/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startside
Fra : 234
Vist : 492 gange
50 point
Dato : 01-08-05 00:26

Hej med jer !
Jeg vil gerne have lavet en startside til win xp , det vil sige når jeg starter min computer op går den direkte til mit skrivebord.
Derfra vil jeg gerne have at der kommer et vindue frem hvor der står en eller anden tekst vedrørende win xp.

Er der nogen som kan hjælpe mig med mit problem så vil jeg værer meget glad ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 01-08-05 02:24

lav en ganske almindelig ?.txt fil og så ligger du den i start
eks: 123.txt ligger i C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start

og så prøv at genstarte din computer.

men du kan selvfølgelig også , lave en hjemmeside og så konvertere den til en exe fil med dette program
http://www.aw-soft.com/webexe-download.html
eller andre we2exe konverter

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 01-08-05 08:05

hej 234
du kan jo starte alt hvad du kunne tænke dig
hvis du laver en genvej til det i mappen "Menuen Start\Programmer\Start"

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : 234

Dato : 01-08-05 11:29

Jeg kigger på det !

Accepteret svar
Fra : farmerib2

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-05 11:28

Tja nu vil jeg ikke være lyseslukker, :) men når du mener startside hvad er det så lige du mener. Jeg kan ikke helt læse ud fra det at du skriver om det er et af disse to problemer:

1. Når du starter computeren op kommer der en skærm hvor du kan vælge brugere. Er det den du gerne vil slippe for?? (I så fald kan du ikke bruge ovenstående svar til noget.)
løsning: kik ind til svein.dk her: <i>"http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=102&S_Menu=1" <i/> (copier teksten UDEN anførselstegn op i din browsers adressefelt.)

2. Du har startet windows op og vil gerne starte en stifinder/denne computer der går direkte til dit skrivebord (hvilket vil være ret ulogisk fordi computeren starter op på skrivebordet :) )
løsning: placer en genvej til dit skrivebord i mappen C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start (som de andre i denne tråd har forklaret)

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 29-01-06 16:21

Tak for svaret farmerib2.