/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ADVARSEL,,,ALKOHOL 120 % PROGRAM........
Fra : smxxx
Vist : 593 gange
1 point
Dato : 23-07-05 22:20

Efter at have taget, flere links for gode, kan jeg, konstatere, at Alkohol 120 % indeholder VIRUS/SPYWARE, som hijackthis, ikke kan fjerne..........
Jeg sender d/d en meddelelse/logbog til dem, da programmet ikke kunne fjerne problemet.
Nedenfor står programmet, skal sige, at du kan fjerne det ved, at starte i fejlsikret tilstand, hvis du sletter alle SPOR,,, før du går i fejlsikret.
Programmet gør, at du ikke kan se visse sider på nettet, BLA, kandu,,,,,,,,troede serveren var travl, men ikke 5 min, for at få at vide, at siden ikke findes

O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
mvh

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 22:23

Programmet, lukker for de fleste scanner funktioner, bla, norman virus tjek, og flere firewalls.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-07-05 22:23

Korrekt, men hvad er spørgsmålet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:23

Kandu har lige været nede det meste af en time - mon ikke det er det du tager fejl af.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 22:24

Det var en ADVARSEL, intet andet
mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:24

Der er da ingen virus i Alkohol 120 - medmindre du har hentet den et vis sted......

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 22:27

Har hentet det efter anvisninger herfra, hvorfra kommer HIJAK filen ellers fra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:29

Hvilken fil snakker du om - det ville jo være rart at vide....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 22:37

Gør som i vil, men jeg smider lige denne advarsel til alle. SÅ kan alle vel få at vide, der kan være prob.....
Har ikke kunnet bruge min Firewall, da den ikke kunne slåes til, pga ovennævte.
Den har lukket min IE ned på det værste, så om der er virus eller,????? så kommer denne advarsel.
Og er det ikke mærkeligt, at hijack kan finde den, men beder mig sende en meddelelse, om at det er en ny bot, som den IKKE kan fjerne.
Det burde vække opsigt, og programmet er hentet på deres egen side, ikke noget, med SORTE programmer her,,,,,,TAK

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 11 point
Dato : 23-07-05 22:41

Jeg mener faktisk at der tidligere her på Kandu.dk er advaret mod den side, eller husker jeg forkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:43

Hvilken side ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 22:50

StarWindServixe.exe - hmm den er der noget med da .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:53

"smxxx"

Du har vel ikke tilfældigvis prøvet at brænde en film, der måske var lidt lyserød i kanten, i Alkohol 120, og derved fået virus.

Jeg har brugt programmet længe og har aldrig haft problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:55

Den mappe der hedder StarWind hører slet ikke til programmet.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 22:58
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 23:00

Er det alchohols virtuelle drev? Har nu heller aldrig hørt om virus derfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 23:01
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 23:01

B-( Hvad har de med Alkohol 120 at gøre.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:07

refi.....
såvidt jeg lige kan huske, var du med i samme spørgsmål ?????? det var under noget med harddisk
Jeg hentede det ned, kan ikke huske det mere, men det burde heller ikke være debatten, da hijack fandt noget der ikke burde være der...
http://www.pctip.ch/downloads/dl/22846.asp
men det skal ikke undre mig, at jeg havde musen denne vej,,,,,meget popup

http://betmaster.ru/download.html
Lad den side være, du kommer ikke fra den igen, så det var ikke den......
Svare lige inden jeg lukker IE, den side bliver ved at kommer igen,,,,,,,,,,,,,,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 23:10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 23:14

Jeg fatter heller ikke en lyd........

