/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Fejl i regningen!
Fra : Sygate
Vist : 667 gange
115 point
Dato : 21-07-05 12:41

Jeg har fået en regning fra Telia. Der er et tlf. nr. jeg slet ikke kender, som der er blevet ringet meget fra.
Det nægter jeg at betale. Men Telia er ligeglade.
Hvad kan jeg gøre herfra?
True med div. artikler i aviserne og hvad ellers?

Hvad havde i gjort?

Beløbet er på flere tusind kr.

Jeg lægger 100 point oven i til den der svarer

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-05 12:41

Klag til Teleankenævnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 12:42

Du mener vel ringet til ????

Hvis det er et nummer der er ringet fra - koster det jo ikke dig noget.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-07-05 12:42

http://www.teleanke.dk/ = teleankenævnet, det klarer de. hej fra alka

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-07-05 12:43

nægt at betale og gå i fogederetten med det kontakt evt forbrugerstytrelsen og hør hvad du ellers kan gøre

Granslam

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-05 12:50

Du må da vide om det er et nummer der tilhører dig, hvornår det er oprettet, er det et mobilnummer, og har det tidligere været på din faktura.
Du er da nødt til at fortælle noget mere?
Hvornår er der ringet, og hvem til.
Telia er da venlige til at fortælle den slags oplysninger til deres abbonenter, at de så ikke er til at slås med ang. regninger er en anden sag.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 21-07-05 12:54

Hvis det ikke er dit nr. så be Telia om at oplyse dig om oprettelse datoen.

Prøv at ringe til nummeret og se hvem der svarer, søg evt. på nettet. Det ville da være rart at vide hvem du
skal betale for........

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 21-07-05 13:02

Ja der skule have stået ringet "til"

Jeg har lige snakket med Telia igen. Nu siger de at på en specificeret regning, kan man ikke se hvor meget de enkelte nr. der er ringet til koster.

Så siger han at det drejer sig om 17 øre med lige det nr. som vi har klaget over.

Men så vidt som jeg kan se på regningen står der ud fra det nr. jeg har klaget over store beløb, og der er ringet rigtig mange gange til lige det nr.
Det er et slags Prepaid kort til at ringe til udlandet med.

Det syntes jeg da lyder som en mærkelig forklaring. Jeg kan jo se at der står enkelte beløb på regningen ud for hvert nr. der er ringet til.
Så jeg ved ikke hvad han mener med at man ikke skulle kune se hvad det koster at ringe til et tilfældigt tlf. nr. på en specificeret regning.
Det står der jo sort på hvidt. Hvad er ellers meningen med at få en specificeret regning?
Det kan jo ikke bare være tilfældige beløb de sætter på regningen for at få den til at gå op??

Det er et almindeligt fastnet abonnement det drejer sig om, og ikke et mobil abonnement, som vi har hos Telia.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 125 point
Dato : 21-07-05 13:07

Hvis det er via et prepaidkort kan telia jo ikke se den reelle pris det "skulle" have kostet.
Du ringer jo via et andet nummer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:11

Du har vel ikke tilfældigvis "kodet" prepaidnummeret ind i din telefon således at ALLE opkald går via prepaid

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 21-07-05 13:11

Nej det er derfor det undrer mig at der står beløb ud for nummeret alligevel. Flere tusind kr.
Hvis jeg havde købt et prepaid kort og havde ringet med det, burde det jo ikke have kostet noget overhovedet, ud over hvad selve kortet koster i forretningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:13

Så bliver de jo beregnet som udlandsopkald der bare bliver dirigeret retur hertil.........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:14

Du har garanteret lavet et eller andet "kuk" med prepaid......

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 21-07-05 13:15

Hmm. godt tænkt. Det må være det der er sket.
Ringer til dem igen og spørger om det kan være det der er galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:16

Du får sikkert en regning fra prepaid også - eller også har telia betalt og sender videre til dig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 14:34

skift teleudbyder !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-05 15:46

Kør den via Teleankenævnet. Selvom det kun er 17 øre i Telia´s øjne, kender du stadig ikke nummeret.

Er der ikke noget med man kan se ens regning via Telias hjemmeside. Kan du ikke se noget der.?????

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 21-07-05 17:06

Hm.. det kan være jeg skulle prøve det

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 24-07-05 12:34

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 12:37

Selv tak - fandt du løsningen ?