/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ASUS P4PE og SATA
Fra : Voldemort
Vist : 245 gange
100 point
Dato : 22-07-05 10:34

Jeg har købt en ny Maxtor SATA disk, som skulle erstatte min gamle boot disk, men jeg kan ikke få bundkortet til at acceptere min SATA diske som boot diske.
Jeg kan sagtens anvende disken som lagerplads fra Windows efter jeg har installeret driveren, men i bios opstarten er der ingen harddiske såsnart jeg fjerner den gamle PATA.

Jeg har talt med ASUS, men det eneste jeg fik ud af det var, at jeg skulle installere driveren fra SATA disken, men jeg har ikke fundet noget speciel SATA disk, eller særlig installation udover den SATA/RAID driver.....Hvad gør jeg forkert?

Hjælp mig venligst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 10:52

På din Asus CD-rom er der en driver som kan trækkes ud på en diskette.
Start med at indstallere eks. XP og vær klar med at trykke "6" (lige i starten) og nu kan du indstallere din driver.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 22-07-05 14:35

Eyvind har ret.... bortset fra du skal trykke "F6" og ikke "6"

Driveren kan du finde på asus.com

-Brommi

ps.. jeg har selv et P4PE.. men der er ikke sata controller på.. sikker på det er det rigtige navn? det kan da godt være at din model har.. det er da ikke utænkeligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 16:25

Min "6"tast er meget slidt og den sidder mellem F5 og F7

p4pe - er mange ting.
Hvilken af dem her er det.
http://www.asus.com/products2.aspx?l1=3&l2=-1