/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kryptere trådløs forbindelse til PC
Fra : Innocent
Vist : 515 gange
200 point
Dato : 30-07-05 17:46

For kort tid siden lykkedes det mig, at få etableret min trådløse forbindelse.
Men hvordan krypterer man den?
Routeren er Netgear - 54Mbit og indbygget netkort er Intel(R)Pro/wireless
2200BC Network connection.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 30-07-05 18:19

Hej,
du skal have adgang til din router og derfra ændre din "security settings"..
Der skulle gerne være nogle vejledninger på Netgear's hjemmeside...
Det har de på Linksys.. (jeg bruger)!
Mvh

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-07-05 19:08

Det står beskrevet i betjeningsvejledningen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 30-07-05 20:41
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-07-05 20:56

Du sætter wep krypteringen i routeren i.h.t. manualen, og så skal du angive krypteringskodeordet når du logger på wireless netværket fra pc'en.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 30-07-05 21:41

husk at logge på routeren med kabel ellers er det ikke sikkert du kan komme ind på den

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 30-07-05 21:43

husk at logge på routeren med kabel ellers er det ikke sikkert du kan komme ind på den
men det er mere vigtigt at mac låse den til de pcér du vil lade komme på dit trådløse net krypteringen skjuler bare de data du sender folk kan stadig logge på selvom de skal brude krypteringen så derfor mac lås den til de forskellige comp

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 31-07-05 19:55

Jeg har gjort folgende:

1) skifte "administrationspassword" til at have adgang til AP/Router med et du selv vælger.
2) vælge et nyt navn til SSID og deaktivere SSID transmit.
3) vælg det højste krypteringsmulighed, WPA er bedst, hvis muligt, ellers WEP 128 er også fint.
4) lave et password med tal og bogstaver til den krypteringsnøgle du vælger.
5) aktivere MAC addresser til alle computere der er på netværket, så det er kun dine maskiner der har adgang til routeren/internettet.
6) skifte (ikke 100% nødvendigt) "channel".
Husk at netkortene også skal konfigureres med de samme passwords/krypteringer/channels, du har brugt til at konfigurere routeren, ellers kan de ikke "tale" med hinanden.

Ja, det er lyder meget kompliceret, men er en god ide at bruge tiden for at sikre "forbindelsen"
Mvh