/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
arne.jakobsen
Fra : ans
Vist : 776 gange
2 point
Dato : 19-07-05 23:49

Jeg har lovet dig 60 point, men du får dem først, når du svarer en time efter at dette spørgsmål er kommet på seneste 25.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 23:51

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 23:53

Spild af point - han smider dem bare væk.

Han har lige smidt 60 point i nakken på "Eyvind" (ikke superbruger)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-05 23:55

Du hæver da bare til 50 hvis Arne kommer ind før, ans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 23:56

haha - ups - øhh - ondt ans - stakkels arne kommer jo til at se dobbelt hvis han skal vente

refi - sq da fint eyvind fik point DER KAN BRUGES TIL NOGET

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:03

Det luner da altid at få lidt point i nakken.
Jeg samler dem sammen i en lille krøllet lommebog som jeg gemmer under tstatoret, der nu desværre vipppper lidt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-07-05 00:06

sad lige og blev lidt ondskabsfuld - det ville da have været sjovere med PRÆCIS en time - chancerne for at kandu falder ud medtaget

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-07-05 00:08

Miritdk, det klær dig ikke at være ondskabsfuld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:09

Jeg opformerer først mit ene point, når der er gået en time fra kl. 23:49.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-07-05 00:12

Spændende, hvornår der kommer en kommentar fra AJ, hvis den overhovet kommer? Jo, selvfølgelig gør den det. Om ikke andet, så huk til os der ikke kan lade være med ............. at kommentere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-05 00:12

opformere? Er det et nyt ord?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-07-05 00:13

århhh toupie - jeg sad da og smilede sødt

Nu vil jeg til gengæld forsøge at sove sødt - så godnat med jer og drøm interessant

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-07-05 00:14

jeps tedd - det er ligesom omgradere (hvad det så er)
igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:14

Hvordan kan der gå en time fra 23:49 = 22:49 og det er da længe siden.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-07-05 00:15

Opformere er vist et nyt ord der er indført i aften.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:16

Tedd - opformere er altså noget man gør ved planter eks. i væksthuse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-05 00:18

Og point Eyvind!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-05 00:18

Du er ualmindelig klog af en almindelig bruger Eyvind!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:19

Opformere er noget fluer gør. Det hat jeg læst i en tidligere tråd i dag.

Hvis fluer kan opformere sig, så kan point vel også.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:20

hat = har

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 00:20

Et godt råd til dig Ans!

Tag dig i agt for den mand, der kender svaret, før han forstår spørgsmålet

Skyder på der går mindst 2 timer, inden Aj forstår spørgsmålet, men han dukker sq nok op inden..*L*

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:21

Næ ikke klog - jeg læser bare alle spørgsmålene på Kandu hver morgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:21

Ja - jeg har endnu ikke helt forstået hvorfor "emesen" forlod os

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:23

Jeg er igang med et forsøg. (hemmeligt)

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-07-05 00:23

Her opformerer fluerne sig også .............. meget endda.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:23

ok

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:27

Jeg vil lige prøve om mit ene point kan opformere sig ved at blive fordoblet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:29

Der er eksempler på sjældne planter som har været optaget i genbanken, men hvor det senere har vist sig muligt at opformere og vedligeholde dem på en mere formålstjenlig måde. Et godt eksempel er Brighamia insignis.

Fra dette link: http://www.botanic-garden.ku.dk/dk/forskning/InVitroGenbank.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:30

Eyvind

Det forsøg, som du har kørende skal nok lykkes, din profil er kendt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:31

Hvis du fordobler 10 gange mere kommer "arne" lynhurtigt

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-07-05 00:34

Tror ikke, så havde han været her. Mon ikke han allerede.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:41

refi

Det gør jeg ikke

arne.jakobsen

[/citat]
ans Dato : 19-07-05 23:42

arne.jakobsen

Jeg vil godt gi' dig de skide 60 point, hvis du så vil holde din kæft om point.
Du er syg i hovedet med de point. Men hvis der kan blive lidt fred, og du kan få det godt igen, så får du 60 point af mig.
[/citat]

Det vil så vise sig, om han ønsker fred på kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:42

Ja det kunne være sjovt Ans.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:43

Ja Ja - han er her da stadig og smider om sig med point

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-07-05 00:43

Tror du selv på det ans??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 00:46

