/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp pro angrebet af ungdoms sløvsind.
Fra : halloodk
Vist : 860 gange
200 point
Dato : 13-08-05 15:20

Først kørte jeg med min win xp pro (orginal ikke oem) på en gammel 1,3 Gh med 256 kb ram, hurtig afvikling intet at være utilfreds med. Købte herefter en Amd 64 3000+ med 1 Gb ram installeret min win xp pro med tilladelse fra MS Danmark kører også fint, men den er 3 gang så langt tid om at starte i forhold til den gamle og når jeg går på nettet første gang efter at have startet maskinen reagere den ikke, jeg skal hen og klikke mange gang på ikonet før den reagere, men så kommer den lige pludselig frem med alle de gange jeg har trykket, jeg har naturligvis prøvet kun at trykke en gang og vente men uden resultat. -Når den herefter er i gang er der ingen problemmer. Hjælp
mange hilsner fra
halloodk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-05 15:28

Kan være mange ting!
Spyware, virus, manglende drivere for bare at nævne nogle få ting!
Prøv at køre nogle af www.spywarefri.dk online værktøjer, og prøv lige at kigge under enhedshåndtering efter driverproblemer!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-08-05 15:34

Har haft samme problem downloadede og installerede System Mecanic pro 5 fra www.iolo.com
Fik renset ud i Skidtet ( 30 dages prøve version) husk at fravælge virus og firewall hvis du har det installeret i forvejen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-05 16:57

Har du foretaget en ganske alm. oprydning?

Hent og kør : http://www.tucows.com/preview/355220 (Det er FREEWARE)

VIGTIGT: Fjern kun de elementer der angives som; 'Safe to delete' ..efter du har scannet.

Derefter lige ud af landevejen:

Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning

..samt;

Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskfrakmentering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 30-09-05 09:24

Intet hjælper, jeg har købt antivirus, antispy, prøvet forskellige af slagsen, alle kommer tilbage og siger jeg er rask og sund.
halloodk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 09:30

[hør] Sig mig : Hvor mange programmer har du liggende at køre i din startkonfiguration?

Start->Kør ..skriv; msconfig og tryk [ok] Vælg fanen start.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 09:39

Selv har jeg:

qttask (Quicktime plugin)
jusched (Java)
avgcc (AVG antivirus modul)
avgemc (AVG antivirus modul)
smc (Sygate firewall)
ctfmon (Office modul til talegenkendelse mm.)
Adobe Gamma loader.exe (Photoshop modul)
Adobe Reader Hurtigstart (Acrobat Reader modul)

Jeg kunne vælge at fjerne Java, ctrmon og Adobe 'tingene' men de er ikke 'tunge' at have kørene og alle andre bruger programmoduler bruges til stadighed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 01-10-05 22:18

Prøv - "Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser - Højreklik på "LAN-forbindelse og vælg "Reparer".

Havde du en firewall installeret da du gik på nettet første gang?

prøv "ctrl + alt + delete" for at se hvad henholdsvis din processor, din hukommelse og dit netkort bruger af kapacitet.

Som en sidste løsning, ville jeg geninstallere hele skidtet alt imens jeg var forsikret om at der var en aktiv firewall inden netforbindelsen aktiveres.

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 20-03-06 23:40

Tak for svaret molokyle.