/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Digitalt kamera uden moms !!!
Fra : Traffic
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 20-07-05 14:19

Jeg arbejder for tiden i et ikke EU land, og har taenkt mig, at koebe et digitalt kamera.
Da jeg opholder mig og bor i landet, men betaler dansk skat, kan jeg handle uden moms.
Vi har aftaler med forskellige firmaer i DK om handel uden moms. Men ikke naar det kommer til elektronik.
Er der nogen der har kendskab til et sted hvor jeg kan handle momsfrit, gerne online.

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 14:26

Du kan som udlænding handle momsfrit i alle større forretninger både her og i udlandet.
Men hvis du er i et ikke EU-land - hvad er så problemet - de har vel ikke moms.....

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 21-07-05 06:49

Jeg er dansk statsborger, arejder i udlandet, vil koebe et kamera paa nettet, uden moms.

Hvordan/hvorhenne ??????

Der hvor jeg arbejder gaar man ikke lige ud for, at handle (Baghdad) !!!!!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 10:31

Hvis du vil sidde ved en komputer og bestille det og dermed tror du bare kan skrive at du er udlandsdansker - så glem det.

Køber du det på nettet fra et land der ikke har moms (taxfree)- ja så er det jo uden moms.
Køber du det på nettet fra et land med moms, skal du bede om en regning hvor momsen er specificeret - så kan den refunderes.

Alternativt kan du jo købe det i lufthavnen i de taxfreee afdelinger.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 21-07-05 15:00

Det ville vaere rart hvis det kunne lade sig goere. Da jeg hverken kommer i lufthavn eller lignende steder.
Men da vi har en postbox i Dk, der videresendes hertil, har det ikke vaeret et problem med andre danske firmaer.

Og som du antyder er jeg ikke ude paa, at lade som om jeg er berettiget til momsfrit koeb.
Da jeg er berettiget til momsfrit koeb, vil jeg da klart benytte mig af denne mulighed.

Nazgul

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-05 15:05

Så beder du bare om at momsen (hvis der er nogen) bliver specificeret - så kan du få den refunderet af Told&Skat.

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 22-07-05 06:54

Tak for svaret refi.

Det vil jeg saa proeve.

Nazgul

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 23-07-05 07:46

Hej refi

Saa kan jeg meddele, at jeg har fundet et firma, i DK, der er villige til at yde denne service.

Saalaenge de skal sende til min udenlandske adresse er der ikke noget problem.
Prisen jeg skal betale er uden moms paa hele beloebet. Der til kommer 55.00 kr. i fragt.

Det er da en service der er til, at arbejde med. Ikke noget boevl for mig og det hele ganske lovligt.

Nazgul