/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hund sukkersyge
Fra : mingg
Vist : 3486 gange
200 point
Dato : 06-08-05 17:20

jeg har været ved dyrlægen i dag med min hund fordi den drikker og tisser meget
jeg fik et bæger med til at tage en urinprøve for at finde ud af om den har sukkersyge
hvis den nu har sukkersyge og skal have insulin hvad koster det så

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-08-05 17:29

Prøv at se denne side, http://www.petsdirect.dk/content.58.51.5open=7,15 dér tror jeg det er muligt at finde info angående sukkersyge hos katte og hunde.

Mvh Epi.

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 06-08-05 17:31

ja men der står ikke noget med pris på insulin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-08-05 17:42

Hej, mingg. Tag det nu lige roligt... HVIS det er sukkersyge, så er der altså flere forskellige slags. Og der er forskellige grader af sukkersyge.
Men livmoderbetændelse kan også vise sig ved øget drikke- og tissetrang.

Hvor gammel er din hund?
Er det en hunhund?
Hvilken race er det?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-08-05 17:45

Det er da mest nærliggende at spørge sin dyrlæge om pris på insulin, samt behandling for sukkersyge. Priserne varierer jo også fra dyrlæge til dyrlæge. Afvent først om din hund virkelig har sukkersyge, og så kan du efterfølgende spørge din dyrlæge mht. pris, medicin og generel behandling.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-08-05 17:56

--forøvrigt, hvis du lidt hurtigt vil vide, om det måske er sukkersyge, så kan du prøve at smage på din hunds urin.. Den vil smage sødt på grund af sukkerindholdet. Hvis du ikke har lyst til ligefrem at smage på det, så kan du hælde lidt ud på en tallerken eller lignende og lade det tørre ind. Det indtørrede urin vil virke klæbrigt som spildt sodavand, hvis hunden har sukkersyge.. --Men det er selvfølgelig ikke så følsom og korrekt en test, som den dyrlægen vil udføre.
Jeg har selv haft en hund med sukkersyge for mange år siden, og vi opdagede det fordi hun ikke kunne holde sig, når hun var alene hjemme. Så tissede hun bag stole eller under bordet, fordi hun var flov. Og derfor opdagede vi det først når det var indtørret og gulvet skulle vaskes. Det var fuldstændig som indtørret spildt sodavand.

Kommentar
Fra : zenia2

Dato : 08-08-05 13:31

hej
jeg har haft en stor hund som fik sukkersyge det er en lidt dyr affære da insulin kostede 260,00 kr og nåle og sprøjter også koster lidt og diæt foder vi brugte ca. 1000 kr om måneden på det og det var alle pengene værd .

Kommentar
Fra : 2670kasper

Dato : 16-08-05 19:24

Det er Ik Så Dyrt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-05 20:38

mingg, hvordan går det med din hund?

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 16-08-05 21:28

op og ned
nu skal den ha skannet livmoderen
det er ikke sukkersyge

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-05 13:44

Hvis det er livmoderbetændelse, så kan din hund blive HELT rask efter en operation. Og iøvrigt få en rigtig god alderdom.
God bedring med hende. Og lad os lige høre, hvad dyrlægen finder ud af..

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 17-08-05 13:59

det var ikke livmoderbetendelse
men nu har dyrlægen sendt en blodprøve ind til kvl for at se om det er noget med nyrerne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-05 14:38

helledusseda... Hvor gammel er din hund?

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 17-08-05 14:59

9år

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-05 15:06

Nåårh, så kan der godt komme problemer med nyrer og lever. Jeg havde selv en gammel hund engang. Hun fik leverproblemer som 7-årig. Så fik hun noget diætkost, som hun skulle spise resten af livet. Hun blev over 13 år...

Vi må vente og se, hvad blodprøven viser... Hvornår har dyrlægen svar på den?