De 2 ting du henviser til der - har jeg garanteret ikke givet dig.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 23:17

Dvs. Det til Alchohol har jeg da muligvis - men hvad har det med virus at gøre ???????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:18

tedd:::::
Der var der, jeg hentede den, og jeg har ikke brændt noget, jeg installerede den bare. Og filer og andet var/ ikke til at fjerne, så om de har lagt noget ind i deres program, eller bare det jeg hentede ned, med prøvetid,,,,,,det kommer egentlig ikke mig ved, de burde oplyse det, før man henter noget ned, der nedlægger alt andet
Hvor er det nu lige arlet, er henne i denne debat,
Håber bare det kan advare andre,
http://www.rocketdivision.com/products.html

O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
mvh

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:20

miritdk.........godaw igen.
Long time,,,,,,,no see

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 23:22

Tror mere det er alle de popup'er du omtaler der har givet dig et problem! Hvad med lige at sende hele hijack loggen ind?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:27

Som der står i loggen, venligst kontakt ARLET,? med oplysninger om følgende, MIT spørgsmål,,, ikke direkte, men der er noget om det, jeg vil ikke ligge hele min log til offentlig skue, så går det hele af/op i en vittighed......
Men 1 point, syntes bare der var nogle der burde vide, der muligvis kunne være prob med, DET...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:29

Her er loggen fra ovennævte, og den kan IKKE fjernes men HIJACKTHIS, eller spyware
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 23:29

Jeg har meget svært ved at se at sharewareprogrammet fra et mig bekendt udmærket sted skulle indeholde virus.

Så var du vel også blevet advaret allerede ved download.......

Du har vel et virusprogram.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 23:30

så gå da ind på www.arlet.dk - lav den hijacklog og sendt til arlet - så ligger din log kun hos ham.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:30

HE/HE
Men som sagt kan den fjernes i fejlsikret.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 23:31

selv hehe - for jeg tror du har mere skidt - tør du ikke sende arlet en log ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-07-05 23:32

mirit
Har skrevet jeg sender den,,,,,skulle JO lige på nettet først,,,ik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 23:32

står der i loggen "Venligst kontakt Arlet"?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-07-05 00:00

Ikke direkte, men jeg sender/har sendt den til ham, hele loggen.
Ellers, har jeg også fået LUS i den, HIJACK altså,,, den der dukker op, når lige havde scannet, og den ikke kunne genkende MIT prob,,,,,,det kunne den godt, MEN BARE IKKE FJERNE DET::::::::::::
Jeg skal da beklage, hvis der er nogen der tror, at dette er for SKÆG, da jeg ikke syntes, det er særligt skægt, at sidde, og vente på en netforbindelse, der er 5 minutter undervejs, (kandu er meget langsom, der er grænser) har heller ikke kunne logge ind på MSN, tager en evighed, og som skrevet står, lukker det for min firewall, der nok er grunden til, at jeg ikke kan komme på nettet.
Har geninstalleret alle mine sikkerheds??? da min firewall ikke virkede mere, så det var ikke der det var galt, men noget selv Norman og ovennævnte ikke kunne fjerne,,,,,,,,,

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 00:01

den rigtige side er her
http://www.alcohol-soft.com/

det der sker når man starter alcohol er at, der kaldes op til deres server for at tjekke om der bla. er
nyere version, samt om det er en lovlig kopi man bruger.

det samme sker med anydvd clonecd clonedvd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 00:08

Der kaldes da ikke op til noget med mindre man godkender dens opdateringsforsøg.

Men bortset fra det tror jeg slet ikke det har noget med det at gøre - det kommer et andet sted fra.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-07-05 00:08

DK.............
Det skal ikke undre mig om jeg blev stillet om til den side, eller omvendt, og som altid, bliver vi bedt om at chekke for ny software, i forbindelse med installering, hvilket jeg aldrig tillader, over firewall.
Men et eller andet sted er det gået galt, da der ikke er intrængende GÆSTER, at registrere på min wall.
Jeg har haft prob med programmer før, men denne slår, alt,,,, hvad jeg før har fået ned.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-07-05 00:17

refi.
Loggen lyver ikke.
Den kan ikke fjerne skidtet,,,,,,,
Derfor denne advarsel, mere var der ikke i den.
Bortset fra det, der kommer VEL et svar fra arlet, som jeg smider her, til alles (bortset fra dem der vil ind i min pc) tilfredstillelse.
Takker for deltagelse,,,, der må vel snart komme et svar på DET, men indtil videre, kan jeg ikke anbefale programmet.
MVH
NB
Hvem vil have pointet,,,,,,,,,tror jeg lader den stå åben et sykke tid...? indtil der kommer svar fra arlet.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 00:19