Det skulle have været et citat

Citat
: ans Dato : 19-07-05 23:42

arne.jakobsen

Jeg vil godt gi' dig de skide 60 point, hvis du så vil holde din kæft om point.
Du er syg i hovedet med de point. Men hvis der kan blive lidt fred, og du kan få det godt igen, så får du 60 point af mig.

http://www.kandu.dk/dk/spg/70929

Det er så fra ovennævnte spørgsmål.

arne.jakobsen kan tjene 25 point (max) hvis det bliver købt

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 2 point
Dato : 20-07-05 00:54

He he, jeg kom for sent.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:58

Og hvad kan vi så lære af det !!!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 01:00

Aj og fred, i samme sætning?!

Argh Ans - Nu strammer du den sq..*LOL*

Sidst jeg prøvede at vælte ham omkuld - fik jeg en kombineret halv-nelson med en skruet flipkick (ser totalt vildt ud!).. hvorefter han satte sig oven på mig.

Det resulterede i, at jeg havde et lille problem med pulveriserede ribben og en bøjet rygrad i flere måneder derefter Du drømmer ikke om, hvor svært det var at gå oprejst!

Nu er jeg frisk igen - og jeg nægter STADIG at følge hans moto:

"Led mig, følg mig eller forsvind"

Han kan rende mig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 01:02

Men ved I hvad? Der er nu flere der har fortalt mig at der ikke findes et ord der hedder "opformere". Det startede med ans i en tråd om fluer. Flere i denne tråd er fulgt i hendes kølvand. Men lad nu være med at være så helvedes sikre. Eyvinds Link viser at det ER et udtryk der benyttes idag af folk der opformerer stammer af planter, dyr eller svampe. At I ikke kender udtrykket når jeg bruger det, betyder IKKE at det automatisk er MIG der er idiot, blot at I måske ikke er så velorienterede som I kunne være hvis I fulgte med i biologiens verden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 01:05

arne.jakobsen er da ikke kommet for sent.

Jeg havde jo skrevet at han først kunne få sine skide 60 point en time efter at dette spørgsmål var kommet på seneste 25.

Så arne.jakobsen er kommet til rette tid

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-05 02:51

Jo men ligefrem at opformere point! Kan det ikke være med til at danne et livsfarligt kandu toksin?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 03:46

Nå tedd, hvis ikke du endnu har lært om opformering, så læs mit nye TIP. Der fortæller jeg det hele, helt gratis.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 03:50

Citat
Fra : tedd Dato : 20-07-05 00:12

opformere? Er det et nyt ord?

LÆR før du griner af mig. DU er den største NAR.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 05:23

Læs her:
Formering er når dyr, planter, bakterier og svampe i naturen og på dennes præmisser forplanter sig.
Man taler om opformering når mennesket af forskellige årsager, går ind og blander sig Aktivt i denne formering, med det formål hurtigere end naturen normalt tillader, at sikre en arts reproduktion.
Eks.: Ørne i Sverige.
Et Ørne-par lægger typisk 4 æg. Normalt vil kun et æg blive til en flyvefærdig og levedygtig Ørn.
Mennesker indsamler 3 æg fra hver Ørne-rede. Disse æg udruges kunstigt, opdrættes og udsættes på et passende levested (habitat).
Eks.: Ny flot Rose.
Man finder en ny flot Rose i naturen, men oftest i et gartneri. Man laver nu podninger for at fremelske denne specielle variant.
Eks. Spændende ny farve på en Hunderace.
Man avler på denne ene hund og sørger af kunstig vej for at KUN denne hunds Gener kommer videre i avlen. (Læs ALLE husdyr/kæledyr)
Eks.: Adolf Hitler
Ønskede en speciel Arisk menneskerace. Fandt nogle kvinder (mange norske) og mænd (han ville helst have haft Germanere, men måtte indse at Skandinavere var mere Germanskt udseende end Germanere) og placerede dem i specielle lejre for at avle på dem. Børnene lever i dag.
Eks.: Laks i Norske Havdambrug.
Laks er IKKE vant til at leve under de forhold den bydes i Havdambrug. Men når man finder enkelte fisk der klarer sig bedre end andre, tager man dem ud og avler videre på dem.
Eks.: Bakterier
Man finder ved et tilfælde en bakterie, der kan ”Et eller andet”. Man isolerer denne og avler videre KUN på denne stamme. Sådan blev én bakterie i Madame Curies laboratorium til de 1000-vis af Peniccilin-arter vi har i dag.
Eks.: Svampe
Øl, Vin, Brød, Ost, Maling og meget mere er resultatet af opformering af specielt velegnede svampearter.
Alt er eksempler på Opformering (Menneskeskabt) og ikke Formering (Natur)
Håber I blev lidt mere Naturligt Kloge. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 05:29

tedd - Jeg ved godt at du ikke er en NAR. Men når du sætter dig op på samme pind som Latterfugle og Brøleaber, er du squ selv ude om det.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 07:15

God morgen.

