/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
cli.exe fejl i catalyst
Fra : windows
Vist : 665 gange
170 point
Dato : 19-07-05 17:03

go dag har et problem efter jeg har opdateret den nyeste catalyst driver fra ati skriver min com
at der er en cli exe fejl ,og når jeg spiller eller min datter spiller sims går den i baglås og skriver at vpu recover ikke kan genoprettes
helt efter en hardvarebaglås og er gået over til softvareydelse komputeren skal genstartes for at genoprette hardvare ydelse please help.
ps kan det være grafikkortet har købt det for et par måneder siden og synes det kører meget godt en time eller to derefter begynder problemerne
har også fået skrevet ved et nedbrud at grafikacclerator conflikter ...
atlon 2000
512 m ram
radeon 9800 pro power color

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-05 17:22

Prøv at fjerne driveren til grafikkortet og genstart pc.en efter opstart vil driveren igen installeres og se om det så virker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-05 21:27

cli.exe er en del af ATI's control center! Prøv først at se om du kan fjerne gli referencen under msconfig (skriv msconfig under start > kør og gå under fanebladet start!
Hvis problemet er opstået under den nye catalist driver så prøv at gå tilbage til den gamle!

Evt kan du jo bruge det her freeware program og fjerne alt ATI relateret og så prøve med en anden driver!
http://drivers.soft32.com/driver/download-ATI_CATALYST_Uninstaller-24073.html

Kommentar
Fra : windows

Dato : 24-07-05 11:42

hey tedd har ikke kunne finde den gli reference fil men har nu prøvet at genoprette / tilbagedatere min com og efter dette, installere den medfølgende driver fra ati.Intil videre har dette afhjulpet problemet .men spørgsmålet er nu hvis jeg opgraderer med atis nyeste driver, om problemet så vil genopstå . jeg tænker på afinstalationsprogrammet fra ati vil det fjerne den cli exe fil (jeg kan jo bare prøve ) men jeg ved ikke om der er andre som skulle have prøvet dette.Om der er en fejl med atis nyeste catalyst driver til xp har skrevet til ati men har ikke fået svar endnu ..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-05 16:59

ATI's nyere driver kræver at man har installet .net fra microsoft og cli.exe checker bl.a. for nye drivere hvergang du er på nettet, så det er muligvis fordi du ikke har .net installeret at cli.exe genererer fejl.

Kommentar
Fra : windows

Dato : 31-07-05 12:08

hej tedd har installeret net fra microsoft har prøvet alt som ovennævente men problemet er kun blevet værre nu begynder skærmen ved opstart at skrive der intet signal er har derefter installeret en standard vga driver som skulle afhjælpe problemet det gjorde den også lige til at jeg skulle se en film i vindows media player så blev der rødt på begge sider af skærmen og derefter frøs min computer har nu taget grafig kortet ud og sat mit gamle radeon 9250 kort i maskinen og nu kører den igen uden problemer har afleveret mit grafikkort til pc builder hvor det er købt og de vil sende det ind til ati håber de finder en fejl . men jeg takker for alle indlæg fra jer alle af hilsen vindovs