/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
lænde på kabel
Fra : kurniel
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 07-08-05 11:14

Jeg har en d-link, dl-604 router hvor jeg selv bruger de 3 porte. Nu vil jeg koble en nabo på. kan jeg det? længden vil blive 40 - 50 meter. hvis jeg kan det, er der så mulighed for at fordele adgangen til internet nogenlunde ligeligt uden at anskaffe mig en server? Jeg ved godt at det er routerens opgave, men jeg tænker på at sikre alle 4 rimelig hastighed, da der nok vil forekomme temmelig heftige downloads ind imellem?

Accepteret svar
Fra : storebror30

Modtaget 110 point
Dato : 07-08-05 11:41

Hejsa det kan du godt man siger at kablet må blive op til 100meter. så din nabo kan godt komme på.
og ang. det med hastighed kommer helt an på hvad du har, af forbindelse routeren for deler til alle maskiner så du behøver ikke en server.
hilsen henrik

Kommentar
Fra : kurniel

Dato : 07-08-05 11:50

tak for det, men er det ikke sådan at hvis der kun er en pc på, så har den hele fobindelsen (512/128 kbit/s) og de næste vil så få svært ved at få båndbredde?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-05 11:56

jo de vil dele lidt om hastigheden, men det behøver ikke at have den store betydning

Har selv 3 pc på en 1024/256 uden mærkbar forringelse

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-08-05 12:00

kurniel --- tror ikke, du skal reklamere ret meget med ovenstående. Normalt er deling af internetadgang begrænset til én postadresse.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-08-05 12:23

Jeg har en 40 meter ledning koblet på en switch nede i et andet kontor i huset.
Jeg har hele forbindelsen altså 1,5 mb og det kør den fuldt ud.
og når min far kobler sig på (i kontoret)mærker jeg ikke den store forskel.

Godkendelse af svar
Fra : kurniel

Dato : 07-08-05 12:35

Tak for svaret storebror30.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 12:59

Her har vi 100 mtr. til den der er længst væk på netværket - og det kører fint.
Kablet går gennem kældre og nede i jorden.