/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Hooligan?
Fra : hondaforever
Vist : 735 gange
42 point
Dato : 11-08-05 22:49

Hej.

Jeg står og skal skrive en opgave om hooligans. Har et på spørgsmål, som jeg håber der er en der vil svare på.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---Hvad er en hooligan?

---Hvorfor gør de det som de gør?

---Er der sket nogen markant udvikling inden for de sidste par år?

---Udsende- Cassuals-

---Ser man hooligans som et problem i Danmark?

MVH Søren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-05 22:54
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-08-05 22:57

Hej Søren. Gå ind på http://www.google.dk/ og søg på ordet "hooligan" så bliver alle dine spørgsmål besvaret.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-08-05 23:02

tedd - Tag dig nu sammen. Kan du virkeligt ikke se at det er en doven dreng, der tror at han kan slippe nemt om ved ugens stil.???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-05 23:06

Næh det minder mere om en der vil skrive en god stil og derfor spørger om hvor han kan finde oplysninger!
Ang Arne: http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=108/SubId=/id=1720/text=Trolling+p%E5+Internettet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-05 23:07

hondaforever

I Danmark er det ved at blive et problem med hooligans

http://www.politiforbund.dk/n/show.php?oid=-id&unid=122&element=1596&show=2259&sec=1

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-05 23:30

Citat
Filmen viser fint billedet af hooligan kulturen som en flok afstumpede mennesker der ikke ligger de store planer for fremtiden med andet end den næste kamp mod hooligans fra andre klubber. Deres position i gruppen er ikke anlagt på deres sociale status, men på hvor mange tæsk de kan klare og hvordan de klarede sig i det seneste slagsmål. Det har ikke så meget med alder og job at gøre. Gruppen spænder også vidt aldersmæssig fra de 17-18 årige til langt op 40’erne. Det er en gruppe som på trods af en tvivl som kigger frem ind imellem ikke kunne drømme om at ændre deres adfærd. Suset fra slåskampene kan de ikke undvære.

http://www.ahot.dk/film/film.asp?filmid=368

Det er en film, der handler om de engelske hooligans.

Der er et resumé, som giver et godt indtryk af hooligans

Der er mere her

http://www.geocities.com/agfuwp/hoo-liga.html

http://www.everchangingart.com/vold/Index.asp?mode=show&id=25

Kommentar
Fra : superseile

Dato : 11-08-05 23:35
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-05 23:50

Øh jeg mente http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=108/SubId=/id=1720/text=Trolling+p%E5+Internettet
Well selv den bedste/værste kan jo falde i!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-05 23:53

Sorry rigtig kommentar men forkert spørgsmål

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 12-08-05 00:29

tedd ikke forstået,rigtig kommentar, forkert spørgsmål. mon ikke du mener noget andet. men ellers håber jeg du har ret i dit svar Arne Jakobsen om den unge mands spørgsmål.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-05 09:59

Seipe, tedd mener såmænd bare at Arne er en cyber-hooligan. En såkaldt troll.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-05 10:02

Citat fra tedd's link:

Umulige at tale til fornuft
Fænomenet opstår desværre en gang imellem på diverse fora. Resultatet er som regel ganske forudsigeligt: Den gode stemning i foraet bliver ødelagt, og folk spilder deres tid på at gå rundt og være sure. Det kan ikke betale sig. Ofte er der nogen, der forsøger at tale en troll til fornuft - det kan heller ikke betale sig. Hvis der er tale om en troll, er de slet ikke interesserede i at blive talt til fornuft - de vil meget hellere se, hvor meget tid du kan bruge på at forsøge på det.

Fuldstændig lig hooligans, der udelukkende deltager for balladens skyld.