/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Nupo pulver erfaringer
Fra : vibse68
Vist : 17780 gange
50 point
Dato : 27-07-05 21:37

Er der nogle der har gode erfaringer med nupo pulver, har tabt sig og holdt vægttabet over længere tid.
Evt tips til hvordan man holder ud.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 21:40

helt ærligt - dur ikke - du tager på ikke alene igen - men hurtigt

prøv for eks at kigge i en af siderne om vægttab og kostomlægning - her et eksempel

www.slankigen.webbyen.dk

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-07-05 21:44

Personligt har jeg brugt nupo med succes. Men jeg brugte det udelukkende til at erstatte måltider med 2-3 gange om dagen , eller som mellemmåltid for at holde min forbænding igang. Derudover droppede jeg lyst brød og smør på brødet. Det gav et udemærket og varigt vægttab samtidig med at man ikke som sådan var på kur.

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 21:46

oleeliassen - jojo - men du droppede noget vigtigt og kan jo ikke leve af nupo resten af livet

Lyst brød og fedt - og sukker er vægtige ingredienser i at tabe sig forever

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 21:47

Det er en dårlig løsning på lang sigt, at tabe sig på den måde.

Du kan måske nok tabe dig, men så snart du stopper sådan en kur, tager du mere på igen bagefter.
Sådan nogen kure nedsætter den naturlige forbrænding, og når du begynder at spise normalt igen, følger forbrændingen ikke ligeså hurtigt med op igen, og derfor ender de fleste med at tage endnu mere på, og det er så i form af fedtvæv, som er endnu sværere at komme af med næste gang man skal på kur o.s.v......altså sådan en yoyo-effekt som du sikkert har hørt om, hvor nogen har været igennem "alt" hvad der findes af kure/pulver/piller/ uden at have tabt sig andre steder end på tegnebogen

Det der virker er omlægning af kostvaner, til groft/grønt/fedtfattigt kombineret med motion.

Det virker, og vægttab skal gå langsomt, da det ellers giver bagslag.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : oleeliassen

Modtaget 60 point
Dato : 27-07-05 22:02

Jow jow miritdk.

Men jeg tabte 10 kg på 2 1/2 mdr og har holdt vægtabet i 11 mdr uden problemer siden. Og jeg droppede stort set nupo efter de 2 1/2 mdr og bruger det kun en gang i mellem som et hurtig mellemmåltid nu. Desuden har jeg et par breve liggende på arbejde i tilfælde af overarbejde, så man undgår fks. en hurtig pizza. Men i bund og grund er vi enige om at det er et spørgsmål om at spise sundt og ofte, men man kan sagtens bruge nupo i den forbindelse synes jeg.

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 22:11

tjahhh der er jo forskel på erfaringerne hvad det angår - jeg tror ikke på det - hverken sundhedsmæssigt eller kur - men sådan er vi jo forskellige

ps har også tabt mig på det - tog ikke alene alle kiloene på igen - men ekstra tilmed - det er sq da surt - grrrrrrrrrr

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-05 09:14

Skal man absolut igennem en slankekur for at tabe sig, så må Atkins kuren (lån på biblioteket) da noget mere fornøjelig at skulle igennem, hvis man er mad-glad.
Ellers er jeg +100% enig i, at der skal en permanent kostomlægning til, hvis man vil holde sig "nede" i vægt.
Nupo er jo kun en protein drik... og det fås i mange afskygninger, også via Herbalife hvis vi skal ha' hårene til at stritte på folk, der hader home parties osv.
At slanke sig via en proteinkur er bla. konceptet i Atkins kuren, der hvor folk "går galt i byen", er at de blander med kulhydrater (de usunde), så du må i gang med at læse lidt.
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-05 09:16

NB: Læs lidt om Atkins kuren på http://www.netdoktor.dk/centre/overvaegt/atkins.htm + meget andet

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-07-05 11:54

Hejsa!
Nupo kan måske være et motiverende supplement i starten af en varig kostændring. På andre måder kan den i mine øjne ikke bruges. (Jo, til undervægtige som proteintilskud).
Jeg har et familiemedlem, som havde fornøjelsen af, at komme i en slankegruppe under Arne Astrup Himself - og så med kamera på, så motivationen var i top! De startede ud med et antal uger uden anden føde end nupo. Derefter en skrap diæt og nupo. Til sidst med udtrapning og vedligeholdelsesdosis af nupo. Hun tabte sig rigtig flot. Men men... Der var ingen, der tog sig af årsagen til overspisningen og resultatet var - på trods af efterfølgende vægtkontroller og samtaler med ernæringseksperten, at hun tog hele baduljen på igen og mere til.

