/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Køb af Chihuahua?
Fra : Tiiiik
Vist : 699 gange
20 point
Dato : 24-07-05 14:22

Hejsa

Jeg er lige flyttet hjemmefra og jeg har i meget lang tid ønsket mig en Chihuahua, men da mine forældre ikke ville have flere hunde i huset blev jeg nødt til at vente.
Nu er tiden så kommet til at jeg leder efter et privat sted hvor jeg kan få en Chihuahua.

Er der nogen der kender et sted hvor prisen er forholdsvis fornuftig og hvor stedet er ordentligt?

Hilsen Eva

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:34

Hej Eva - det lyder som om du lige er flyttet hjemmefra - ville det så ikke være en ide at først og fremmest nyde livet før du gør dig afhængig af en plejekrævende og sart hund ?????

Tag det ikke ilde op - men det er jo forsent hvis vovsen kommer i hus og du så bliver ked af det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:34

Hej Eva - det lyder som om du lige er flyttet hjemmefra - ville det så ikke være en ide at først og fremmest nyde livet før du gør dig afhængig af en plejekrævende og sart hund ?????

Tag det ikke ilde op - men det er jo forsent hvis vovsen kommer i hus og du så bliver ked af det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:34

oooooops dbl sending igen - sorry

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 14:40

Det er bare i orden...

Du har ret og min kæreste siger det samme, det er bare svært når man i forvejen har ventet så lang tid til at få en og nu skal man vente igen :(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:44

- fornuftig kæreste

klart man helst vil have sine ønsker opfyldt snarest muligt - men med kæreste og det hele - nyd så tilværelsen mens du kan

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 14:46

Ja, men regner med at vente et halvt år.
Skal jo lige føle mig tryg i lejligheden før jeg kan føle mig tryg med hund og det hele også at hunden kan..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:48

Tiiiiik - vent så længe du kan - pludselig er der langt mere at gå op i og det er synd for både vovsen (især) og dig - hvis den pludselig er mere til besvær end glæde.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-07-05 14:49

Jeg tvivler på du kan finde en seriøs opdrætter som vil sælge en hvalp til dig. Ty til at låne dine forældres hunde indtil du selv har et stabilt familieliv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-05 14:54

Hej, Tiiik. Prøv at kikke på tidligere spørgsmål om chihuahua her på kandu: Indtast "chihuahua" i det hvide felt allerøverst til højre og tryk "søg".

Så kan du se lidt om, hvad andre unge piger har gjort sig af erfaringer undervejs.. --Husk, at du forpligter dig i måske 10-15 år eller mere fremover.. Det er næsten som at få et barn...

Fordriv ventetiden med at gå på besøg i kenneler, og med at tage på hundeudstillinger og skuer, hvor du møder varianterne inden for racen. Og hvor du kan få hundesnakket med en masse mennesker. Og du kan blive "et kendt ansigt" i de kredse, -hvilket kan være vigtigt, når der engang er hvalpe der skal bortadopteres.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-07-05 15:25

Hej med dig! Jeg siger selvfølgelig som alle de andre - vent med det

Vi købte vores dejlige schæfervaps kun 3 måneder efter vi var flyttet hjemmefra. Og selvom jeg ikke et øjeblik har fortrudt, så erkender jeg dog, at have en hund er afsindigt begrænsende når man er ung. At gå i byen skal arrangeres, at gå på arbejde skal arrangeres, selv en lille hurtig weekendtur skal arrangeres. Den koster en halv bondegård i foder, vaccinationer og øvrige dyrlægeregninger, forsikringer og alt muligt andet.
Jeg kan godt forstå, du savner en hund - det var også det, der drev mig dengang for 11 år siden. Men vi er gået glip af en del på grund af hunden - og det skal man bestemt have med i tankerne, når den skal indkøbes

Vaxen

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 16:03

Jeg kan sagtens se det, også fordi den fylder det meste i ens liv.
Når jeg er på arbejde kan min kæreste passe hunden, så det ville ikke være noget problem, men jeg kan godt se hvis vi begge vil i byen og at vi så må aflyse pga. hunden.

Som du sagde "vaxen" har du ikke fortrudt og det ved jeg at jeg heller ikke vil, for det er en ting man allerede skal være sikker på når man går ud og søger om en hund.

Birgitta, jeg har snakket en del der ejer en Chihuahua, de siger det er en selvstændig hund som ikke kræver så meget som en stor hund.

Læste et indlæg hvor en pige på 17 år har fået en lille Chihuahua og i den alder er man utrolig social (drikker hver weekend) så hvis hun kan have en hund i den alder og bo hjemme, burde jeg også ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 16:06

tiiiik - tænk nu fremad - alting forandrer sig hele tiden - din kæreste eller du får andre arbejdstider osv - måske børn - hav lidt tålmodighed

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 16:07

Børn er der ikke tale om ;) hehe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 16:14

hmmm - kommer tid kommer børn - for det meste

jaja dig der vælger - men når nu din kæreste også synes du skal vente - er det så mon ikke en fælles beslutning ??????

