/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Stater i usa
Fra : Nilsen2005
Vist : 30559 gange
200 point
Dato : 09-08-05 21:40

Er der nogen der har navnene på 52 stater i usa.
Spørgsmålet beror på om hvorvidt der er 52 eller 50. Ergo The missing 2 states.Hvilken ?
Mvh
Allan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-05 21:43

Se nederst på siden.

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-05 21:46

Der er 50 stk.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 21:49
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-05 22:02

Flere oplysninger om staternes tilslutning til unionen.

http://www.netstate.com/states/tables/st_admit.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 22:09
Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 09-08-05 22:11

der er 51 stater den der sidst blev tilføjet er Hawai

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-05 22:14

Der er 51 som Mad_Nuser rigtigt skriver

Et lille citat fra dr.dk/nyheder fra valgkampen i USA:

"Indtil videre er jokeren i valgkampen kommet på stemmesedlen i 33 stater. 11 stater har sagt nej til at sætte ham på stemmesedlen, mens de sidste syv stater venter på rettens afgørelse."

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-05 22:14

Washington D.C. er ikke en stat.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 09-08-05 22:20

Ævl, der er 50 stater , de sidste 2, (altså ikke 51, men 52 "regioner"er der), er selvstyrende områder der hører under USA, Det er de Vestindiske øer og Puerto Rico.

Journalisterne ved DR kan åbenbart ikke tælle

Det var tilbage i 1959 at hawaii blev stat nummer 50.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nilsen2005

Dato : 09-08-05 22:21

Mine oplysninger er, at stat nr. 49 er Alaska og stat nr. 50 er Hawai. Jeg mangler navnet på nr. 51 og 52.

Der er 50 stjerner i flaget og der er Hawai den sidst ankomne stjerne.

Det er muligt, at jeg tager fejl, men diskussionen har været høj, så nu må jeg vide det.

Mvh.
Allan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-05 22:22

Ja, det ligner noget af det jeg har fundet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-05 22:23

Der er 50 stater.....hvad skal vi gøre ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-05 22:23

De Vestindiske øer og Puerto Rico, hører under USA, men har slevstyre og tæller ikke med til staterne....Det er de sidste to.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 22:36

Nilsen2005

Kontakt ambassaden i morgen, så får du svar

http://www.ambassade.dk/usacphe-da.php3

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-08-05 23:13

En hel masse demografiske forhold vedr. United States - på side 7 (side 14 af 222 i PDF dokumentet) omtales de 50 stater
http://www.census.gov/prod/2002pubs/censr-4.pdf

Og også her er der 50 stater...(grafisk)

http://www.fedstats.gov/qf/

mch berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-08-05 23:16

jakjoe: Washinton DC er en stat - det er den der hedder "District of Columbia" = DC

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 23:32

Citat
Washington, DC, er USA hovedstad. Byen har en speciel status, idet den ikke ligger i en stat; DC står for District of Columbia, og området ligger "klemt inde" mellem staterne Maryland og Virginia.

http://www.finnmoller.dk/tr-usa/dc/index-da.htm

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-08-05 23:58

http://en.wikipedia.org/wiki/Washington

Citat
Washington is a state in the Pacific Northwest of the United States. The state capital is Olympia and the largest city in Washington is Seattle. As of the 2000 census, the state population was approximately 5.9 million and the state work force numbered about 3.1 million. Residents are called "Washingtonians" (emphasis on the third syllable, which rhymes with bone).

It should not be confused with Washington, D.C., the nation's capital. To avoid confusion, the capital is often called simply D.C., and the state often called Washington State.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-08-05 00:01

så jeg trækker ordene om Washinton DC = stat tilbage....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-05 00:17
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-08-05 00:19

Washington DC er ikke en af USA´s 50 stater.
Washington DC vælger ikke nogen guvernør.

Det er ikke en stat som de øvrige 50.....det er USA´s hovedstad !!

Her er nogle historiske forklaringer.
http://www.encyclopedia4u.com/w/washington-dc.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-05 00:27

jakjoe

Jeg tror, der er enighed om at Washington DC ikke er en stat

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-08-05 00:30

Det kunne jeg jo ikke se, når jeg ikke fik opdateret, før jeg sendte mine guldkorn.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-05 12:57

Der er 50 stater jf nedenstående links

http://www.50states.com/
http://da.wikipedia.org/wiki/USA

Troede egentlig også at der var 52, men det må jo så være fordi et par ikke tælles med fx Washington DC.

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : Nilsen2005

Dato : 11-08-05 15:22

Tak for svaret dova.
Jeg er overbevist om at dit svar er ok,

Mvh,
Allan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-08-05 16:56

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States
Citat
States: Alabama | Alaska | Arizona | Arkansas | California | Colorado | Connecticut | Delaware | Florida | Georgia | Hawaii | Idaho | Illinois | Indiana | Iowa | Kansas | Kentucky | Louisiana | Maine | Maryland | Massachusetts | Michigan | Minnesota | Mississippi | Missouri | Montana | Nebraska | Nevada | New Hampshire | New Jersey | New Mexico | New York | North Carolina | North Dakota | Ohio | Oklahoma | Oregon | Pennsylvania | Rhode Island | South Carolina | South Dakota | Tennessee | Texas | Utah | Vermont | Virginia | Washington | West Virginia | Wisconsin | Wyoming

Federal district: District of Columbia

Insular areas: American Samoa | Baker Island | Guam | Howland Island | Jarvis Island | Johnston Atoll | Kingman Reef | Midway Atoll | Navassa Island | Northern Mariana Islands | Palmyra Atoll | Puerto Rico | Virgin Islands | Wake Island

Nu har du alle områderne, også de selvstyrende.

mvh
jakjoe