Derfor mener jeg, at man først og fremmest skal finde ud af, hvorfor man spiser for meget/ forkert.

En bemærkning til Ole: Når dit vægttab holder sig efter din nupo kur, så handler det ikke om pulveret, men om din omlægning af kost. Alene det, at du ikke spiser hvidt brød tager adskillige kilo af vægten. Og de kommer ikke på igen, hvis du ikke starter med at spise brødet igen. Prøv at tage alt hvedemel ud af kosten - så skal du bare se løjer

Held og lykke med projektet - det er svært og hårdt, men så skønt når det lykkes!! (Har selv tabt 23 kg ved udelukkelse af hvede og siden hen alt korn - så jeg er glad )

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 30-07-05 09:19

Tak for svaret oleeliassen.
jeg giver point til dig, fordi du fortæller om hvordan man kan bruge nupo i forbindelse med vægttab.
( jeg har nemlig købt for ca 500 kr, så det skal bruges)
mvh vibse

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-07-05 09:32

Hej vibse

Held og lykke med projektet. Nupo kan fint bruges til at kickstarte et vægtab, men det er afgørende at du tænker over hvad du spiser når du er færdig med "kuren". Og der bruger jeg som sagt selv nupo som erstatning for enkelte måltider ind i mellem og som suplement til kosten fordi det indimellem kniber for mig ellers at nå de 5-6 måltider om dagen man behøver for at at opretholde en god forbrænding og for at undgå alternativet som for mit vedkommende kunne være en pizza eller andet fastfood.

-Ole

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 30-09-05 21:27

Hejsa

En af mine venner bruger selv det produkt, han siger at det smager okay, af det er sådan et produkt. Han er ihvertfald glad for at bruge det. Det har nemlig en god virkning hvis man tager det efter trænning, så man ikke behøver at spise aftensmad. Men selvfølgelig skal man ikke bruge sådan et produkt som grundled i ens slankekur! Fordi den eneste måde man kan tabe sig på, er ved at spise sundt og dyrke noget motion. For hvis der var andre udveje, så ville så mange mennesker nok ikke være så fede, som de er idag.

kort og godt, produktet tager sulten hvis den ikke er for stor. Men brug ikke produktet for ofte!!!!! Max. 1 daglig.

Håber du kan bruge mit svar til noget...

VH

Sabrina

Kommentar
Fra : Morten1972A

Dato : 27-10-08 16:52

Nej, Nupo smager ikke godt - i forhold til chokolade og chips.

Og ja, en total kostomlægning er da meget bedre.

Men det er altså ikke altid så nemt, som det lyder. Derfor kan Nupo være et godt kick-start til et effektivt og hurtigt vægttab.

Læs evt. mere information om Nupo slankekur på http://www.NupoKuren.dk.

Kommentar
Fra : Morten1972A

Dato : 27-10-08 16:52

Sorry - dårligt link...

Det er http:www.NupoKuren.dk

Kommentar
Fra : 2210alba

Dato : 01-12-09 21:56

Jo flere måltider du kan holde ud at udskifte med Nupo, desto mre vil du tabe dig. Det svære er at holde vægttabet, når du stopper Kuren. Du er nød til at lægge din kost om efterfølgende, ellers tager du bare de tabte kilo på igen. Men Nupo har været god for mig til at kickstarte et vægttab.
Køb på www.med24.dk (Nupo er her http://www.med24.dk/slankeprodukter/nupo/index.php/cPath/58_190) Det er der jeg har dundet det billigst.

God kur!

Kommentar
Fra : 2210alba

Dato : 01-12-09 22:01

Også forkert link af mig... Det rigtige er http://www.med24.dk/slankeprodukter/nupo/index.php/cPath/58_190