/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
multer hvordan skal de tages
Fra : jay.jakob
Vist : 1271 gange
20 point
Dato : 24-07-05 17:49

jeg vil gerne fange de her multer. hvad skal jeg gøre? rød/klar flåd? line? krog? agn varianter? kan de tages på fluer?

jeg har prøvet mig lidt frem men uden held

vær lidt sej og hjælp den vileløse

jeg kan kun gi 20 point jeg har ikke flere

mvh jay

Accepteret svar
Fra : vivi1959

Modtaget 30 point
Dato : 24-07-05 18:16

Hej jay.jakob.
En tynd line på max 0,25 og en meget skarp, lille krog og masser af franskbrødsterninger. Start med at lokalisere multerne, derefter kaster du opblødte franskbrødstern ud. Når du kan se, at de begynder at spise, så kast din line med franskbrødstern på krogen, ud ved siden af eller foran flokken, så du ikke skræmmer dem. Du kan også gå ind på www.google og skrive fange multer. Så får du rigtig mange gode sider at vælge imellem. Rigtig god fornøjelse og pøj-pøj.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 18:17

Franskbrød uden kerner (..eller sigtebrød) ..blødet op med vand ..og grøn frugtfarve = PREEMA Green Food Colour http://www.simplyspice.co.uk/green-food-colour-p-283.html

..og husk nu; det er sky fisk !

Boble flod : 2. meter forfang, linebly (0.20 G.) ..og EXPERIMENTER !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 24-07-05 18:21

glemte at skrive, at du skal bruge et tyndt penneflåd og fluer duer ikke.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-07-05 19:52

Jeg bruger en 2mm line på min 110 cm carbon harpun....

Der er ikke noget som at overraske en multe i dens eget element....

-Har dog lidt svært ved at lokalisere dem for tiden øvøv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 20:05

michaelmoeslund -> Vandet er lidt koldt for (multe-) årstiden

..derfor !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-07-05 22:54

hmhm...

har dog set nogle store klepperter....

men det er ikke "som i gamle dage" hvor de stod og "kogte" i hver eneste bugt.....

-har hørt at det skulle være rigtig godt at forfodre på et fast tidspunkt i et par dage, og så prøve med krogen....

Godkendelse af svar
Fra : jay.jakob

Dato : 27-07-05 10:25

mange Tak for svaret vivi1959.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 29-07-05 11:04

Hej jay.jakob.
Jeg vil da gerne høre om, hvordan det gik, når du har været ude og prøve. Du må gerne skrive til vivi_bus@hotmail.dk
Mvh Vivi