/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
På nettet med mobil og pcér
Fra : fredag
Vist : 470 gange
150 point
Dato : 12-08-05 13:19

Hej.

Er der nogen der har kendskab til hvad der skal til hvis jeg ønsker at komme på internettet på en pcér ved hjælp af en mobiltelefon ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-08-05 13:57

Er det sådan at du vil koble op til nettet via mobiltelefonen, men surfer på en stationær PCvia dén opkobling.???

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-08-05 13:59

Hej taliskoko

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-08-05 14:03

Hej taliskoko.

På en måde, nej i vores lille tennisklub snakker vi om at man fremover måske skal kunne booke baner via en side på internettet. Og hvis dette skal kunne lade sig gøre, skal vi også have en pcér i klubhuset hvor vores medlemmer skal kunne gøre dette. Og dette klubhus ligger uden for lov og ret, derfor spørgsmålet med en mobiltelefon med et billigt abo, og en pcér hvor man kun kan kome på vores tennisside.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-08-05 14:20

Hvis det skal være at booke via en hjemmeside, er det vel noget der kan klares fra andre steder end lige klubhuset.?? Eks. fra jobbet eller fra hjemmet.(?)
Er der fastnet eller kan der install. fastnet i Klubhuset(?), kan I også få en (billig) internetforbindelse der.!!!
Det andet bliver dyre, end at etablere en rigtig forbindelse.!

Men måske en blærbar og mobil m. internet adgang begge med bluetooth.? Jeg ved det ikke.

Men i lufthavne og svenske tog ser man jo det der Wi-FI som er noget trådløst halløj, men der er det enten via blærbar eller mobilen du går på nettet. Og ikke begge dele, så og sige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-05 14:23

Du kan få et indstikskort til den bærbare, hvor kortet er en mobiltelefon uden tastatur osv., dertil skal du så bare have et internetabonnement.
Jeg ved at Sonofon har leveret den slags.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-05 14:25
Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-08-05 14:26

Det er jo stadig nogen som ikke ved hvad internet er her på landet og derfor ikke har det, så derfor skal det også kunne findes/bookes ved banerne. Og fastnet kan ikke installeres.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-08-05 22:01

det kan du godt, men måden er forskellig, efter mobil, og også lidt efter abononent.
der findes, BjarneD skriver, et indstikskort til bræbar,(hvis den bærbare har stikket), der findes usbkabler til mobildata, har aldrig fået mit 300krs
nokiakabel til at virke, kunne lige så godt have kobt en tøjsnor.
Der er IR (infrarød) som både pc og mobil skal have, der er bluetooth som, igen begge enhedder skal have, der skal et pgm til at styre det.
Det mest stabile er et kabel mellem mobil og pc med seriel/usb stik.
Lyder det indviklet ? jamen det er det også, men mest fordi at du skal fortælle med hvilken mobil og eventuelt hvilken pc, det skal gøres med.

selv bruger jeg en siemens C65 og en bærbar med IR, det er nok til mit sjældne brug, som gennem TDC er Gratis at tilslutte, men med en trafikafgift på 25kr./mb. alternativt kan man en mobil gå direkte på bookingsiden og så booke over mobilen.

giv noget mere relevant info, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 15-08-05 08:31

Hej "natmaden"

1. Det bliver ikke en bærbar, vi sætter op. Den er for nem at "stjæle". Så pcén bliver en gl. stationer med win 98/1000 mhz. Og den løsning du nævner med et kabel og usb-stik lyder interessant. Mobilen bliver en nokia 3310 (hvis den kan bruges til dette)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-08-05 11:06

Jo-Jo da det er da godt alt sammen,, lige bortset fra at Nokia 3310 ikke understøtter 'net'
http://www.nokia.dk/phones/3310/faq.php , den kan godt nok kobles på en pc, men det er vist kun for
at rette i telefonbog, og sende/modtage sms via pc'en.

Er der nulighed for en anden mobil ??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-03-06 00:23

Fandt du ud af det ?