/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
2 pc på en linie (webspeed)
Fra : janinna
Vist : 797 gange
100 point
Dato : 02-08-05 16:20

hej er der nogen der kan fortælle mig ,hvordan jeg billigst får webspeed på mine 2 pcer? gerne meget uddybene ,da jeg ikke er den store pc freak.(har kikke lidt her:http://www.kandu.dk/dk/spg/5158. men forstår det ikke helt. hjælp mig

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-05 16:25

køb en trådløs router, det har jeg lige installeret, så kan du have 2 pc erer hvor i huset du vil uden at gøre andet ved dit abonnement end at installere den...

se evt. www.shg.dk

for køb
good luck

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 02-08-05 16:42

Hej Janinna

det nemmeste er at købe en Swits box f.eks. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92106
som du så forbinder til dit kabelmodem og dine 2 pc'er til.
du skal bare sikker dig du har 2 ip adresser til rådighed ( 1 ekstra dynamisk ip-adresse 10 kr. pr. md. )
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_ipadr

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-08-05 17:15

først skal du ringe til tdc webspeed og fortælle du have en computer mere på nettet, derefter skal
du ind på denne side fra den nye computer
http://service.webspeed.dk/

så er du kørende...

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 02-08-05 17:25

først skal du ringe til tdc webspeed og fortælle du have en computer mere på nettet, derefter skal
du ind på denne side fra den nye computer
http://service.webspeed.dk/

så er du kørende...
ja det er lyder jo nemt nok, men hvordan skal jeg koble nummer 2 til webspeed?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-08-05 17:58

som standard er der et USB stik og et Netværks stik på webspeed modemet...
pc 1 via netværks stikket
pc 2 via usb stikket.

eller hent en switcs og 2 alm. netværks kabler enten i tdc butikken eller i en data forretning prisen
ligger fra 100,- og op.

så tilslutter du switcs'en til webspeed modemmet og dine computere til switcs'en

fra den computer som ikke har webspeed skal
du ind på
http://service.webspeed.dk/

så er du kørende...

men stadigvæk, du skal have den registreret først ved at ringe til tdc 8080-8040
ellers dutter det ikke.

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 02-08-05 18:36

DU skal købe dig en billig router.... så skal su ikke oprette en dynamisk ip mere..
det er den billigste løsning. en router koster fra ca 250 og op efter..

henrik

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-08-05 19:00

ja, ikke alt det bøvl, men som jeg foreslog dig 16,25 *SS*

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 02-08-05 19:25

Man skal lige huske at hvis man køber en trådløs skal man også have trådløs netkort og det løber hurtigere op i pris..
end hvis som tid. skrevet køber en router. og noget kabet. det er og bliver den billiste løsning.
så slipper man også at skal have fat i tdc. og hvis man senere vil have nr.3 computer siger tdc eller andet selskab at du skal købe
dig en router.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-08-05 19:31

man køber en usb enhed til sin PC som passer med sin trådløse router

altsammen for under 800,- så er der 2 eller flere pc ere på uanset hvor i huset du har din PC...

har købt min hos www.shg.dk

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 02-08-05 19:57

hej måske ikke den billigste løsning, men lyder som den bedste. tak Tordenkalven

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 02-08-05 19:58

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-08-05 20:21

selv tak, du er altid velkommen