/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Glasplade til afskærmning
Fra : torbenhenssel
Vist : 356 gange
20 point
Dato : 29-07-05 14:28

Forskellige steder ser man hærdede glasplader, der anvendes til afskærmning fx ved gelænder ifm trapper og afsatse.
I gavlen på 1.salen af vores villa har jeg brug for en hærdet glasplade med målene ca. 1 x 1,5 m. Er der nogen der ved hvor man kan anskaffe en sådan? Jeg kunne selvfølgelig spørge en glarmester, men han skal sikkert have en "bondegård" for den. Den må gerne være brugt.

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 29-07-05 14:39

Alternativt kan du i nogle byggemarkeder være heldig at finde hærdede glasplader i forskellige mål fx til at placere under brændeovne. Sådanne plader har jeg i mål lidt mindre end dem du opgiver set til lidt under 400 kr. God fornøjelse med eftrsøgningen!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-07-05 15:42

chancerne for at finde en pæn glas plade i de mål du skal bruge er meget små. en glarmester smører typisk 150 % på prisen. han skal kunne tabe pladen få lavet en ny og stadig tjene lidt.. hehe..
kontakt santgobain ( ved ikke om det staves sådan ) eller pilkington det er de 2 største i DK og de har egne hærderovne.. problemet kan måske blive at de ikke vil handle med private.
du kan også spare lidt ved at få kanterne rejfet det vil groft sagt sige at de får en tur med sandpapir så de ikke er skarpe. det er langt billigere end slebne kanter som koster ca 80kr+moms pr meter..
jeg ville anbefale 8mm hærdet glas og det er kun fordi at 6mm vil kunne " blafre " lidt.. hvis det bliver skubbet til osv..
overvej om i vil ha røgfarvet eller grøntonet.. det kan jo gi en flot effekt...

Junior

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 15:54

Mandag formiddag fra 09.30 til 10.00, Det Åbne Marked.

Gå ind på DR.dk og send en mail eller ring til dem.

En masse mennesker lytter til dette program.

Og ligeså mange har alverdens ting liggende.

Prøøv det!

Hanne

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 08-08-05 13:55

Vi købte en hos et nedrivningsfirma, den kostede ca. 400 og er ca. 200 x 80 cm.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-08-05 14:05

men så passer det jo heller ikke til dit gelænder ???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 15:39

Hvad med at købe flere glashylder f.eks. i Ikea (de koster ikke ret meget) og så sætte f.eks. 3 over hinanden med et passende mellemrum?

Det ser da også godt ud.

Hanne