/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
fra videohardisk til dvd
Fra : peteralf
Vist : 259 gange
41 point
Dato : 29-07-05 19:34

Jeg prøver at brænde til dvd fra min video record hardisk (philips HDR720/02
men det vil ikke lykkes for mig...idet hardisken melder ud med at jeg enten kører med forkert format eller den kan også melde at disken er fuld.
Jeg har hver gang taget en hel ny dvd-skive ....men meldingerne er de samme. Er der et bud på hvad jeg eventuelt gør forkert???

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 29-07-05 19:42

Hvad format kører "video record hardisk (philips HDR720/02" med,,,,,,,

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-07-05 19:56

Haløjsa
Check lige din manual til optagern, og kontroller hvilke DVD-typer den kan brænde på +R eller -R, jeg har en kollega der i forretningen han købte maksinen (en anden type) fik at vide at han kunne bruge RW skiver men et gik ikke. Hans maskine kunne iøvrigt kun bruge -R skiver. Han bruger nu Verbatin skiver og det fungerer fint.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 19:57

Brug +skiver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 20:00

De philips harddiskDVDer på det danske marked bruger alle +R og +RW

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-07-05 20:30

Hej refi
Du har fuldstændig ret jeg checkede lige vejledningen på Philips hjemmeside der skal bruges ? skiver. Iøvrigt stod der også i manualen at der max. kan være 255 kapitler på en skive.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-07-05 20:31

Undskyld + Skiver ikke ? skiver

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 30-07-05 11:14

Hej alle!
Jeg fik ikke oplyst jer at jeg har brændt en del ned på dvd-skiver som alle var og er +skiver
Men mit problem er at der er nogle videooptagelser som jeg har fået ned på hardisken....ikke vil lade sig "nedbrænde" på en RW+.eller R+.
Men som sagt, har jeg nedbrændt flere video-titler med et godt og fint resultat.??????
Den video-optagelse jeg har på hardisken er 1 time og 27 min. lang og lader sig også vise på skærmen men vil bare ikke over på en disk. Har jeg gjort eet eller andet forkert??? Er der nogen derude som har prøvet at ha' det samme problem.???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 11:29

Det lyder da som om du ved hvad der skal gøres, hvis du har gjort det før.
Har du f. eks. skiftet "mærke" i DVDskiver - der kan være forskel.....
Du kan også have fået er serie defekte skiver - det skulle dog være mærkeligt om alle er defekte.

Hvis du har mulighed for det, så prøv med et andet mærke af skiver, men det billigste ville jo nok være at bruge RWer, hvis noget går galt - så behøver du da ikke smide skiven væk.....

Forkert format tyder på den IKKE kan finde skiven trods det er +skive
Disk fuld tyder på at skiven tidligere har været brugt og dermed lukket.

Alternativt kan du prøve at formatere skiven i en komputer inden du sætter den i DVDen.
Det burde normalt ikke være nødvændigt da dette sker automatisk i brændingsprocessen i DVDen, men programmet kunne jo være defekt....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-07-05 21:02

Haløjsa
Lige et spørgsmål, det kunne vel ikke have noget at gøre med komprimeringen. Alt efter dine kompromeringsindstillinger beregnes hvor meget slutresultatet fylder, hvis det fylder mere end der kan være på en skive, og brænderen ikke kan eller ikke er indstillet til selv at dele filmen over flere skiver, er det rimeligt klart at brænderen ikke kan brænde filen ned på en skive. Tror jeg nok. Hæ! Hæ! Hæ!