God ide - jeg tror vi alle er nysgerrige.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 00:19

du - hijackthis fjerner da ikke en disse - men finder !!!!

(ka´du så holde dig fra de uartige sider )

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 00:20

bruger du alcohol's virtuel cd/dvd drev ??

jeg bruger selv programmet og har ingen af de her nævnte problemer.........
men har slået det fra at den der skal kontrolleres om der er nye opdat.

og filerne StarWindIPSecCfg.exe og StarWindService.exe
er alcohol's

her er en kopi af noget af *.conf filen

StarWind iSCSI server (Alcohol edition) configuration file.
#
# This file contains list of SCSI devices that will be accessible to iSCSI.
# The device name should be placed in the first column followed by the target name.
# The device name and the target name should be separated by at least one space.
#
# $Id: starwind.conf,v 1.1 2005/03/28 16:41:02 valery Exp $
------------------------------
der følger en masse om plug-ins og device indstillinger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 00:27

"dk"
Er det fordi du bruger virtuelt drev at du har disse filer - jeg har dem nemlig IKKE......

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 00:36

nix jeg bruger ikke virtuelt drev, men filerne ligger i
Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind

men jeg kunne forstille mig smxxx gør og derfor ikke kan slette filerne fordi er i brug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 00:42

Ok - men jeg har slet IKKE det bibliotek der hedder StarWind - så hvor kommer det fra ?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 24-07-05 00:44

nu skal du høre her hvordan du stopper denne service , for det den gør er:
Enables network access to local devices via iSCSI protocol.

men du kan stoppe den service ved at : start > kør > services.msc

og nu finder du det der hedder StarWind iSCSI Service og den stopper du så med venstre muse tast
og derefter højreklikker du på den og så egenskaber og der hvor der står starttype der vælger du deaktiveret klik på anvend ok

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-07-05 00:45

Som sagt, installerede jeg det bare,
De programmer tror jeg også dukkede op, men firewallen var der med det samme,,,, vil du tillade, NEJ.
Ovennævte filer, fra dk har jeg ikke,,,,,,,så svar kommer,,, når jeg får svar.
Til alle der følger med,,,,,,TAk for deltagelse....
miritdk,,,,,,,,,,,, sender dig gerne filerne,,,,,til nærmere scanning/installering WUF/MIAUUUUUUUU

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 24-07-05 00:58

smxxx > se lige her hvad denne service er for noget

http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci750136,00.html

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 00:58

jeg har ingen scsi drev installeret heller
for de nysgerrige så oprettes der en log fil hver gang al åbnes og for mit vedkommede ser den sådanher ud

