikke oploade, jeg kan via computeradministration hente det der er på nøglen og en løs harddisk.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-08-05 17:15

Hvis du tager pennen ud af din PC, mens den er tændt og sætter den i , Igen..lad XP "tænke" et par minutter over det, lader den arbejde, tålmodighed MIN 5 minutter, så tror jeg du har en chance...
good luck

Kommentar
Fra : frankb

Dato : 21-08-05 00:02

Det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : ninka1

Dato : 22-02-06 07:48

Sluk for strømmen!
Min computer holdt op med at kunne indlæse alle mine 3 usb-penne (selv om de virkede på andre computere, ligesom cameraet også virkede). Jeg læste et indlæg her (kan ikke huske fra hvem, men tak), hvori man rådede at slukke helt for strømmen til computeren (tage stikket ud) i ca 10 minutter. Efter tilslutning og genstart fungerede alting perfekt igen.