/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msn loader der ikke virker!!!!!
Fra : snuskebasse29
Vist : 251 gange
20 point
Dato : 18-07-05 12:39

hmmm jeg har forsøgt få min msn loader til at fungere på min stationære pc med windows 2000... Har det på min bærbare Acer travel Mate med XP og der virker det fint. Gør nøjagtig det samme på min stationære men det virker bare ikke.. Den svare når jeg loader at den ikke kan læse stien(The program couldn't read the path from the registry)???? Hver gang jeg lukker mit msn ned (7) , for jeg en besked om at der er genereret en fejl, og at der oprettes fejl-log... Af en eller anden grund ligger windows msn ikke på min pc mere(tror jeg slettede det i arrigskab over den loggede på der i stedet) men det virker nu som om der mangler noget... Har prøvet at slette msn og hente det igen, det hjælper ikke.... hmm og mener at ku huske den har ævlet om noget med en run ddl fil der var problemer med, men er bare pc spasser og fatter hat af det her.... Håber nogen har et fornuftigt svar.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 14:06

Prøv at sætte din xp cd i, mener du kan installere det fra den, eller reparere, uden altså at køre en installation. Begynd med at installalere msn???

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 14:09

hmmm det er på windows 2000 ikke på XPen der virker det fint, og da det er en XP udgave til bærbar kan jeg ikke bruge den på den stationære, men jeg kan prøve at sætter windows 2000 i og reparere????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 14:11

Prøv, det koster intet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 14:16

Ellers prøv at åbne din 2000 cd, og se om der ligger en mappe der hedder msn, eller netværk eller lignende, og installer det som er af det.

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 14:50

argh nu har jeg prøvet lidt frem og tilbage.... kan ikke finde nogen mappe der sku ku hjælper mig og kan slet ikke finde ud af hvordan jeg får den til at reparere..... suk...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 15:00

Hvis du har regcleaner, kan du muligvis fjerne gamle gamle msn indgange, men pas på med hvad du fjerner.
Og så prøv, at hente det hele ned fra msn.
Der skulle vel ikke være forskel på hvad du downloader, tænker på om det passer til 2000 eller kun til xp.
Mener der skal nogle tilførelsesprogrammer til, før det virker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 15:25

fjern messengeren fuldstændigt sådan:
tryk Start - tryk kør - indsæt linjen: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

og prøv at downloade den igen

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 20:02

Det lyder sq rimlig fornuftigt det er miritdk.... Den hopper jeg på, du skal nok høre hvis det ikke virker...*gg*

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 20:06

miritdk;
er det en kode til DOS eller ??????
Som sagt, kender ikke til 2000. er det en opgradering fra win 98 ??
mvh

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 20:09

hmmm det er nu prøvet og den skriver bare Fejl: INF-filen C:\WINNT\INF\msmsgs.inf blev ikke fundet... Siger det dig noget????

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 20:12

en kode til DOS??? jeg er jo pc spasser...gg.. aner det da ikke, og ved ikk om det er en opgradering. Spørg du mig er det efterfølgeren til 98... heh

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 20:17

Prøv hijack på
www.arlet.dk
med den kan du fjerne alt, hvad der har ned msn at gøre, og prøv igen......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 20:37

rimelig god ide med arlet

prøv lige at kigge i tilføj og fjern programmer om den messenger overhovedet er der

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 20:43

miritdk:::::::::
Dig igen,,,,,,, er du alle vegne og ????
Det er nok mig, der lider af synforstyrrelser,,,,,,,
Kender du noget til katte, SÅ ER DET NU..

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 20:51

ja ja msn 7 ligger der.... og nu er det sån at jeg er beskyttet via tdc og deres Norman... Og i følge det må jeg ikke have andet antivirus eller noget i den dur på pcen, er hijack ikke en sån fætter??? og min msn 7 virker jo fint, er kun når jeg lukker den ned og når jeg vil prøve at køre med msn load så jeg kan ha 2 msn på samtidig.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 21:09

nej hijackthis er ikke sådan en fætter

hmmm har vist da ikke helt forstået dig - du skriver jo først at du mangler på den ene pc og ikke den anden ?????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 21:11

smxxx - katte ???????????

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 18-07-05 21:24

nej du har ikke forstået mig...gg jeg har msn 7 på dem begge, men på den bærbare kan kan jeg kører med det der hedder msn loader så man kan ha 2 msn messenger til at køre samtidig med 2 forskellige log in.... På den bærebare virker det fint, har 2 msn'er kørende nu, men når jeg vil gøre det samme på den stationære, altså havde 2 msn messenger på samtidig, ja så vil den ikke.. her er det så at den skriver at den ikke kan læse stien.... og da jeg i sin tid slettede windows messenger er jeg måske kommet til at slette noget jeg ikke skulle.... kan ikke finde et msn bibliotek blandt andet.... og lige præcis navnet på det du bad mig skrive i kør, er jjo det jeg nævner i starten med en ddl fil jeg har set lave ballade på et tidspunkt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 21:28

ok - du kender navnet på den manglende fil - så send den fra den anden pc til den der mangler

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 22:02

:::::::
altså havde 2 msn messenger på samtidig, ja så vil den ikke.. her er det så at den skriver at den ikke kan læse stien.... og da jeg i sin tid slettede windows messenger er jeg måske kommet til at slette noget jeg ikke skulle....
:::
tror du så ikke bare du skal bruge/have msn explorer geninstalleret, da jeg tror,,,, det er selve progammet msn explorer,,,,,,,, du har slettet, plejer at være nødvendig, på nogle af disse programmer,,,,,,,,til at lave dine mail,,,kontakt//er, du har slettet, så kan jeg da godt fostå, der ikke er adgang, da det som regel er explorer, der skal stå for dine mails/adresser....................
Prøv, om du ikke kan downloade explorer til din pc///2000////xp

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 19-07-05 10:42

heh nej jeg kender ikke navnet på filen, kun at den hed noget i retningen af run ddl.... og smxxx dit svar fattede jeg ikke en klap af....*GG*.....

Kommentar
Fra : snuskebasse29

Dato : 19-07-05 10:42

heh nej jeg kender ikke navnet på filen, kun at den hed noget i retningen af run ddl.... og smxxx dit svar fattede jeg ikke en klap af....*GG*.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 11:01

tror også på at du skal fjerne den messenger helt og holdent - og derpå installere den igen - det er jo dens egen.dll der mangler ;) - Husker ikke om der er uninstall - er der så brug den først - ellers gå i tilføj/fjern programmer og fjern den der. Skulle der så være en rest kan den fjernes med for eks regcleaner (kan hentes her: http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=189 ) men vær meget forsigtig med kun at fjerne hvad der hører msn til !!!!!
Derpå download msn igen .

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 20:23

Hej, er der ikke et program, der hedder net.pasport, til at oprette mailkonti med.