/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Dw MX 2004 Table Problem
Fra : play3r
Vist : 573 gange
70 point
Dato : 03-08-05 13:58

Hej.-
Jeg har har lavet et layout til en hjemmeside. Problemet er at de "Boxes" som jeg har lavet , ikke ligger på linje og rager ud ud. Se her:
http://medlem.jubii.dk/hwi/
Jeg håber i kan se mit problem- Som i kan se sidder "Quick talk" , "content" og "sponsors" ikke på linje. Jeg har lavet tables til hver eneste del og sat pixel hight og width på alt.
Håber at i kan hjælpe mig. :)

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 15:45

Hej.
Du skal starte med en stor frame "boxes", på den ønskede størrelse, og læg dit andet arbejde i den.
På den måde passer vinduet altid.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 15:46

Bortset fra det kan jeg ikke se andet end frames...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 15:47

Du kan kopiere det hele, over i en stor frame, du behøver ikke lave alt om.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 03-08-05 20:17

@smxxx - man anvender ui dag ikke længere frames til hjemmesider, se www.webhejs.dk
kattefar

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 20:30

kattefar,,,,,nogle gør,,,,,,
http://www.steenmartinsen.frac.dk/
gratis reklame.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 03-08-05 20:47

steen, det er en forfærdelig side, for mange lyd som ikke kan slukkes for, for meget bevægelse. god du kan det med flash men en fornunftig hjemmeside skal du skrive i html eller xhtml eller xml. desuden skulle de overholde w3c standarden, det gør din ikke: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.steenmartinsen.frac.dk%2F

undskyld play3r for misbrug af din tråd

kattefar

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 20:51

kattefar, vidste ikke der var lyd på, har næsten lige smidt det op.
Det er heller ikke min egen side.

Kommentar
Fra : play3r

Dato : 04-08-05 14:36

Tak for responset.
Jeg er ikke sikker på at jeg har udtrykt mig rigtig og når jeg åbentbart er den eneste som kan se det grafikse på sitet, er det jo nok der for- Men hvis jeg nu siger man laver 3 tables fra top og ned , og ligger et jpeg pic i hver af de tre tables. Så er problemet at det øverste pic rager ud over det neden under (der kommer ikke en fin lodret linje).
Jeg håber i forstår hva jeg mener ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 04-08-05 14:42

Hej, kan du ikke tilpasse billedet, enten med visuel editor, eller pixels. Under egenskaber for billedet.
Hvilken editor bruger du?

Kommentar
Fra : play3r

Dato : 06-08-05 11:50

Jeg bruger adobe photoshop til at lave mine grafikse dele som jeg så gemmer i jpeg. Men de er jo allerede i korrekte pixel mål , i dette her tilfælde 150*25 og table har samme dimisioner. JEg bruger dreamweaver til html delen.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 17:29

Nu er det svært, da der jo som sagt ikke er billeder på siden, men Dreamweaver MX skulle sagtens kunne klare det.
Ellers er du velkommen til at sende det til mig, hvis ikke der er ømtålelige emner, men det tror jeg næppe, da det er Jubii, så skal jeg se om jeg kan får det på plads

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 18:26

Hvad med et svar???????

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 35 point
Dato : 27-08-05 21:53

Din side virker stadig ikke, lad dog være med at spørge, hvis du ikke vil hjælpessssssssssssss

Godkendelse af svar
Fra : play3r

Dato : 24-01-06 16:52

Hey mega sry smxxx. Tak for din indsats på mit spørgsmål.