/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Kan ISDN telefoner bruges med LASAT 1280~
Fra : bommelom
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 11-10-02 14:14

Jeg overvejer at anskaffe et par ISDN telefoner til husstanden, da den nuværende analoge telefon skal udskiftes. Desværre er jeg lidt i tvivl om hvorvidt mit modem Lasat 1280 a/b, som netop har en indbygget analog adaptor kan udelade at konvertere ISDN signalet?

Jeg vil jo helst være fri for at anskaffe et nyt ISDN modem også.

Hilsen Kim

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-02 14:21

såfremt du vælge at investere i en isdn telefon
tilslutter du den direkte i nt boksen.

det er kun analog telefoner du kan tilslutte dit modem.
der kan ikke tilsluttes isdn telefoner modemet.

Godkendelse af svar
Fra : bommelom

Dato : 11-10-02 14:32

Tak for svaret! Jeg er lidt en novice på området og sidder ikke pt. hjemme foran min egen PC.
Men er der så plads i NT boksen boksen til, at jeg kan tilslutte både isdn telefon og modem - eller kræver dette en adaptor?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-10-02 14:52

jeps der er 2 udgange på nt boksen
der kan tilkøbes adapter til flere enheder,
typisk til 3-5 isdn enheder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 13:53

"bommelom" <bommelom.news@kandu.dk> wrote in message
news:q6zp9.92701$Qk5.4185019@news010.worldonline.dk...
> adaptor kan udelade at konvertere ISDN signalet?

Du sætter den bare op til ikke at svare på telefonopkald. På den anden side,
hvis du ikke har koblet noget til Lasat'en, så giver det lidt sig selv

ISDN-telefonen sætter du op til at svare.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 14:20

> Jeg overvejer at anskaffe et par ISDN telefoner til husstanden, da den
> nuværende analoge telefon skal udskiftes. Desværre er jeg lidt i tvivl
> om hvorvidt mit modem Lasat 1280 a/b, som netop har en indbygget analog
> adaptor kan udelade at konvertere ISDN signalet?

ISDN-telefoner sættes direkte til din NT-boks i et ISDN-stik. Forventer
du at sætte dem i stik rundt i huset skal du formentlig have ny kabling (S-bus)
og stikkene der anvendes er af typen RJ45 (alm 3-polede stik, som til din
analoge telefon, kan ikke anvendes). ISDN-telefoner og Lasaten har altså
stort set ikke noget med hinanden at gøre.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-02 13:39

"bommelom" <bommelom.news@kandu.dk> wrote in message
news:q6zp9.92701$Qk5.4185019@news010.worldonline.dk...
> Jeg overvejer at anskaffe et par ISDN telefoner til husstanden, da den
> nuværende analoge telefon skal udskiftes. Desværre er jeg lidt i tvivl
> om hvorvidt mit modem Lasat 1280 a/b, som netop har en indbygget analog
> adaptor kan udelade at konvertere ISDN signalet?

Har du evt. overvejret et trådløs ISDN løsning?

Siemens laver nogle fede ISDN baser, hvor man kan købe trådløse håndsæt til

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-02 19:11

> Har du evt. overvejret et trådløs ISDN løsning?
>
> Siemens laver nogle fede ISDN baser, hvor man kan købe trådløse håndsæt
til

Kan jeg kun anbefale. Jeg endte dog med Ascom Eurit133 da jeg ville have dem
i hånden og Telebutikken havde et godt tilbud den uge - 2500kr 1base med tlf
+ extra tlf med separat lader

(At der så gik 3 uger inden jeg fik telefonerne er en anden sag som jeg
tilskriver inkompetence hos ekspedienten i telebutikken i Viborg ...)

Det jeg specielt godt kan lide ved siemens er de modeller hvor basen er
separeret fra laderen således at den kan placeres mere frit (for god
dækning) - og så er deres micro på størrelse med en lille mobiltelefon...

Men foreløbigt er vi godt tilfredse med de 2 ascom'er

Nu mangler jeg bare en gap kompatibel DECT/GSM telefon fra nokia der ikke er
større end min nokia 3330
(jeg er ikke så vild med siemens mobiler)

/A

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-02 20:13

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:aohlo7$8q7$1@sunsite.dk...
> > Har du evt. overvejret et trådløs ISDN løsning?
> >
> > Siemens laver nogle fede ISDN baser, hvor man kan købe trådløse håndsæt
> til
>
> Kan jeg kun anbefale. Jeg endte dog med Ascom Eurit133 da jeg ville have
dem
> i hånden og Telebutikken havde et godt tilbud den uge - 2500kr 1base med
tlf
> + extra tlf med separat lader
>

Du kan være glad for at du valgte Ascom-erne, jeg har også Ascom 133 (base
+1 håndsæt) og dertil har jeg 2 Siemens håndsæt og med dem er der meget
besværligt, ja nærmest umuligt at ringe til et sted hvor der svares "Tryk 1
for dit, tryk 2 for dat, m.m.) for når man trykker på tasterne efter der er
forbindelse, ja så virker de sgu ikke. Derudover er det næste umuligt at se
hvem der evt. har ringet til ens telefon (vis nummer, kræver en
styrmandseksamen), begge funktioner er meget lettere med Ascom-en.

Mvh.
Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 08:34

> dertil har jeg 2 Siemens håndsæt

Hvilke ?

/A

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 17:18

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:aoj51o$8jd$1@sunsite.dk...
> > dertil har jeg 2 Siemens håndsæt
>
> Hvilke ?
>

Øhh! Den ene er en 3000 (tror jeg nok) det står på laderen, den anden er en
4010micro og den er micro, jeg rammer ofte 2 taster samtidig og den er
derfor ikke egnet til mine "pølsefingre" men er sikkert fin til en lille
damehånd.

Mvh.
Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 09:09

> 4010micro og den er micro, jeg rammer ofte 2 taster samtidig og den er
> derfor ikke egnet til mine "pølsefingre" men er sikkert fin til en lille
> damehånd.

Jeg havde kigget meget på microen men
+ Den er lille og betjenes som siemens mobiltelefoner
- Den betjenes som siemens mobiltelefoner
- Det kræver to hænder at tage den op af laderen (eller dobbeltklæbende tape
under den)

Men finder jeg en billig brugt er den oplagt til at have med i en lomme i
værkstedet/haven da den virker mere solid end ascom'en. Men der er
efterhånden et større udvalg af billige desct/gap telefoner der er fysisk
små.

/A