/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp min stalker vil ikke starte?
Fra : Viktor_PM
Vist : 1095 gange
60 point
Dato : 30-07-05 22:33

Jeg kan ikke få min stalker til at starte. Jeg har prøvet alt. eller hva? Den slår gnist. Det ser ud som om den ikke får benzin til cylinderen. JEg har prøvet med 2 forskellige kabuer. Og den vil bare ikke starte. Men når jeg giver den en lille "snaps" ned i topstykket så starter den efter jeg har trådt et par gange på kickstarteren. HJÆLP! Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-05 23:20

Ja, det spørgsmål er nemt, men du skal lukke alle de spørgsmål du har fået besvaret først!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 31-07-05 00:04

Sådan så er det gjort. Undskyld det ikke er blevet gjort noget før!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-05 00:20

Helt i orden, men der er flere, feks: http://www.kandu.dk/dk/spg/36772

http://www.thansen.dk/product.asp?c=533755982&n=1316296474&pn=770370408
Du har utæt vaccumslange, eller benzinhanen duer ikke.
Vaccumslangen skal suge vaccum op til den vinklede studs, for at den kan åbne benzinhanen, så der kan løbe benzin ned i den tykke slange.
Du kan prøve at træde på kickstarteren, samtidig med du har trukket slangen til benzin af nede på karburatoren, så skal der komme en stråle ud af slangen hver gang.
Hvis der iIKKE kommer en stråle, skal du trække vaccumslangen af nede ved karburatoren, og suge i slangen, så skal der løbe benzin i BENZINSLANGEN så længe du suger. Du må ikke puste, da membranen i benzinhanen kan tage skade.
Hvis der stadig ikke kommer en kraftig stråle, så er der enten ingen benzin på, eller benzinhanen er defekt, eller benzinhanens filter (Det hvide på billedet) er stoppet, men mon ikke det er benzinhanen der skal skiftes.
Når/hvis du trækker benzinhanen af (Løsner spændebåndet), så hold en stor spand under, for der kan være mere benzin i en Stalker end du tror. (Har selv en som har fået skiftet benzinhane)

PS: THansen har den på billedet den passer.
Fejlen kan selvfølgelig også ligge i at der ikke skabes vaccum nok (Giv ikke gas, for så er der ikke så meget vaccum til vaccumslangen)
Hvorfor ikke vaccum nok: Knækket fastkilet/brændt stempelring, somregel efter stempelsætning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 31-07-05 11:30

Jamen. Har tjekket det med om benzinhanen virker. der er jo åben og luk funktion på stalker. Så som du sagde tog jeg benzinslangen af ved kaburatoren, og åbnede for benzinhanen. Og så løb benzinen fint nok. Men jeg har da ikke fundet nogen vakumpumpe eller noget. der sidder kun 2 slanger på min kabu. Benzinslange, og den der kommer nede fra kickstarter dækslet ved siden af vario (olieblander). Tror ikke jeg har noget vakum pumpe så :( Skal der være sådan en?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-05 14:02

Nå der er åben og luk funktion på din model, det er der ikke på min.
Men hvis benzinen løber fint, er det ikke det der er problemet, men så er det knækket stempelring, eller membranen der er i stykker.
Giv den en ny carbonmembran, og se efter at indsugningsstudsen er i orden og ligger tæt til krumtaphuset.
Ellers må du have cylinderen af for at se efter stempelet.
Du skriver heller ikke noget om hvordan det skete og om der er lavet ændringer på knallerten, eller om den nogensinde har sat sig?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-05 14:03
Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 31-07-05 16:20

Jamen jeg har lige købt den. Og ham som havde den før havde knækket en pinbolt. så den kunne ikke køre da jeg fik den. Men jeg fik lavet pinbolten og så købte jeg et nyt stempel og satte på. Og så ville den ikke starte. jeg har lige haft benzinhanen af og renset den. Det var heller ikke det. Så det må næsten være membranen eller sådan noget?

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 06-11-05 11:34

Tak for svaret pallebhansen.