/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Trægulv og kontorstole
Fra : Kirsten_Larsen
Vist : 6544 gange
100 point
Dato : 15-10-02 12:46

På vores hjemmekontor har vi trægulv, dvs. 8 cm lange lægter, som ligger side om side og dermed former gulvet (jøssssss, for en idiotisk formuleret forklaring, men jeg kommer ikke på nogen bedre). Gulvet er lakeret. Nu er vores kontorstole begyndt at ødelægge gulvet. Der løsner sig korte og lange, ca. 1 mm tynde, træfliser af overfladen. Nu ser gulvet ikke godt ud. Hvilken type underlag bør jeg anskaffe mig til kontorstolene? Helst ikke noget, som er alt for dyrt.....

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-02 13:34

Køb et køreunderlag til at ligge under stolene, koster omkring 500 kr. alt efter størrelse. Har selv været ude for det samme, kunne pluselig trække lange træflise af mit gulv, nogle så tykke, at jeg måtte lime dem på igen. Et klart underlag løste problemet.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : morm

Dato : 15-10-02 16:58

Kan varmt anbefale et køreunderlag, og du kan være heldig at få det en del billigere, hvis du er opmærksom på udsalg af brugte kontormøbler/inventar.
En god ide er at lægge et tæppeunderlag under køreunderlaget, så det ikke skrider på trægulvet.
Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : morm

Dato : 15-10-02 16:58

Kan varmt anbefale et køreunderlag, og du kan være heldig at få det en del billigere, hvis du er opmærksom på udsalg af brugte kontormøbler/inventar.
En god ide er at lægge et tæppeunderlag under køreunderlaget, så det ikke skrider på trægulvet.
Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 15-10-02 19:29

Jeg synes nu ikke et tæppeunderlag under køreunderlaget pynter særligt..........Mit køreunderlag er fastholdt under mit computerbord, så det ligger bare fast og fungerer fortrinligt, og så kan man næsten ikke se det. Men husk lige, hvis du skal ud at købe underlag, så er der forskel på om det er et, der skal ligge på trægulv eller på gulvtæppe.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-10-02 19:56

Til ovenstående indlæg kan jeg sige, at et køreunderlag til tæpper har nogle små 'pigge', mens det til 'hårde' gulve er en smule ru på undersiden.

Men under alle omstændigheder er et køreunderlag at foretrække frem for alt andet, og det med tæppet under underlaget er helt unødvendig. Så her vil jeg give Grethes fuldstændig ret. Computer-/skrivebordet kan sagtens holde et køreunderlag fast - du skal bare lade det gå ind undet benene på bordet. - Og så ser det jo heller ikke særlig godt ud, men en tæppe-rest, synes jeg.

Her i huset har vi begge typer, og de fungerer ganske udmærket.

Kommentar
Fra : Kirsten_Larsen

Dato : 15-10-02 21:00

Jeg havde håbet på en eller anden løsning, som vi måske selv kunne lave....

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-10-02 21:37

Hvad ka' du selv lave for under 500 kr., som et underlag maks koster? - ikke ret meget.

Så du må nok bide i det sure æble og 'investerer' i et kørerunderlag - af en eller anden art - det skal bare være et hårdt underlag, for ellers bliver det underliggende trægulv stadig ødelagt - dvs at et tæppe alene altså ikke er den bedste løsning i længden.

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 15-10-02 23:21

Jeg har lige købt 2 stk kørerunderlag i Jem & Fix de kostede 299,- pr. stk. Det er da billigt.
De har både til trægulv og tæpper.

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 02-02-03 15:22

kan varmt anbefale køreunderlag, men hvis det skel hoste ret meget kan du bruge et stykke linolium.

Kommentar
Fra : magajo

Dato : 25-03-03 11:29

Jeg købte en rest masonitplade i byggemarked for en flad 10'er. Det er rigelig stort til at jeg kan køre frem og tilbage. Det har nu holdt i 1½ år og skal snart skiftes...men en 10'er har alle vel rådtil!!!!

Kommentar
Fra : MrsKarlsson

Dato : 25-01-05 20:29

Jeg har lige set et tilbud i Biva med et stoleunderlag i klar hård plast til 249, det er 91*120*0,2 cm. Er det mon værd at investere i?
http://www.biva.dk/
Varenummer
190023

Hilsen Anne.