/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af fliser i badeværelse
Fra : bv32
Vist : 5704 gange
100 point
Dato : 19-07-05 13:16

Vi har et meget grimt 80'er badeværelse med røde glaserede fliser på væggene.
Er det muligt at male disse, også i brusenichen?

I et byggemarked fik vi at vide, at produktet Plastikote ikke kan bruges i en bruseniche, hvis man også forventer at det holder (!!!). Hvilke andre muligheder findes der for at male fliserne?

Kommentar
Fra : papajensen

Dato : 19-07-05 13:24

Hej bv
Hæftegrunder + højglans

Rengør dine fliser i malerens
Grund dem med en hæftegrunder (det hedder den og er beregnet på det samme)
Lad den tørre og du kan så derefter male dine fliser med en højglans maling.
Og det kan sagtens holde også i i en bruseniche.
Men der hvor det går galt bla. med afskalning af maling i baderum, er når forarbejdet ikke er i orden.
Så husk den grundige rengøring
Med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 13:43

Alternativt kan du købe selvklæbende "fliser" du kan klæbe på de gamle.

Men igen er forarbejdet meget vigtigt, ellers falder de også af.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-07-05 14:27

Du skal helst bare sørge for at det maling du maler ovenpå grunderen er vådrumsmaling, især i brusenichen, da dette jo bliver vådt og resten fugtigt. Men ellers er det rigtigt som papajensen siger. det kan sagtens blive rigtig fint. Kun fantasien sætter sine grænser ;)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 19-07-05 16:34

hej
du skal rense med grundrens der efter skal fliserneslibes matte
for at maling hæfter der efter grundmaling og den farve du vil have
brug alkyd maling ikke platmaling husk god uduftnig
også til sidst køb malingen ved en farvehandler
der får du de bedste råd
min erfaring i byggemarked r det ikke altid en faglært der betjener kunden
da den/de faglærte måske er optaget af noget andet

Kommentar
Fra : papajensen

Dato : 19-07-05 18:28

Bublebee...vådrumsmaling = maling over glans 25....bare væsentligt dyrere at købe det med markatet vådrumsmaling
og jeg er faktisk faglært maler.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 12:15

jeg har da heller ikke modsagt dig noget papajsen !!!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 12:16

Og du havde nu heller ikke fortalt bv hvilken glans der skulle bruges vel ?