/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Vi er fremlejetagere
Fra : Plathors
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 17-07-05 13:52

Vi er fremlejetagere af en andeldelslejlighed på 2. år. Kontrakten lød på 2 år. Nu vil fremlejegiver gerne sælge sin andel, efter de 2 år. Hvordan står vi i sådan en situation, for vi vil naturligvis gerne købe andelen. Vi har hørt i periferien, at loven siger, at vi skal have tilbudt den først, (fordi vi har boet i andelslejligheden i netop 2 år) før kommende på en venteliste kan få tilbudt den. Er der noget i det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-05 13:57

Du må kontakte andelsboligforeningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-05 14:23

Hvis du ikke er skrevet på en venteliste i andelsboligforeningen ville det være en god ide at blive skrevet på.

Det er meget forskelligt fra den ene forening til den anden.

Andelshaveren må have et andelsbevis og love om foreningen.

Du kan læse lidt her

http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsbolig/archive/lejers-overtagelse-af-andelslejlighed-140.htm

Men kontakt andelshaver og eller andelsboligforeningen.

Hilsen ans