/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
molokyle din skovsnegl :-)
Fra : miritdk
Vist : 608 gange
99 point
Dato : 14-08-05 19:54

tak for hjælpen med den røde skovsnegl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 20:13

Velbekomme, men husk at denKAN forvekles med Rød Skovsnegl :

Citat
Sort- og rød skovsnegl
Rød- og sort skovsnegl hører til samme familie som iberisk skovsnegl og kan i nogle tilfælde forveksles med iberisk skovsnegl. Iberiske skovsnegle kan variere meget i farve. Derfor kan nogle meget røde individer af iberisk skovsnegl forveksles med rød skovsnegl og meget mørke eller sorte individer af iberisk skovsnegl med sort skovsnegl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 20:14

..altså den iberiske. Bare så ikke arne kommer farende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-05 20:16

..og Teil's link sagde sådan set det samme : http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/37.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:17

halloooooooooo er du fuld eller ser du dårligt - prøv lige at klikke på dit eget link ( i det andet spørgsmål)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 20:18

molo -> det er da ligegyldigt, der er jo alligevel ikke nogen der æder dem.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 109 point
Dato : 14-08-05 20:19

Ja ja miritdk, men det ku' jo være du ikke havde læst det hele igennem, men blot set det fine foto?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:19

ÆWS da også arne - gyyyyyyyyyys

(kan man rent faktisk mon det ????????)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:23

oki molo - faktisk ER de meget røde - mere orange så fotoet var ingen overdrivelse

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:26

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-05 20:26

mirit

En snegl på vejen er tegn på regn i Spanien.

Så kan du og din "nabo" ikke glæde Jer over at det ikke er der I er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:31

ans - jeg er ski sååååååååå glad for at vejret holdt sig rimeligt pænt idag - så om det regner i spanien er jeg bedøvende med

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 20:32

Mirit -> Ingen af de 3 arter er giftige, så det kan man faktisk godt. De fleste danske skulle dog nok være døden nær af sult før de besluttede sig for at spise skovsnegle. Men de kan da sikkert tilberedes så de bliver mere lækre. I Troels Kløvedals serie der sendes på DR1 hver søndag kl. 20:00, så vi i sidste uge at Kinesere ikke bare spiser hunde, men også Tørrede Moderkager (fra mennesker). Jo mange underlige/ulækre ting spises faktisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:36

jamen ærlig talt arne - i mangel af bedre er det jo en god ting at vide og garanteret også sundt og næringsrigt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 20:39

Ja ja, velbekomme med begge dele. Håber aldrig at du eller dine bliver SÅ forsultne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-05 20:42

.........men pas på! I nordsjælland indeholder sneglene hjerte/lungeorm som har slået mange hunde ihjel. Mennesker er ikke døde af sygdommen endnu..... af en eller anden grund.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 20:47

Birgitta - SKAL mennesker spise disse snegle, bliver de forhåbenligt da ikke spist rå! KOgning eller stegning vil dræbe disse orm. Når hundene dør, er det jo fordi de IKKE har opfundet ilden og derfor æder alt råt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:48

Birgitta det er faktisk her i nordsjælland og i sønderjylland de røde slimboller trives bedst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-05 20:50

Et af mine børn kom engang gående og suttede på en sort skovsnegl (2-3år).
Efter den forskrækkelse købte vi rigtig lakrids til barnet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-05 20:58

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-05 21:01

Man spiser jo østers rå, så hvorfor ikke også snegle??
Nåmen de klogere hunde æder jo almindeligvis ikke snegle, men et næsten helt fint nedfaldsæble kan da også indeholde lidt sneglebørn...

Hvis man vil æde vinbjergsnegle, så skal de gå og sulte i en trådkasse en uges tid først...

Gad egentlig vide, hvorfor der aldrig er nogen, der er gået i gang med at producere spisesnegle af andre arter... --Lidt hvidløg på og smør... mmmmm.. ---sikken masse proteinfyldt mad, der render rundt i haver og skove..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 21:56

Ja Birgitta - Og hvad med insekter og larver. I nogle dele af verden spises de i tonsvis. En flok amerikanske soldater lærte mig engang at spise Alm. Strandsnegl. I ved de der sommetider sidder i lag på sten, pæle, moler o.s.v.

Kog dem nøjagtigt som kartofler. Brug en nål til at pille kødet ud af skallen. Lækkert. Selvfølgeligt skal man ikke samle dem i forurenet vand, men de smager pragtfuldt bare kogt i letsaltet vand evt. havvand.