AJ, nu er du sq på vildspor, de der fluer var jo IKKE menneskeskabt, vel?

Og så vil jeg gerne have uddybet denne påstand:

Eks. Spændende ny farve på en Hunderace.
Man avler på denne ene hund og sørger af kunstig vej for at KUN denne hunds Gener kommer videre i avlen. (Læs ALLE husdyr/kæledyr)

( Man kan nu ikke ad kunstig vej give en hund en ny farve, men man kan parre to hunde med forskellig farve og få nye farver frem. Selektiv avl på grundlag af de spontant opståede mutationer har ført til at racekattens pelsfarve udviser en variationsbredde, man ikke ser hos de vilde katte. Det samme gælder for hunde.)

Videre:

1928 - Lægen Sir Alexander Flemming opdager penicillin. Han var skotte.

En forsker der, fordi han sjusker med rengøring af en stak petriskåle, opfinder penicillin skal måske ikke belønnes i 20 år.

Sir Alexander Flemming opdager pencillin
Flemming beskriver penicillin og dets nedbrydende virkning på gram positive bakterier. Opdagelsen er unik fordi nedbrydning sker ved at bakteriernes cellevæg ødelægges så bakterierne dør. Storproduktion af penicillin begynder i 1940'erne og antibiotika revolutionerer den offentlige sundhed.
Fleming, A. 1929. On the antibacterial action of cultures of a Penicillium, with a special reference to their use in the isolation of B. influenze. Brit. J. Exp. Path. 10: 226-236. In Microbiology: A Centenary Perspective, edited by Wolfgang K. Joklik, ASM Press. 1999, p.98 Milestones in Microbiology: 1556 to 1940, translated and edited by Thomas D. Brock, ASM Press. 1998, p185

Udvalgte passager om penicillin.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 07:28

Og så får vi lige damen her på plads:

Opdagelsen af to radioaktive grundstoffer, Polonium og Radium
Den 12. april 1898 meddeler Madame Curie ved et møde i det Franske Videnskabernes Akademi, at hun i mineralerne begblende, der består af uranoxider iblandet andre stoffer, og chalcolit, der består af kobber- og uranfosfater, har opdaget eksistensen af 'noget' radioaktivt stof, som er mere radioaktivt end uran alene. Fra minerne i Joachimstal i Böhmen fik Curie et helt ton af mineralet begblende.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 07:34

OK. Tog fejl af Fleming og Curie. Men har aldrig påstået af fluerne var menneskeskabt. At jeg om fluerne alligevel bruger udtrykker opformere, er det med velberåd hu. De ville nemlig ikke blive så mange hvis ikke mennesket havde givet dem så fremragende muligheder for at formere sig. Mit eks. på at avle på f.eks. et dyrs farve er jo helt korrekt, selvfølgeligt skal der 2 dyr til. Jeg har heller ikke påstået andet.

Hæng dig i hvad det drejer sig om og IKKE i bagateller. ans påstår højtskrydende at ordet Opformering IKKE findes.

Og det er hermed modbevist.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 07:49

Det var jo såre simpelt at tage en google på ordet, retskrivnings ordbogen har også ordet med, men så kan betydningen af ordet jo debatteres.

Du påstod at man kan lave en ny farve på hunde og andre dyr ad kunstig vej, men der er nu ikke noget kunstigt i at to hunde parrer sig. Når jeg skrev om katte, så var det fordi mange farver hos disse er opstået ved et tilfælde, fortrinsvis hos almindelige huskatte, derefter har avlerne så set fidusen og kopieret disse farver til f.eks perserkatte og norske skovkatte. Meget enkelt sat op.

Blå parret med creme gave en lækker blåcreme, sort med rød giver tortie, intet mystik der.

