/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hvordan afslutter man et forhold?
Fra : Hillary
Vist : 2874 gange
100 point
Dato : 07-08-05 19:19

Hej kære mænd..

Jeg vil gerne have et par forslag til hvordan en kvinde kan 'slå op' med mænd på den mest hensynsfulde, mindst sårende og mest følsomme måde.. og måske mest.. så det ikke kan missforståes!

Det er svært og jeg forstår ikke helt mænds tankegang nogle gange...
Hjælp, i kære mænd, til at hjælpe jeres medbrødre i fremtiden!

Hillary

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 07-08-05 19:24

Gå lige på og hårdt- fortæl hvorfor (det er vigtigt og ærligt), og giv ikke mulighed for at det bliver misforstået så pågældende tror, der en chance for at reparere, med mindre det er det, du måtte ønske.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 19:29

Fortæl ham at du har tabt/mistet gnisten og syntes at i er vokset fra hinanden, og at du derfor gerne vil ud af det forhold. Så hvis han holder lidt af dig så vil han forstå og acceptere jeres afslutning på forholdet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 19:33

DET overlader jeg også til mændene

men ærligheden skal i højsædet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 19:48

Helt enig med de foregående...
Vis uden tøven hvad du mener - og sig det med ord...
Hvis du ser ud som om du er i tvivl om det du gør er det rigtige - at du måske ligner en der senere vil fortryde vil han forsøge at vinde dig tilbage...
For ham er det jo "inderst inde" ufatteligt at han ikke er lige det du søger... (men det er hans problem ikke dit)
Han har behov for at vide at hans liv og dit ikke skal leves sammen og aldrig vil blive fælles...
Vi har lige så svært ved at forstå kvinder - og jeres måder at tænke, tale og føle på...
Det er svært for en mand at forstå at hende der tidligere var sød og imødekommende nu vil slutte - det gode må da kunne genskabes.... (tror vi....)
At sætte et stopskilt er aldrig let for en kvinde.... Det er ikke let at fyre en medarbejder men situationen er den samme...
Det bliver ikke lettere hvis chefen syntse det er synd og begynder "at græde" med medarbejderen...
Det du skal af med er først og fremmest budskabet "det er slut".
Hvad i så aftaler omd hesnyn til fremtiden er emne nummer 2....
Sig uden tøven hvad du mener - Er du selv i tvivl eller visser du tvivl, ser han det ikke som om det er slut... men vil forsøge at finde nye måder at vise at han er den rigtige.

Så kort og godt - :
Kære mand, det vi havde sammen er slut.

Om du begrunder det er helt op til dig - men er der noget han kan bruge ved indgang (tage bad noget oftere, skifte sokker og underbukser hver gang han går i bad... Ryde op efter sig, sætte ord på livet mm you name it...) til nye forhold er det pænt af dig at fortælle det. Dog skal du huske at fortælle at uanset om han ændres sig eller ej. er det stadig slut (hvis det er sådan du har det)

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-08-05 20:29

Goodbye farvel adios.
Så er den forbi.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 20:49

Enig med teil, ingen grund til så meget palaver, sig du har fundet en med flere penge og du er på vej til Barbados med ham. Så er den feset ind..........

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-08-05 21:47

Du får et svar fra en kvinde alligevel
Det er svært for begge parter at afslutte et forhold. Har selv gjort det efter 2 længerevarende forhold og det gør ondt selv om du er den der går. Men alle de ovenstående indlæg er rigtige, hvis du er sikker på at det er det du vil, så skal du melde det klart ud. Det er synd at lade en man har holdt af gå og tro, at man måske kommer tilbage, hvis man selv ved, at man ikke gør!

Men underbukser og oprydning kommer ikke den snak ved, den skulle I have taget for lang tid siden, hvis det var problemet.

Held og lykke, det er ikke nemt, men somme tider nødvendigt.

Knus Ripley

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-05 22:41

Hun: "I dag har jeg tænkt mig at rydde lidt op og skille mig af med alt det skrammel jeg ikke har brug for længere"

Han: "Det lyder da som en god ide, skat"

Hun: "Det er godt du ser sådan på det, så bliver du sikkert ikke skuffet når jeg nu be'r dig om at pakke dine ting og skride"

mvh dova

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-05 23:06

Hej Hillary. Jeg forstår godt at du gerne vil være så sød og skånsom som muligt. Men har du nogensinde hørt om en sød og skånsom BØDDEL? Nej vel. Og når en mand er forelsket, og elsker, og så bliver fyret; ER det (eller Føles det) som en dødsdom. Ligesom der IKKE findes en sød og skånsom måde at hugge hovedet af en mand på, så findes der heller ikke en sød og skånsom måde at fyre ham på.
Som andre mænd har sagt, er der kun én måde: Den hårde. Jo hårdere DU er i din afsked, jo bedre vil HAN kunne forstå, at du FANDME mener det. Ellers risikerer du bare, at have ham hængende i røven for evigt.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-08-05 23:08

P.S: Undskyld mit Fransk

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-08-05 23:40

Just for the fun of it!

En mail eller sms er jo populær

Ordlyden kunne være:
"You are about as much fun as a divorce, which is not a bad idea"

Den kan næppe misforstås!! - og så mener jeg seriøst ikke, at der findes en "ikke sårende" og "mest følsomme" måde, at afslutte et forhold på..

Vil man ud, så vil man ud - og hvordan du får det formidlet - tror jeg ikke der findes en standard formulering på. Det kommer helt an på situationen..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-05 08:55

Der kan være mange årsager til man ønsker at afslutte et forhold :

1.) Utilfredstillende sexliv.
2.) Vold.
3.) Fund af ny kærlighed.
4.) Tillidsvigt.

Uanset årsag, så sig din ærlige mening og undgå de lange (bort-)forklaringer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hillary

Dato : 23-08-05 09:38

Tak for svaret arne.jakobsen.