/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
kåring
Fra : colette
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 25-07-05 13:56

Vi har et problem her i hjemmet. Vi har fået et dejligt føl, født i april. Det er vores første og har planlagt at hun skulle kåres osv. Men nu er problemet at vi har fået at vide, at hun ikke kan føl kåres medmindre moderen er kåret. Og det er hun ikke, da vi sidste år fik at vide fra en ven at det ikke var nødvendigt, da mor og føl kunne kåres samtidig. Så da vi ville melde hende til en kåring, fik vi at vide at det kunne hun ikke, og deres "råd" var at få hoppen i fol snarest muligt, og så prøve næste år, når hoppen også var blevet kåret, hvilket ikke kommer til at ske. Der er, så vidt vi kan se, ikke flere hoppekåringer i år. Så hvad kan man gøre?? Føllet er af dansk varmblod. Kan det passe at føllet ikke kan kåres i år??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-05 15:19

Ja desværre. Jeg har spurgt en af mine venner der er Hestetosset Han siger at sådan er det. Et føl kan ikke kåres hvis ikke Hoppen er kåret. Sorry. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : idcka

Dato : 02-08-05 09:21

nej.. er hingsten kåret? hvem er hingsten?

er hingsten kårret? hvis den er kårret kan føllet godt blive kårret...

jeg købte min hoppe, imens den var ifolet Solos Landtinus, (kårret DV hingst) og hoppen er ikke kårret.. jeg har godt kunnet kårre mit føl..

håber at det kan hjælpe...

Kommentar
Fra : colette

Dato : 02-08-05 10:51

er det rigtigt?? faderen er Crelido fra Katrinelund, og han er kåret

Kommentar
Fra : colette

Dato : 02-08-05 11:32

jeg glemte lige at spørge om du fik dit føl kåret efter 1998?

Kommentar
Fra : colette

Dato : 02-08-05 11:32

jeg glemte lige at spørge om du fik dit føl kåret efter 1998?

Kommentar
Fra : idcka

Dato : 03-08-05 11:13

Ja, det blev han.. det var et hingste føl, men tror skam også at du kan med et hjoppeføl...

ja.. det var sidste år...

Kommentar
Fra : idcka

Dato : 03-08-05 11:20

jeg ville mene at du godt kunne kårre den...

jeg er 99% sikker..

Kommentar
Fra : JStorm

Dato : 03-09-05 09:50

Altså...jeg har fået af vide at man skal tage hoppen med til kåring m/føl v/side. Så kan det kåres. Derefter skal føllet kåres. Ved samme begivenhed. Det kan lade sig gøre. Jeg vil have min kåret, men venter til hun skal have føl da dommerne godt vil se udfaldet af føllene og føllet kan godt kåres også.
Sarah