/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pletter på gulvtæppe
Fra : nifag
Vist : 420 gange
20 point
Dato : 27-07-05 17:04

Jeg har fået "slæbt" to pletter af brun vandbaseret maling ind på vores lyse gulvtæppe ( uld ).
Kan de fjernes ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-05 17:40

Hejsa
Ifølge http://www.plet-rens.dk/index.php er svaret nej

Citat
Plastmaling på gulvtæpper
Sug straks så meget som muligt op med køkkenrulle og gnid med en klud vredet op i vand.
Resten kan du ikke fjerne.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-07-05 18:08

Du må aldrig gnide på et uldtæppe. Det skal duppes. Kom noget vand på, og dup så meget af, som du kan. Gentag hæld mere vand på, og hæld en masse kartoffelmel over. Lad det ligge, til det er fuldtstændig tørt, og støvsug så derefter. Hvis det stadig ikke er væk, gentager du den sidste del med vand og kartoffelmel, til det er væk.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-05 18:09

penselrens fra Flügger kan tage det

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-05 20:56

Hvis det ikke kan fjernes, og det er på et meget synligt sted, så kan løsningen være, at skære et stykke ud og sætte et nyt stykke i hullet. Det nye stykke kunne du tage fra under et møbel, f.eks. På den måde "flytter" du pletten til et mindre synligt sted. --Jeg går ud fra, at det er et væg-til-væg tæppe, der ikke bare kan vendes...

Kommentar
Fra : nifag

Dato : 27-07-05 21:02

Tak for hjælpen til jer alle
Nifag