/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp med format af com..
Fra : RaB
Vist : 345 gange
400 point
Dato : 17-08-05 23:03

Har et kæmpe problem, vil formatter min p4 2,8 og installer win xp pro. Det går fint nok ude i det blå, i ved der hvor man skal dele drev op osv. men så når den skal genstarte og installer vider inde i windows xp låser den fast, når den er ved at åben xp.. i ved der hvor der er en kæmpe flag og står windows xp og den blå linene køre frem og tilbage.. syntes jeg har prøvet alt skifte hardisk, og taget en ram blok ud.. Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre..???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-05 23:08

Har du prøvet at sætte bios til factory settings?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-08-05 23:28

Det kan også være, du skal tørre din CD ordentligt af for fedtet fingre, og vente lidt længere, desuden fjerne andre tilsluttede ting som printere osv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 18-08-05 00:12

Tror på den med de fedtede fingre eller defekt cd. Har før oplevet det.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-08-05 00:15

som tedd også er inde på : sæt din bios : cpu clock frekvens ( FSB ) til 100 mhz
og slå usb fra inde i bios hvis du ikke bruger usb tastetur og mus .
slå det til igen når du har fået win til at køre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 07:30

>>der ude hvor jeg deler drev op<<
Hvad har du delt op.
Har du slettet nogen drev og oprettet nogle nye.

Hvis du vil ha' flere drev på samme HD (en god ide):
Så lav et drev (partition) så der er plads til senere at lave flere drev.
Efter indstallationen kan du lave flere drev
Og som før er sagt, så pil det unødvendige fra under indstallationen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-05 08:38

Der kan ikke oprettes flere drev efter indstallation af XP, uden tredjehånds programmer såsom partitionmagic, du skal prøve rammene enkeltvis, ikke bare tage en ud.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-05 08:39

www.bootdisk.com, har du alle værktøjer, du har brug for. Få testet din HD også.