09:47:17:750 (350) Srv: StarWind iSCSI Target v2.6.1 (Build 0x20050401, Win32, Alcohol Edition)
09:47:17:750 (350) Srv: Unlimited number of client hosts allowed.
09:47:17:921 (350) Srv: Special build (plugins are disabled).
09:47:17:921 (350) Srv: Config file: 'StarWind.conf'
09:47:18:031 (350) conf: 'LogLevel' = '1'
09:47:18:031 (350) conf: 'LogMask' = '0x8fffffff'
09:47:18:031 (350) conf: 'Port' = '3260'
09:47:18:031 (350) conf: 'Interface' = '0.0.0.0'
09:47:18:031 (350) conf: 'DefTargetName' = 'iqn.2003-06.com.rocketdivision.starwind:$(host).$(symid)'
09:47:18:031 (350) conf: 'Login' = 'test'
09:47:18:031 (350) conf: 'Password' = '##nænæ-det-er-mit-og-det får-i-ikke-på-kandu=='
09:47:18:031 (350) conf: 'Echo' = 'no'
09:47:18:031 (350) conf: 'MinBufferSize' = '65536'
09:47:18:031 (350) conf: 'AlignmentMask' = '0x0000'
09:47:18:031 (350) conf: 'MaxPendingRequests' = '64'
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'LogLevel' is set to '1'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'LogMask' is set to '0x8fffffff'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'Port' is set to '3260'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'Interface' is set to '0.0.0.0'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'DefTargetName' is set to 'iqn.2003-06.com.rocketdivision.starwind:$(host).$(symid)'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'Login' is set to 'test'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'Password' is set to '##nænæ-det-er-mit-og-det får-i-ikke-på-kandu=='.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'Echo' is set to 'no'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'MinBufferSize' is set to '65536'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'AlignmentMask' is set to '0x0000'.
09:47:18:031 (350) conf: Variable 'MaxPendingRequests' is set to '64'.
09:47:18:031 (350) Srv: Refreshing device list (complete)...
09:47:21:187 (350) SPTI: '\\.\D:': Cannot open the device: Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden proces. (code: 32).
09:47:21:234 (350) SPTI: '\\.\E:': Cannot open the device: Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden proces. (code: 32).
09:47:21:390 (350) Srv: A new SPTI device '\\.\F:' found.
09:47:21:406 (350) Srv: A new SPTI device '\\.\G:' found.
09:47:21:687 (350) SPTI: '\\.\H:': Cannot get SCSI address for the device \\.\H: (Anmodningen understøttes ikke. (code: 50)).
09:47:22:031 (350) Srv: (FREE) Binding to 0.0.0.0:3260 ...
09:47:22:031 (350) Srv: Waiting for a connection at port 0.0.0.0:3260 ...
09:47:23:421 (3dc) conf: Waiting for a control connection at port 3261 ...

---
(fejlen for h: det er kortlæser i printer)

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-07-05 01:02

?????
09:47:17:921 (350) Srv: Config file: 'StarWind.conf' 09:47:18:031 (350) conf: 'LogLevel' = '1'
09:47:18:031 (350) conf: 'LogMask' = '0x8fffffff' 09:47:18:031 (350) conf: 'Port' = '3260'

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-05 01:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 01:05

Prøver lige igen - hvis ikke du så det "dk"

Men det bibliotek "StarWind" i omtaler flere gange har jeg slet ikke - hvor kommer det fra ??????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-07-05 02:36

NU errrr det snart nok,,,,,,,SÅ langsom er kandu´s server vel, heller ikke.
KAN IKKE SLETTE SKIDTET, HAR LIGE FJERNET DEn I FEJLSIKRET, KOMMER IGEN,,,,,,, NÅR JEG STARTER op igen, programmet geninstallere sgu sig selv, kommer til at lede efter EXE filen, burde nok have gjort det over stifinder, men nu er den bleben til en anden EXE.
Tror ikke man skal være på nettet ????????? mens man retter XP

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 24-07-05 08:32

smxxx : jeg tror nok ar du skulle få en anden til at kigge på din pc , for det lyder som om at du er kørt surt
i det , men har du deaktiveret den i services.msc som jeg omtalte før ??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 11:28

>>refi

det ligger som sagt her
c:\programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind

om jeg har det fordi det er en "retail" version jeg har aner jeg ikke.
den ligger også i min "jobliste"
ifg. tedd's link gør den så man kan dele sit drev med andre på lokalnetværket

"Basically, it allows you to share a drive (such as a burner) so that a remote PC can use it over the network just like it was local to that PC."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 12:40

