/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gode tips til fiskeri på det gulerev
Fra : hustedgade
Vist : 2658 gange
50 point
Dato : 06-08-05 08:04

Hvad er det bedste at fiske med på det gulerrev

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 06-08-05 08:20

Hej Hustedgade.

Jeg går ud fra at det hovedsagelig er torsk og lign du skal fange. Der bruger jeg selv pirke, gerne et par hundrede gram, og så en frossen reje med skal på krogen. Jeg har ingen pirkestang, men bruger en kraftig nylonline direkte i hånden. Det er bare til orientering, hvis du står for at skulle til at investere i grej, så er stangen ikke nødvendig.

Hilsen trukni

Kommentar
Fra : hustedgade

Dato : 06-08-05 08:24

DET lyder lidt vildt man kommer da vist ikke til bunden med et par hundre gram ? der er vel mellem 70 og 100 meter ned

Kommentar
Fra : hustedgade

Dato : 06-08-05 08:25

Jeg kunne godt tænke mig om der var et par fif medhensyn til line og bundtackel

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 06-08-05 08:37

Hej hustedgade.

Jeg må da også indrømme jeg kun har fisket på 20-30 m, med et 150 grams, det var der ingen problemer i, men det er jo selvfølgelig helt afhængig af strømforhold. Der dukker nok et bedre svar op.

Hilsen trukni

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-05 10:01

HVAD har fiskeri med hjemmesider at gøre?

Jeg tror du har stillet dit spørgsmål i en forkert kategori!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-05 10:02

Glem Øresundsgrej på Det Gule Rev. Kraftig 7-9 fods havstang m. multihjul (..fastspolehjul kan IKKE anbefales), 0.80 til 1.0 mm. (..gerne flet-) line og minimum 500g. pirke (blå/sølv fanger godt på revet). I kommer til at fiske på ca. 80 meter vand og der kan være godt med strøm.

Mht. bundtackle binder du et alm. paternostra tackle (Et tackle med et lod for enden af linen og flere korte liner med kroge ud fra hovedlinen som på de almindelige fladfiskeforfang.) med 500g. blylod og 2 stk. str. #2 kroge.

En sjælden gang var der havblik på en tur og da kunne man faktisk godt bruge Øresunds grej (fastspolehjul, 0.50-0.50 mm. monofilline og 250g pirke), men dét hører til sjældenhederne.

Knæk og bræk ....og husk søsygepillerne

0 </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-05 10:11

Ps. Tag lidt armbøjninger. En 17 kg. Torsk, en 13 kg. Lange eller en 11 kg. Mørksej er dælme tung at hive op fra 80 meters vand

Her en lille lange fra revet : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/langemolo.jpg

</MOLOKYLE>