/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Hvordan laves et bilag?
Fra : mikefun
Vist : 891 gange
50 point
Dato : 03-08-05 15:45

Hvis jeg er telmeldt et ikke-dansk bannerprogram på internettet hvor jeg får et beløb for hvert besøgende eller for hvert salg hvordan skal jeg så lave et bilag der kan bruges i min bogføring?

I det konkrete eksempel bliver jeg afregnet hver uge og pengene bliver overført til min bankkonto. Der er ikke nogen form for yderligere bilag fra deres side. Valutaen er enten Euro eller USD. Min egen konto er i DKK.

Men hvordan laver jeg bedst et bilag der kan bruges(og accepteres) i min bogføring? Er afregningen fra min bank nok eller skal der laves yderligere bilag? Kan et bilag være på mere end en side?

Mvh,
Michael

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 03-08-05 15:50

Ville foreslå dig at snakke med told og skat.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-08-05 16:03

Du skriver blot et bilag, hvor det står hvor meget der er indbetalt i $ eller € og hvilken kurs der er omregnet med.

Så et bilag på xx DKr hver uge. Det skulle være fint nok.
Drejer det sig om flere 100.000 kr vil skatte far nok gerne kigge lidt nærmere på det, men så kan du uden problemer henvise til din skriftelige aftale og bankudskrifter.
Så er den pot ude.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-08-05 16:13

Du laver et almindelig bilag for salg og bogfører beløbet i dkr. i kredit og bank under debet.
Hvis du vil kan du hæve beløbet og lade være med at bogføre det, da skattevæsenet i Danmark sikkert ikke får besked fra udlandet at du har modtaget diise penge (det har jeg aldrig sagt eller opfordret dig til). Nu da du er ærlig og reel så bogfører indtægten som salg, husk uden moms. Skriv på bilaget kontoudtog nr. fra dit pengeinstitut, så det senere kan findes. På den måde får du ingen problemer. Told skal ikke indblandes da det kun er peneg du modtager.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-08-05 16:24

Brug den kvittering du modtager fra banken som bilag. Jeg går ud fra at du får en meddelelse fra banken, om at pengene er modtaget og hvem afsender er.

Uanset ovenstående, bør du kontakte din lokale skatteforvaltning og forhøre dig om deres mening.

Mvh. AMP

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-05 18:49

Hej mikefun

Hvis du har netbank, kan du gå ind og se uddybende oplysninger om hver enkelt postering, dem har jeg printet ud og brugt som bilag de gange hvor jeg ikke har haft et andet bilag.

Hvis du med det sidste spørgsmål mener om du kan bruge flere forskellige kvitteringer for samme betaling, må det jo kun være en fordel for skattevæsnet som så kan se at posteringen er reel.

Hilsen
K_M_S

Godkendelse af svar
Fra : mikefun

Dato : 18-01-06 07:33

Tak for svaret k_m_s.