/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Hvordan sikrer jeg mig?
Fra : sprit73
Vist : 685 gange
500 point
Dato : 27-07-05 12:13

Hej med jer,

Jeg har fundet et unikt produkt i udlandet, som jeg ønsker at importere og sælge i DK.
Hvordan sikrer jeg mig, at ingen andre må importere samme produkt med henblik på videresalg i DK? Kan jeg overhovedet det?

/sprit

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-07-05 12:16

Kun hvis du kan aftale med den udenlandske leverandør at du får et agentur (eneforhandling). Det er jo leverandøren der bestemmer hvem han vil sælge til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 12:17

Hvis du med firmaet aftaler at du er eneimportør........

Men det skal nok være noget ret specielt for at der ikke er andre der allerede har fået ideen.

Du kan ikke selv bestemme det.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 12:29

Hvis det er et produkt der ikke allerede findes i DK, gør du det ved at købe rettighederne til import og salg af fabrikant/forhandler i udlandet.

Altså det der kaldes et registreret/beskyttet varemærke/produkt.

mvh dova

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 27-07-05 13:10

parallelimport kan man aldrig sikre sig imod, ha' det i tankerne også!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 13:12

Ligeledes skal du sikre dig at produktet overhovedet MÅ sælges i Danmark......

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 510 point
Dato : 27-07-05 13:20

Hej Sprit73
Du bør - som de øvrige har nævnt - sikre dig rettigheden til at være ene om produktet
Din leverandør kan give dig en garanti - du kan søge om copyright på http://www.dkpto.dk/soeg/ord_begreber/ ( Patent Og varemærkestyrelse ), og efterfølgede være klar til div. slagsmål, hvis det er et godt produkt, som andre forsøger at eftergøre
Kina sætter en hel del ind på at komme pirateriet til livs, men helt undgå det kan du nok ikke, så sikrer dig i hoved & hale bedst muligt
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-05 15:25
Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 03-09-05 21:17

Tak for svaret krakgt.