/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Sprogkursus på cd-rom
Fra : my77
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 19-07-05 22:44

Er der nogen der kender et godt italiensk begynder-avanceret sprogkursus???

Jeg har fundet en del på nettet, men der står nogenlunde det samme om dem alle og kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser. Jeg er ikke parat til at give flere tusinde kroner for et kursus der ikke er særlig meget værd, så vil gerne høre fra nogen der prøvet et de kan anbefale.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:29

Mange af dem kan du låne på biblioteket

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 20-07-05 11:47

Ja, jeg kender det perfekte... Det hedder Rosetta Stone - den første udgave hedder explore og er helt på begynder neveau. Det koster mellem 800 - 1000 kr hos boghandleren, men du kan altid låne det på biblioteket. Det er helt klart det bedste program der er..

Kommentar
Fra : my77

Dato : 20-07-05 12:39

Jeg overvejede at låne noget på biblioteket, men låneperioden er på 1 måned. Der er selvfølgelig mulighed for genlån, men der er også en grænse på hvor mange gange man kan det.

AhHaIC: Har kigget på The Rosetta Stone, men det kan hurtig blive dyrt eftersom der er forskellige pakker til niveauerne. Hvis jeg skal overveje dette skal det absolut være godt. Faldt over en anmeldelse, hvori der stod skrevet at der kan være problemer med tastaturet i skriveøvelserne. Er dette noget du har oplevet? og hvad er det der gør at du synes det er godt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 12:43

Du må da kunne se om det er noget for dig i løbet af et par måneder (1 genlån)
Hvis ikke du får noget ud af det på den tid, er det nok ikke brugbart for dig.
Hvad med aftenskoler o. lign.
Der er da andre muligheder.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 12:45

Det hele kommer jo i sidste ende an på om du har "sprogøre" eller ej.
Ting der fungerer for een fungerer måske ikke for en anden.

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-05 15:45

Et anden god mulighed er programmet "Eurotalk" som også kan købes/bestilles i boghandlen - her lærer man sproget på en mere interaktiv måde, og de har næsten samtlige sprog....
Jeg selv har selv købt Dansk->Mandarin og Dansk->Cantonesisk som jeg øver mig på....
www.eurotalk.com

Godkendelse af svar
Fra : my77

Dato : 24-08-05 14:13

Tak for svaret andre123.