Nååhhhh - så det nok derfor jeg ikke har den og heller ikke biblioteket

Fildeling er ikke min kop te

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 24-07-05 15:15

smxxx du skal huske og slette dine gendanelses punkter for der ligger dine filer sig jo også op i vis nu du skulle lave en fejl også vælge og gå tilbage til en dag hvor den virkede,så der for deactive den også fjerne den fil du taler om. jeg har selv al 120% og aldrig haft nogen probs med det så jeg tror du har vkret indepå en sige og hente den men fået en lille gave med.Men husk det med gendanelses punkterne.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 24-07-05 15:19

har prøvet og søge efter den starwind og jeg har den ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:27

Det er ikke sammen med spillet der er kommet virus - hvis der overhovedet er virus??????
Hvis det er den side der henvises til her og som jeg skulle have givet linket til - er den 100% virusfri.

Jeg har lige prøvet at hente det igen - og tjekket det i hoved og r..

Som sagt har jeg heller ikke omtalte bibliotek.

Jeg har en formodning om at det bliver oprettet hvis man beder om det (af hensyn til noget fildeling)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 15:50

jeg har ikke noget fildeling her (kun på lokalnettet) ej heller deling af brænderen.
har det noget at gøre med XP Pro <-> XP Home ??
jeg kører på domæne også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:52

hvad skulle der vær med xp ?? Jeg har også brugt den og kører home - ingen problemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:54

"smxxx"

Har du ikke fået svar fra arlet om der var virus ?????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 25-07-05 19:04

Hej, har endnu ikke hørt fra arlet ???
Men det kan som sagt fjernes i felsikret tilstand, men den popper stadig op, når jeg kører hijack...
Lader spørgsmålet stå åbent til jeg hører fra arlet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 23:51

Har endnu ikke hørt fra arlet, de holder sikkert ferie.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 00:34

arlet kan da sagtens holde ferie - men så send samme log ind til www.spywarefri.dk - eller lav en ny derinde - så sker der da noget

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 29-07-05 20:05

Hej. Så ville xp ikke mere, har geninstalleret, det hele, IGEN/IGEN
TRÆLS, men hvad,,,,,,,,,,
Sendte godtnok loggen til arlet himselfffff,,,, men næste gang går den videre, men venter DA stadig på et svar, for den LUS, havde jeg aldrig været ude for før.
Så jeg lader spørgsmålet være åben en uges tid, endnu.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 22:01

og hvorfor sendte du ikke en log til www.spywarefri.dk ?????????

jaja - nu er alt jo godt igen - men pas godt på med din sikkerhed - der er siderne hos arlet og spywarefri også gode at blive mere opmærksom

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 30-07-05 02:15

jeg tror den starwind halløj har været en af de nye orme som ned ligge en pc fuldsændig,men en anden gang så send din Highjacthis ind til www.spywarefri.dk der for du hurtigt af vide hvad du skal gøre og de gir dig nogen gode programmer man lige skal køre på sin pc har lige selv været inde med en log fik to gode programer jeg skulle køre i fejlsikker tilstand og de fandt 2 trojaner som mine egne ikke har kunne se og jeg bruger eTrust 7.0 virklig god AV og ewido og spysweeper så skulle være rimlig godt pakket ind har self også firewall ZA,men brug den side der til og hjælpe med HJT-log eller andet du tror kan være snavs

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-07-05 13:43

Tec_Raven
Hej, ved ikke hvad det er for en` men jeg hentede programmet på deres hjemmeside, det er derfor, jeg syntes at det er mærkeligt, at der skulle være virus i programmet.
Har selv flere forskellige programmer til fjernelse af virus, men kunne dog ikke fjerne den ovennævnte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 14:09

"smxxx"

Hold nu op med at give Alcohol skylden - det er IKKE derfra du har fået virus.......

Har du fået virus eller andet er det fra et andet program/side eller fra noget du har arbejdet med i Alcohol.

Programmet er 100% RENT......

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 26-09-05 13:31

Tak for svaret hansen9.