Når jeg nu sidder og tænker på de mange hunderacer vi har, så kan jeg ikke komme i tanke om en eneste, der har fået "ny" farve via menneskehånd. Alle farver er en kombination af andre farver, men måske vi en dag ser lilla hunde, som vi ser lilla katte. Lilla er en udtynding af chokolade, så labrador burde kunne stille med den første

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 08:18

maj_britt - Hvor har jeg påstået at man kan lave en ny farve på hunde og andre dyr ad kunstig vej?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 08:22

Jeg skriver:
Citat
Eks. Spændende ny farve på en Hunderace.
Man avler på denne ene hund og sørger af kunstig vej for at KUN denne hunds Gener kommer videre i avlen. (Læs ALLE husdyr/kæledyr)

Jeg skriver IKKE at den spændende nye farve er menneskeskabt, blot at NÅR den findes avler man videre på denne hunds gener. Og når mennesker bevidst avler et dyr i en bestemet retning, så ER det kunstigt (i modsætning til naturligt)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 08:35

Læs lige hvad du selv skriver..........

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-07-05 08:44

Gab.

ellebye

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 08:48

Jeg læste et sted, ellebye, at det gav ekstra ilt til hjernen at gabe........

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-07-05 09:24

Så må jeg være overiltet.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 09:33

Er det nu godt eller skidt?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-07-05 09:57

Lige et bidrag til denne yderst interessante dialog, som har holdt mig vågen hele natten.
Jeg har selv formeret mig 2 gange (bevisligt), og så selvfølgelig prøvet øh en del gange
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-07-05 10:29

Hvis nu der bliver lavet en klon af een selv, må det da være at formere sig.

Og lige med hensyn til overiltet, det medfører normalt hyperventilation, så det er ikke så godt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 11:05

Jeg tager mig sq også lige et gaaab Ikke for at få ekstra ilt til hjernen, men for at tilgendegive en ærlig menings ytring..

At du gider blive ved Arne?!
En hver ved sq da, at havde du vidst alt det pis, som du skriver angående ordet opformere, så havde du oplyst alle de kære 'uvidende', 'dumme' 'kandufjolser' allerede igår eftermiddag, da du skrev ordet - og IKKE ventet indtil du fik lidt støtte fra et link fundet på google af Eyvind..

Det er IKKE din stil Aj

Herre du milde Gud. Hva vil du nu gøre Arne?!
Eyvind har hermed bevist, at han er klogere end dig. Eller i hvert fald hurtigere til at foretage en søgning på google..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-07-05 16:55

creamygirl. Din seneste kommentar er ligesom stupid som den er total forkert. Men hvis du virkeligt mener at jeg IKKE er forfatteren bag mit Tip, så kom med en eller flere henvisninger til hvor du mener jeg har kopieret det fra. Netop det at JEG skriver ordet tyder vel også på at jeg kender det. Hvornår og om jeg gider at diskutere med ans, vedkommer hverken dig eller andre.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-07-05 17:24

Tror du ikke selv du er ude om alt den polymik ........ Arne? Du irettesætter og belærer alle om, hvordan man gør og ikke gør på Kandu. Sviner folk til, hvis de ikke gør som du synes er det rigtige. Kommer man til at gøre noget forkert .......... er du der fluks, og så siger det bare "huk", selv den mindste stavefejl bliver kommenteret. Det kan da ikke være rigtig at DU skal være den der og skabe den dårlige og meget useriøse tone der efterhånden altid er. Man tør jo snart ikke stille et spørgsmål her, for tænk, om du ikke forstår det, der bliver spurgt om.

Men det er jo nok dit liv .......... og sådan skal det nok være.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 17:44

Jamen kæreste Lord AJ..

For det første har jeg ikke skrevet noget som helst om, at du har kopieret noget som helst..
Jeg antyder derimod, at du har været i tvivl om ordets berettigelse i tråden om fluer - og af den grund IKKE pralede med din store viden, da Ans skrev at ordet du brugte egentlig skulle have været formering i stedet for opformering..

Du må sq da medgive mig, at du ikke sætter dit lys under en skæppe i alle andre sammenhæng, så hvorfor du lige netop valgte at holde bøtte i omtalte tråd (fluetråden) undrer mig altså! - og gør det stadig *S*

Først kl. 5.23 i nat forsvarer du din anvendelse af ordet opformering..og det er EFTER at Eyvind har lagt et link ind i denne tråd, som bevisligt påviser at ordet eksisterer..

