/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cpu
Fra : Rene182
Vist : 270 gange
30 point
Dato : 08-08-05 00:25

Hej er der nogle der ved hvor meget en intel pentium 4 prescott 2,8 GHz kan holde til at blive overcloket..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 03:50
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 03:59

tedd -> Ved du SELV noget om det? Eller er det bare et link du har fundet?
Hvis du ved noget, så fortæl. Jeg tror det er DET Rene182 er ude efter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 04:20

Jeg ved så meget at det kommer an på flere faktorer! F.eks bundkort og køling osse! Af mit link kan man jo så se at det er muligt at få en ret god OC ved at kombinere de ovennævnte faktorer!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 04:43

Så må vi jo bare håbe at Rene182 kan forstå det. Jeg ved, ligesom dig at det afhænger af mange forskellige faktorer. Og så ikke mere. Øs af din viden - tedd.

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 08-08-05 16:34

hej det link der stå ikke noget om hvor meget den kan holde til at blive overcloket der stå jo bar lidt om den.. jeg er et msi bundkort Beskrivelse
Motherboard Navn   MSI 865PE Neo2-PS (MS-6728 v2.0)..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 16:41

Der står jo netop i det link at med dit motherboard kunne de få en stabil overclock på 3291,8 med standard luftkøling!

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 08-08-05 18:45

okay.. men kan der ske noget ved at jeg overcloker den så til det..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 22:15

Som regel sker der ikke noget ved at overclocke din cpu/fsb men du bør gøre det i trin indtil du når det punkt hvor PC'en bliver ustabil! Så kan du sætte den tilbage til det punkt lige før, hvor den kørte stabilt! Hvis du bare OC'er vildt fra starten kan du risikere at du ikke kan komme ind i bios og rette!

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 08-08-05 23:48

okay.. tak..