/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Motionscykel Kalorieforbrug ?
Fra : IPM
Vist : 1834 gange
100 point
Dato : 28-07-05 20:30

Er der en der kan give mig en løsning på følgende spørgsmål
Hvis man cykler 10 Km på sin motionscykel med lidt friktion og med en hastighed på ca 40 km i timen
Eller
Hvis man cykler 10 Km på sin motionscykel med mellem friktion og med en hastighed på 25 km i timen
Hvilken af disse måder forbrænder man flest kalorier på??

IPM

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 28-07-05 21:07

jeg ved ikke med sikkerhed men mener at du forbrænder lige meget......
at du køre stærkere giver dig kun en bedre kondi

mvh
jan

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-05 22:31

Hej IBM.

Citat
Der er - desværre - mange der tror, at lav intensitet = høj fedtforbrænding = stort vægttab. Det er ikke rigtigt. Det tager længere tid at tabe sig med træning på lav intensitet. Hvis man træner hårdere kommer man også i bedre form, og kan træne endnu hårdere osv.

Hvad der endvidere er interessant er at stofskiftet i timerne efter træningen vil være forhøjet. Træning med lav intensitet (= fedtforbrændingszonen) øger ikke stofskiftet særlig meget, det gør træning med høj intensitet til gengæld.

Taget herfra:
http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=29&a_id=5&title=art

Her kan du bergne dine egne puls zoner:
http://www.gomotion.dk/pe1.asp?p_id=238

Jeg forstår godt din frustration! ..Kigger man på denne online kalorieberegner

http://inet.uni2.dk/home/markenvard/WattCALForbrug.htm

så fortæller den, at man ved at cykle 10 km med en gennemsnitshastighed på 25 kmt, får en forbrænding på 33.6 kcal.

cykler man derimod 10 km med en gennemsnitshastighed på 40 kmt, så forbrænder man kun 21 kcal..

Tja! - personligt træner jeg med høj intensited, da det efter min vurdering giver mest..

Godkendelse af svar
Fra : IPM

Dato : 29-07-05 06:26

Tak for svaret creamygirl.