/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
kreidler og std kaburator
Fra : 127tage
Vist : 704 gange
25 point
Dato : 19-07-05 20:24

kan jeg godt sætte den cyl på min kreidler 3.g og stadig køre med en std. kaburator ig få noget ud af det ?
http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=1403&ItemStart=

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 25 point
Dato : 19-07-05 22:02

Ja, det kan du godt, men du skal dyse lidt op.
Men 6,5hk kommer jo først når alt er som det skal være, størrer udstødning og karburator.
Men havde det været 9HK eller mere, så ville jeg ikke anbefale standardkarburatoren, da der så er meget stor riciko for stempelsætning.
Husk nyt rulleleje, og pakninger, men du kan godt bruge dit standardtopstykke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 19-07-05 22:25

øhe hvad er rulleleje ? har kun lege med puch førhen...

jeg kan måske få den samme effekt ved at bore og hakke den lidt ? vil gerne have den køre 50 - 60 kmt og en god trækkraft.

mvh

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 19-07-05 22:25

øhe hvad er rulleleje ? har kun lege med puch førhen...

jeg kan måske få den samme effekt ved at bore og hakke den lidt ? vil gerne have den køre 50 - 60 kmt og en god trækkraft.

mvh

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 19-07-05 22:27

den kreidler jeg har købt er en 3-g florett fra 73 med renoveret motor og ganske pæn og garenti til 6000 kr. er det en fornuftig pris eller har jeg betalt for meget ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-05 23:43

Nå, rulleleje= Nåleleje (Fordi rullerne ligner nåle der ligger ned)
http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=8623&ItemStart=
Forøvrig er rullelejet til stempelets krydspind, som til en Kreidler er 14 mm og ikke 10 og 12 som på andre knallerter/scootere.
Kreidler er den bedste knallert der er lavet, og det var grunden til fabrikken måtte lukke, da de aldrig solgte reservedele.
Så en pæn Kreidler knallert må gerne koste 6000kr.
Her forøvrig selv en 3 gears, der nu er skilt ad, til total renovering, skal have lakering og nye lejer mm, dog skal den være så orginal som muligt, og ikke tunes. Ja, har også en Kreidler Superstar, men det er en anden historie.
Mangler forøvrig en bagskærm, men du har vel ikke stumper.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 25-07-05 19:41

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 11-11-09 01:34

DET ER OG VAR EN GOD KNALLERET. VERDENSREKORD PÅ 50 ccm 210 km/t for mange år siden,
de 3 stk jeg har haft, var der kun et poblem om vinteren, frøs kick starter og gearskiftet til når der var sne der røg op undermotorblokken. men ellers en fin knallert. luft eller blæser kølet. Jeg fik boret min op i insugningen, boret nogle milimeter op i udstødningen, hakket et par millimeter. forrørret går lang ind i udstødningen. det saver af, i gammel dage på yamaha 4gear. det virker som tunudstødning - 5-10 km
Gammel kreidler fan 1 florrat 2 elecktroin