/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Bojitsu
Fra : TheOsirisDK
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 07-08-05 19:17

Bojitsu er det japanske navn på kampsportet hvori brug a en stav ingår (mere præcis Bo stav - hvis jeg har forstået korrekt)
Kunne VILDT godt tænke mig at lære mere om denne sport. Men jeg bor lidt afsiget(<spelling)
så der er ikke rigtig nogen mulighed for mig at lære i en klub.

Mit Spørgmål;
Findes der sider der tilbyder (helst) gratis træning?
Og i så fald "Kandu" finde en sådan site?
Jeg ved godt det ikke er det samme, men for what it is worth har jeg gået til karate i et par år, så lidt basic viden har jeg vel.
Men klubben flyttede, så hvis nogen kunne finde online karate "tutorials"
ville jeg være ekstremt meget taknemmelig...

Kommentar
Fra : jessezin

Dato : 05-09-05 19:57

Det er ufatteligt mange sites der hjælper til undervisning i kampkunst og det nemmeste er at lede på google eller andre søgemaskiner. En anden mulighed er at gå på biblioteket eller www.bibliotek.dk og finde bøger der instruerer i kampkunst. Jeg har selv lært meget fra eksempelvis Bruce Lee's undervisnings bøger. Du skal bare klø på og lede.

Venlig Hilsen Jesper

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 05-09-05 20:23

Men Bojitsu? Altså når du f.eks ser en stå der og lave den der kata hvor man bare svinger den her stav rundt om sig SÅ hurtigt... Har ganske svært ved at finde noget...

Kommentar
Fra : jessezin

Dato : 05-09-05 22:06

Når man dyrker kampkunst starter man altid langsomt, alle bevægelser indstuderes stykke for stykke. Det meste af det er en optisk illusion, det hele ser mere indviklet ud når man kigger på. Der findes flere kung fu stile der også bruger "lanse" eller stav f.eks, Tai Chi Chuan bruger det som en udvidet del af stilen. Ligemeget hvilken stil man træner må man forberede sig på måneders og nogle gange års træning før man når sit mål, og er man endelig nået dertil finder man oftest et nyt mål. Man lærer hele livet. Det jeg prøver at sige er at det kræver at man giver sig hundrede procent og der er mange stile der beskæftiger sig med kamp lignende den du beskriver.