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 16:18

Jeg flytter alene til at starte med.. Han synes jeg skal vente et halvt år sådan ca.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-07-05 16:45

Ja, jeg sagde, at jeg ikke har fortrudt - jeg holder uendelig meget af min hund!! Men kunne jeg vælge om, havde jeg ventet. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om!

Med hensyn til din planlægning af hverdagen... Det lyder umiddelbart logisk at lade din kæreste passe hunden, men hunden er din og din alene. Du bliver nødt til at gå ud fra, at der ikke er nogen til at hjælpe dig med hunden, for den situation kan opstå. Og som hundejer må man tage ansvaret for det dyr, man har anskaffet sig.
Dit ejerskab af en hund skal være hundrede procent uafhængigt af andre. Ellers er det helt uholdbart.

Tænk det godt igennem

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-05 17:58

Hunde holder længere end kærester...

Hvor mange penge har du tænkt dig at bruge på at få hund?

---Heldigvis er det tit prisen, der bliver afgørende for hvilken hund unge mennesker kan anskaffe sig. --Og hvad det angår, så er en chihuahua ikke ligefrem en af de billigste.

Selv om en chihuahua er en selvstændig hund, så starter den altså med at være hvalp. Og en hvalp skal ikke bare "passes", den skal opdrages. Renlighed, socialisering, miljøtræning som et minimum.

HVIS du ikke har mistet modet, så er det realistisk at satse på at finde en hvalp til foråret eller næste sommer. I må begge planlægge jeres sommerferier efter hvornår hvalpen er klar til at flytte hjemmefra...
Inden da kunne du og din kæreste tage på udstilling og prøve at få nogle kontakter til kenneler, der måske har planer om hvalpe til foråret. Der er (DKK)udstilling i Odense 13-14 august, i Brøndby 17-18 september, og i Herning 5-6 november. Køb et katalog på udstillingen. Så har I navne og telefonnumre på en del kenneler og chihuahua-ejere, som I kan kontakte.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-07-05 20:20

Hej Tiiiik
Du skriver "Børn er der ikke tale om ;) hehe" er du klar over det er begge to levende væsner som du beder om at de kommer til dig og som du skal tage ansvaret for, de er 100% afhængig af dig.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 20:21

ikek for at være uhøflig - men nu snupper jeg lige et flueben i mangel af bedre

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 21:05

Det er helt okay at i er ærlige, men har levet med hund hele mit liv så jeg er ikke helt uviden..

Det kan godt være du "kim" siger at en hund er det samme som et barn, det er rigtig nok at den skal have lige så meget opmærksomhed som et barn men det kræver en del mere at få et barn! Det ved du åbenbart ikke?

Jeg har ikke bedt om at blive belært men at få anbefalet nogle ordentlige steder.

Mange tak for svaret Birgitta, det kunne jeg i det mindste bruge til noget

Kommentar
Fra : Tiiiik

Dato : 24-07-05 21:11

og til "qfha" du kender ikk mig, så hvordan kan du sige at der ikke er nogen der vil sælge mig en hvalp?

Er voksen ligesom dig eller noget?!

Accepteret svar
Fra : nytcam

Modtaget 20 point
Dato : 24-07-05 22:37

Hejsa...
Prøv at søge på google.com på chihuahua eller chihuahua hvalp så kommer der en masse hjemmeside med chihuahua...Så kan du evt ringe og blive skrevet op til en hvalp...jeg har hørt at der tit er ventelister på at få en chihuahua hvalp da efterspørgelsen er stor.

Og det med at du er ung og lige flyttet hjemmefra så gør man vel selv op med sig selv om det er noget man vil(Altså ha hund)
Jeg er 21år og har en hund på knap 2 1/2år(rottweiler)
Selvfølgelig kan man ikk alt det festen osv men hunden giver os så meget mere så jeg siger gerne nej tak til en fest hvis jeg ikk kan få "barnepige" på.
Hvis du føler dig parat til en hund og har plads til det så siger jeg held og lykke med den lille vaps du engang måtte få :)

Husk alligevel at det er hårdt at få en hvalp og det koster at have hund *S*

Held og lykke

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-07-05 11:05

Tiiiik hvis du læser mit indlæg så skriver jeg ikke hvad der en det største arbejde men at de er 100 % afhængig af dig, jeg har både børn og hunde.
M.V.H.
Kim

Godkendelse af svar
Fra : Tiiiik

Dato : 25-07-05 17:28

Tak for svaret nytcam.
            Mange tak for det gode svar, det er rart at vide i stedet for at høre alle de negative ting

Kommentar
Fra : beautysmoothie

Dato : 29-01-06 13:38

det er aldrig for tidligt at få en hund!
jeg havde hund før jeg flyttede hjemme fra, og jeg havde mange problemmer med at finde en lejlighed, hvor jeg måtte have min hund, men det lykkes!
jeg ville også først have en chihuahua, fordi de var jo så søde og små.

Og det ka være det lyder dumt det jeg siger, men chihuahuaen er en meget popular hund for tiden. og det udnytter kennellerne også...

prøv at checke den blå avis, eller gul og gratis,
prisen ligger jo på 5000-10.000 kr. og det er meget dyrt hvis du spørger mig,

du bør overveje en papillon!(har selv sådan en,hehe) de er også små og endnu sødere!