/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Felix Marentius Nielsen,F:30/12 1889 Jag~
Fra : wlo
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 25-07-05 20:15

Er der en der kan hjælpe mig?
Hvem var forældre til ovennævnte, iflg. Kirkebogen, st. Stefans sogn, Frederik Nielsen og Hustru Maren Jørgensen, Jagtvej 63, København.
Jeg ved at Felix havde en bror der hed Carlo. og jeg ved at Maren havde mindst 2 søskene der hed Karen og Mette.
Jeg mindes engang at have fået at vide at Frederik Nielsen kom fra Grenå, at at Marens forældre boede i Ølby ved Køge
Er der en der kan hjælpe mig videre med min morfars forældre

På forhånd Tak

Winnie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-07-05 09:18

Og du er sikker på det er Ølby, ikke Ølsemagle lige nordfor?
"
roskilde, Ramsø, Ølsemagle, Ølsemagle, , En Gaard, 58, FT-1880
Hans Jørgensen, 40 , Gift, Husfader, Gaardeier, , Her i Sognet
Mette Larsen, 41 , Gift, Hans Hustru, , Her i Sognet
Niels Jørgensen, 10 , Ugift, Deres Barn, , Her i Sognet
Maren Jørgensen, 8 , Ugift, Deres Barn, , Her i Sognet
Jørgen Christensen, 71 , Gift, Husfaderens Fader der af ham forsørges, , Her i Sognet
Elisabeth Pedersen, 59 , Gift, Husfaderens Moder der af ham forsørges, , Her i Sognet
"
Det er naturligvis alt for usikkert:
Ingen søster Karen og det er moderen der hedder Mette, men Maren har en passende alder,
(og hun er tilsyneladende født efter at navneskiftet er ophørt, så far også Jørgensen).
Med de få oplysninger det eneste jeg når at finde... Svend

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 26-07-05 14:30

Hej Svend
nej, Maren er så kun ca. 17 år i 1889, og jeg er helt sikker på at det 3 døtre hed Karen, Maren og Mette. Og jeg er næsten 100% sikker at det er Ølby.

Jeg troede du var taget på ferie

Hilsen Winnie

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-05 08:12

Hej Winnie
Jeg fandt denne Maren i 1850, her er hun 6 år, så er hun født ca. 1844. Det gør hende godt nok til en ældre mor, medmindre Felix er en efternøler.
Ok, udelukkelse er jo også godt

Samtlige personer i husstanden

roskilde, Ramsø, Højelse, Ølby, , Hus, 10, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jørgen Larsen, 46 , Gift, , Væver, Herfølge Sogn, Præstø Amt
Ellen Pedersdatter, 40 , Gift, , Hans Kone, Højelse Sogn, Roskilde Amt
Christen Jørgensen, 13 , Ugift, , Deres Børn, Højelse Sogn, Roskilde Amt
Jens Jørgensen, 3 , Ugift, , Deres Børn, Højelse Sogn, Roskilde Amt
Maren Jørgensdatter, 6 , Ugift, , Deres Børn, Højelse Sogn, Roskilde Amt

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1850 Kildehenvisning: 130
Navn: Maren Jørgensdatter Køn: K
Alder: 6 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres Børn
Fødested: Højelse Sogn, Roskilde Amt
Sogn: Højelse Herred: Ramsø
Amt: Roskilde Stednavn: Ølby
Husstands-/familienr: 10 Matr.nr/adresse: Hus
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: B7887 Løbenr.: 570

MVH Maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-05 08:18

Ja FT-1860 og FT-1870 ville være rart her

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 27-07-05 20:11

Hej Maya123

Tak for dit svar.
Men jeg tror ikke, For Karen og Mette blev vist nok boende i Ølby, så du har ret, det ville hjælpe med FT 1860 + 1870.
Men jeg vil selvfølgelig kikke lidt mer´ på den familie
Jeg var i går inde på din hjemmeside, godt bygget op, dejlig nem at finde rundt i. Desværre er der noget galt med min PC så din siger bliver ved med at lukke ned. Men det du har med kirkebogen, St.Stefans sogn, under 1889, der syntes jeg ikke jeg kan finde min morfar, Felix født 30.dec 1889 døbt 9. feb. 1890.
Har du kigget meget i st.Stefan sogn?

hilsen Winnie

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 27-07-05 20:18

Opdager lige, at der ud for Felix navn i Kirkebogen, under bemærkninger, står 37 år, er det faren eller moderns alder?

Winnie

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-05 21:18

Hej Winnie
Først, det er dog ærgerligt at din side lukker ned når du besøger mig. Jeg har ikke så meget forstand på det, men det kunne være du har indstillet din firewall til ikke at se script eller noget i den retning. Du kunne stille spørgsmålet under et emne her på kandu.dk hvis du har lyst.
Hvorfor du ikke kan se Felix under www.maya-aner.webbyen.dk ja det er fordi jeg ikke er færdig med taste alle KB endnu, der er vist 15 alt i alt og flere med fødte.
Ja jeg taster alt ind, med tiden i Sankt Stefan, men det tager jo tid.
Igen hvis du er interesseret i Stefan, så har jeg i dag sat 1.del op af gader på Nørrebro. Det er kun under Stefan og Johannes sogne. Det er kun 1. del, men de to andre sider kommer hurtigt. Der er i dag sat et link op på min forside.
Håber virkelig at du snart finder dem i Ølby, pøj pøj.

Med venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-05 21:19

PS Det er altid moderens alder.

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 28-07-05 08:44

Hej Maya123

Så har jeg da moderens alder, det er da et skridt på vejen

Har lige været på din hjemmeside og set det med gaderne, virkelig godt, og jeg glæder mig til at du kommer så langt, så du også får Gladsaxe op at køre. Der kan jeg nok være behjælplig, da min mor har alle Årsbøgerne som Gladsaxe kommune har udgivet. Jeg må lige høre hende om hun har billeder fra min morfars barndomstid på Jagtvej 63.

hilsen Winnie

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-07-05 08:57

Hej Winnie
Det var godt du fandt moderens alder, så kan du tage på Lak på Jagtvej og se i KB for Ølby, Ramsø.

Du må meget gerne spørge din mor og måske har hun andre billeder fra kvarteret på Nørrebro. Min scanner er gået kaputski, så jeg håber I har en scanner eller kender nogle der har.
Meget held og lykke med din videre jagt. Jeg har skrevet din søgning op og vil kontakte dig hvis jeg finder noget yderligere i sagen.
Rigtig god dag og venlig hilsen maya