/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Hvad er det der sker?
Fra : Rene.AN
Vist : 468 gange
20 point
Dato : 30-07-05 07:56

Hej med jer.

Jeg er en gut på 30 somre, der vist har brug for lidt hjælp, eller noget at komme af med.

For ca. 2 år siden byggede jeg et nyt hus med min kæreste. Huset stod færdigt og vi flyttede ind. super fedt. Der går 3 mdr. og vi går fra hinanden, da hun har mødt en fyr fra sit arbejde. Vi sælger huset og jeg flytter i en lille lejlighed. Jeg fester og fyrer den for vildt af i nogle måneder og jeg møder en super dejlig pige. Vi starter stille og roligt med at mødes temmelig tit og det ender ud i et forhold. Jeg finder ud af at hun, i løbet af de 14 dage vi var sammen, havde været sammen med mindst 3 andre. Nå hva skidt. Jeg måtte jo bare videre. der går omkring 3 mdr. igen og jeg mister mit arbejde jeg har været i i 10 år. Jeg flytter i en ny lejlighed da den anden lå midt i byen og det havde jeg fået nok af. Nu hænger jeg her og jeg er blevet så hamrende doven, at jeg ikke selv fatter det.

Jeg har ikke noget job stadig og ærlig talt, så gider jeg virkelig heller ikke. Jeg kan ikke rigtigt tage mig sammen til noget som helst. Den eneste optur jeg synes at have er når det bliver weekend og man skal en tur i byen. Jeg er meget ensom, så jeg vil vildt gerne finde en sød pige, men hvorfor? Jeg har ikke noget at tilbyde, matterielt og man vil jo gerne starte med at date en pige med en middag, eller hvad man finder på. Men pengene er der bare ikke og så ved jeg det ikke er ret nemt at kræve ret meget af pigen. Jeg ved man skal sige til sig selv, at man må tage sig sammen og komme lidt igang. . . . jo. . Men jeg har virkelig ikke gejsten. Jeg sover ikke ret meget om natten, for der tænker jeg simpelthen for meget til at kunne. Hvis jeg endelig bare lige skal have en time, eller to, bliver det med svagt musik i baggrunden, for så tænker jeg knapt så meget, som hvis der er helt stille. Og det er en temmelig urolig søvn. Jeg sover bedst på sofaen, midt på eftermiddagen, når solen kigger ind ad vinduet og så ryger der hurtigt 3 - 4 timer.

Jeg står halvvejs i flytterod, for jeg orker ikke at komme videre lige nu. Jeg tænker lidt sådan. . . . Du har nok overskud til at kigge på det i morgen. . .

Nå men så kom jeg af med lidt af de sidste par år af mit liv.

Er der nogen der har et godt bud på hvad man liiige kan gøre, ud over en psykolog?

Mvh. Rene

Ja. . .jeg havde ikke lige mere end 20 point :-/

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-05 08:08

Citat
Jeg har ikke noget job stadig og ærlig talt, så gider jeg virkelig heller ikke.

Det er nok her du skal starte.
Det giver dig noget at stå op til.
Du kommer i kontakt med andre, får løn, og kan invitere en pige i byen.

Ja, det lyder nemt.....og det er det nok ikke....sig til dig selv, at du gør noget ved det på mandag !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Rene.AN

Dato : 30-07-05 08:13

Hehe. Ja Gid det bare var så nemt jakjoe

Havde jeg bare en "tiny" "bittesmule" lyst, kan du også tro jeg gjorde det. Og det er ikke fordi jeg ikke vil arbejde, for det vil jeg skam gerne, men jeg lyster det bare ikke. Det kan også være det bare er en periode. . . . ja jeg ved ik ???

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-05 08:15

Det kunne på mange måder lyde som om du er på vej ind i en depression, og den største udfordring er den du lige har givet dig selv, nemlig at komme ud af det uden professionel hjælp.

Det kan synes som skruen uden ende, og for at komme videre er du nødt til at starte et sted, om det lige er med at finde et arbejde som det første er jeg måske ikke enig i, je gmener deter vigtigere at få styr på din base.

Hvis du i din nuværende tilstand begynder at søge job vil du gøre det svært for dig selv, da det ikke virker som om din selvtillid er i top.

Du skriver ikke noget om hvad du har arbejdet med tidligere, og det er egentlig heller ikke det vigtigste nu, hovedsagen er, at du som arbejdsløs ikke har råd til at søge professionel hjælp, og derfor står lidt alene med det.

Jeg er coach og mentaltræner i det daglige liv, og jeg tror faktisk ikke der skal så meget til som du måske selv frygter, faktisk er jeg overbevist om, at jeg i løbet af en uge eller to kan hjælpe dig til at få styr på dig selv, og det vil jeg gerne gøre uden at få betaling for det, hvis du har mod på det, så er du velkommen til at sende mig en mail på ui(snabel-a)betterperformance.dk

Kommentar
Fra : Rene.AN

Dato : 30-07-05 08:50

Backtee

jeg synes det er utrolig stort af dig.

Må jeg lige bruge lidt tid at tænke over det i?

