/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
OPSIGELSE AF LEJER
Fra : jwg80
Vist : 451 gange
20 point
Dato : 27-07-05 17:15

Vi har for 6 år siden købt en ejerlejlighed som forældrekøb til vores datter. Hun fraflyttede den i forbindelse med at hun flyttede sammen med en kæreste. Dette forhold er nu gået i stykker, og hun ønsker højt at komme tilbage til lejligheden. I mellemtiden har vi dog lejet lejligheden ud til en ung pige på en standard lejekontrakt fra nettet med et begrænset lejemål på maks 23 måneder.

Hvordan er vores muligheder for at opsige denne lejer?

Hvordan er vores datters mulighed for at flytte tilbage til lejligheden hvis hun køber den af os?

Med venlig hilsen de frustrerede forældre.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-07-05 18:26

Som jeg ser det hænger I på den unge pige i maks 23 mdr.

Du kan opsige lejemålet, men så skal det være for at bo der selv, og så er der et års opsigelse.!

Som tommelfinger regel siger man, at det eneste der kan få en lejer ud er manglene betaling af husleje.!

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-07-05 18:38

Eller ta en snak med lejeren, om allerede nu at kigge sig om efter noget andet at bo i.
Men ellers har lejeren retten til at bo der til kontraktophør.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 27-07-05 18:40

det har du sku godt af,,,

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-07-05 18:49

Måske en sum flytte-penge til lejeren kunne komme på tale. Idag er det jo ikke nemt at finde noget at bo i, så dét kunne være en løsning.!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 18:51
Kommentar
Fra : macau

Dato : 27-07-05 18:59

jeg har et kælderværelse din datter kan leje,der er godt nok både rotter og mus,,,,meeen der vender man sig hurtig til. *LOL*

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-07-05 19:22

Som det allerede er nævnt har lejeren ret til at bebo det lejede i 23 mdr, hvis lejemålet iøvrigt ikke misligeholdes.
Hvis din datter køber har hun ret til at opsige med 12 måneders varsel for selv at bebo boligen.

Men prøv at tale med lejer, hun ved jo det er et midlertidigt lejemål, og måske i kunne hjælpe hende videre.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-07-05 20:26

Har I ikke i lejekontrakten fået skrevet et opsigelsesvarsel?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-07-05 20:48

Et opsigelsesvarsel i en standardkontrakt gælder altid lejerens ret til at sige op.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-07-05 20:48

Ans> Sakset fra trådstarters indlæg: ..."standard lejekontrakt fra nettet med et begrænset lejemål på maks 23 måneder."

Og således er lejemålet allerede opsagt.