Men Arne...thi hi - LOL - ROFL - og - LOOOOOL

Opformering tror jeg IKKE du skal regne med er det rette ord at bruge angående en flueplage på landet..

I dit eget tip, skriver du

Citat
Man taler om opformering når mennesket af forskellige årsager, går ind og blander sig Aktivt i denne formering, med det formål hurtigere end naturen normalt tillader, at sikre en arts reproduktion.

Kom nu ikke og bild os ind, at mennesket på noget tidspunkt AKTIVT har blandet sig i fluens formering, for at sikre artens reproduktion. Den tror jeg ganske enkelt ikke en skid på*LOL*

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-05 21:15

Citat fra AJ:

Og når mennesker bevidst avler et dyr i en bestemet retning, så ER det kunstigt (i modsætning til naturligt)
*************************************''

Når jeg bestemmer at min sort silver makreltabby-hvid hankat skal parre en blå pige, så er det ikke meget kunst / kunstigt i det!!!!!

Det foregår helt naturligt.....han parrer hende på god gammeldags måde. Vil han og vil hun, så er der ikke mere pjat der, vil de ikke, så lader de være.

Det er IKKE opformering, det er bare formering, hvor svært kan det lige være?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 21:51

arne.jakobsen

Jeg har lovet dig 60 point i et musikspørgsmål og sat dem på højkant i smalltalk.

Du skal nok få dine 60 point.

Jeg er klar over at jeg selv har henledt opmærksomheden på ordet opformere.

Hverken i Nudansk Ordbog eller Nudansk Leksikon er ordet beskrevet.

I Dansk Retskrivningsordbog står det, men der er ikke en forklaring.

Det undrer mig at der ikke i de andre ordbøger er en forklaring på opformering.

Jeg synes også det ville have været på sin plads at du i "fluespørgsmålet" var kommet med en forklaring på opformering.

Forklaringen kom først efter at Eyvind havde fundet et link, hvor ordet forekom.

Jeg indrømmer, at min første tanke med Eyvinds link, var lidt af en "joke". Eyvind elsker at "drille". Hvis han på nettet kan finde et "link" med forkert formulering vil det for ham være "guf" at viderebringe det her på kandu

Eyvind er stadig sød

Jeg har søgt lidt på nettet og fandt dette link

http://www.milhorsens.dk/nabogener.htm

Men jeg kan stadig ikke forstå at fluer opformerer sig. Jeg mener, at de formerer sig, og det uanset hvor meget lort, der ligger rundt omkring.

Eyvind

Kan du få emesen til at modtage 10 point

Hilsen ans

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 22:59

thi hi!

Sidder altså lige og får mig en griner

Er man som Arne glad for de lidt finere udtryk, så kunne man i stedet for at bruge ordet opformere have foreslået spørgeren med flueplagen noget alá nedenstående..

"Fluer skal bekæmpes ved at fjerne deres mulighed for at Copulere sig"

*LMAO* ..ved godt den er helt ude i hampen, men alligevel!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-07-05 07:54

"Fluer skal bekæmpes ved at afskære deres mulighed for at integrere sig".

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-07-05 10:11

Stilletfluen prøver her, se ekstrabillede #2:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=165301

Hvis linket ikke virker, kopier det og sæt det op i adresselinien.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-05 16:43

Ans - hvorfor skal Emesen ha' hele 10 point.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-05 18:31

Så vil emesen være tæt på sit næste mål

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-05 18:50

Tja - hvis ikke andre fortjener de point, vil jeg da gerne modtage dem. [hør]

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-05 19:03

Da ikke i denne tråd, her er point øremærket til arne.jakobsen.

Du får lige din "egen" tråd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-05 19:19

Nåe det var godt - jeg blev også lidt nervøs.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-07-05 20:10

Good one, ellebye

"Fluer kan bekæmpes ved at inddrage deres petting certifikat"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-05 12:39

arne.jakobsen

Du er da et værre tudefjæs.

http://www.kandu.dk/dk/tip/11905

Den bog der er omtalt i dit tip har i flere måneder været gratis i div. supermarkeder.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-07-05 18:37

og så har ovennævnte tip, slet ikke noget med et tip at gøre.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 01-01-06 18:24

Tak for svaret arne.jakobsen.