For lige at komme med en lille melding til det jeg har skrevet, så er det egentlig ikke energien jeg mangler som sådan. hvis jeg skal ud at spille golf eller noget sjovt med vennerne. . .jamen så er der ingenting, for det meste. Men det er mere det praktiske og fornuftige jeg ligesom trækker alt for meget ud. . . . . . Og det irriterer mig og gør mig på den måde lidt trist til mode, for jeg ved jo godt det er det eneste rigtige.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-07-05 09:35

Selvfølgelgi må du tænke over det.

Med hensyn til din sidste melding, så tror jeg sagtens jeg kan forstå hvad du mener, din adfærd er på ingen måde unormal, men den er uhensigtsmæssig i forhold til de ting du gerne vil, så det er ikke et spørgsmål om at finde mere energi, vi skal bare have målrettet den energi du allerede har

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 30-07-05 10:19

Backtee

Enig - og FLOT tilbud!

Rene.AN
Jeg ville ikke betænke mig.
Jeg tror nemlig osse, du hurtigt kan komme videre, hvis du tager imod hjælp nu - og Backtee serverer det på et sølvfad for dig!

Alene dét, at du har orket at skrive her er alle tiders. Du har banket på depressionens dør - og den er måske osse åbnet en smule - men Backtee kan hjælpe dig med at lukke dén dør, inden du bliver suget ind i det mørke hul.

At du "orker" at spille golf er der ikke noget underligt i:
Dér kan du hygge dig og "glemme" verdens fortrædeligheder.

Jo før du tager hul på bylden, jo lettere er den at få bugt med.
Held og lykke

Sannie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-05 10:26

Rene.AN - du har fået et flot tilbud fra Backtee...............brug det.
Jeg kender Backtee, fra dette forum og ved det er et seriøst tilbud.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 11:19

Ja, for mig lyder det nu ikke bare som om du er på vej ind i en depression, men allerede er der.

og måske nogen vil tage det ilde op, men der mener jeg, at et besøg hos lægen er mere hensigtsmæssigt, før man begiver sig ud i en masse tilbud om alternative behandlinger.

Og først når man har en lægefaglig vurdering af situationen, kan man gå videre derfra.

mvh dova

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-07-05 12:08

dova

Nu er dette måske ikke lige stedet at diskutere, men der er skam intet alternativt ved det jeg laver, og tro mig, jeg er fuldt ud i stand til at håndtere den slags kriser, ellers ville je gikke tilbyde det, et lægebesøg vil ikke resultere i andet end allerhøjest en recept på lykkepiller, og hvad skulle det hjælpe?

Det fjerner godt nok symptomerne på en depression, eller en begyndende sådan, men det får jo ikke Rene videre i livet, en helt anden ting er: Hvad er din baggrund for at kunne diagnosticere????

Kommentar
Fra : Rene.AN

Dato : 30-07-05 13:42

I er nogle cool mennesker allesammen og jeg er meget glad for alle jeres indlæg.

Om jeg tager imod Backtee´s tilbud, ved jeg ikke helt endnu. Det er utrolig fristende og sådan et tilbud får man sq ikke bare stukket i hånden af enhver, der håndterer sådanne ting.

Jeg mener ikke selv jeg er i en depression, men jeg kan sagtens følge Backtee i at jeg måske er på vej.

Jeg har været i en depression før og det ønsler jeg aldrig at prøve igen. Aldrig!

Men Jeg regner med at skrive til dig i løbet af nogle dage Backtee. Igen tak for et kæmpe tilbud.

Det varmer egentlig at komme af med tingene. . . . også selv om det bare er skrift indtil videre.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 10-08-05 11:42

Hvis du vil videre og hvis du gerne vil have min hjælp, så er der en meget vigtig ting, og det er at komme ud af hullerne, mit tilbud står ved magt, men kun hvis du virkelig VIL videre, og det er der ikke meget der tyder på, så skal vi sige at du kan kontakte mig inden fredag 12. august, eller du kan finde på noget andet??
Misforstå mig ikke, det er skam kun for at få dig i gang

Kommentar
Fra : Rene.AN

Dato : 12-08-05 00:06

Hejsa Backtee..

Der er virkelig sket meget på det sidste og jeg har ikke haft den vile tid til mig selv. Min ene kammerats mor er lige død af kræft og det samme gælder en anden kammerats kæreste. Så nu gælder det om at være der for dem. Men jeg ved heller ikke om jeg skal have hjælp som sådan, men det tror jeg næsten du har et svar på. Det går meget op og ned med mig. Den ene dag kan jeg have det fint, dagen efetr af pis. Men når sådan noget sker for mine kammerater, tænker jeg "hva faen er det du sidder og piver over" Så er jeg jo heldig stillet, men spørgsmålet er som om det går over igen. Jeg er helt med på det du skriver og jeg er meget taknemmelig for det. Det skal du vide. Jeg snakkede også med mine forældre, som stod noget undrende over for mig, men de menete også det var en god idé, hvis det var det der skulle til. men lige nu, må jeg indrømme, at jeg tænker en del på mine kammerater. . . . . .

Godkendelse af svar
Fra : Rene.AN

Dato : 12-08-05 00:07

Tak for svaret Backtee.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-08-05 00:16

Rene.AN> Du er meget afklaret om dine egne problemer...det er vigtigt, men også godt at du tænker på andre !!

Det er altid godt at kunne se mere end sin egen næsetip.

Håber du kommer godt videre i livet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Rene.AN

Dato : 12-08-05 00:31

Thx jakjoe. Det er jeg glad for du skriver. . . . . .