/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskegarn.
Fra : bpedersen
Vist : 6785 gange
50 point
Dato : 14-08-05 15:31

Hej.
Er den nogen der kender en hjemmeside hvor man kan se hvordan man knytter et fiskenet/garn??

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-08-05 16:54

hvis det er for at reperere et net , kan det næsten ikke betale sig
hvis du bare genbruger lod og flydelinen , er det nemmere bare at skifte selve nettet , det koster kun 25-30 kr for et helt net

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 17:05

bredker -> Så har han jo alligevel brug for en hjemmeside hvor han kan lære at binde ved. (Knytte nettet til lod og flydelinerne).

bpedersen -> At reparere et net hedder at bøde det. Måske kunne du finde noget brugbart ved at søge på ordet "bøde" og "garn" eller "net". HIlsen Arne

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-08-05 17:21

Okay, men det giver heler ikke rigtig noget. Jeg skal nemmelig have lavet et net på 5 x5 meter og jeg tror godt jeg kan lave det selv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 17:27

5 x 5 meter? Hvad i alverden skal du bruge et så mærkeligt net til? Net findes færdige i de mål man anvender til forskellige slags fiskeri, men 5 x 5 meter? Afspærring af et eller andet?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-08-05 17:36

hvis det er til f.eks en balle vogn eller des lige så prøv at høre den lokale fodbold klub om ikke de har et gammelt mål net til at ligge...

men det er self ikke det svar du ønsker, blot et forslag...

Claus

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-08-05 17:40

Det er et projekt jeg er ved, sammen med en af mine kammerater. Vi skal sove i en træ-toppende en hel nat. Til det skal vi så bruge et net til at spænde ud, så vi har noget at sove på.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-08-05 17:40

Det er et projekt jeg er ved, sammen med en af mine kammerater. Vi skal sove i en træ-toppende en hel nat. Til det skal vi så bruge et net til at spænde ud, så vi har noget at sove på.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 17:44

OK - Kunne heller ikke rigtigt forstå at de mål kunne have noget med fiskeri at gøre. Jeg har engang søgt på Google efter nogle specielle "knob", jeg fandt dem. Prøv at søge på "knob". Hilsen Arne

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-08-05 20:11

Ku vi ikke få at vide hvor I ska sove??

-Det vil jeg sgi gerne se!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 20:16

Michael -> Jeg har da set det flere gange på TV. Bl.a. en gruppe jyske spejdere der boede i en trætop i en uge.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-08-05 20:19

En uge??

kommer fiskerikontrollen så ikke!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-05 20:22

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-08-05 20:29

-Fatter altså ik rigtig ideen med at skulle ligge i et net???

Uanset hvor hårdt man strammer det ud, så må man da ende med at ligge i ske om morgenen....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-08-05 20:43

-Og hva med lejrbålet??!!

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 50 point
Dato : 14-08-05 21:37

Her kan du se, hvorledes et net knyttes: http://www.bertaut.com/netmaking.html
Held og lykke.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-08-05 21:48

Det er faktisk meget nemt, kunsten er at få begyndt rigtigt, men er du klar over hvor meget line du skal bruge ?
Knobet der bruges er såmænd bare et flagknob, men jeg tror ikke du finder fremgangsmåde på nettet, det gør du derimod på biblioteket.
Det nemmeste og billigste er at henvende sig til den nærmeste vodbinder og købe et stykke net hos ham.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 27-08-05 20:49

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : neptun4me

Dato : 09-01-06 06:52

Prøv at henvende dig til en vodbinder de har meget tit kasserede rester liggende.