/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvor mange WW-points er der i risengrød?
Fra : Birgit7400
Vist : 1257 gange
20 point
Dato : 16-07-05 19:06

Altså i risengrød lavet af minut-ris og mini-mælk?? Kan ikke lige regne det ud. Er der en der kan?

Mvh
Birgit7400

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 16-07-05 21:07

En dl. / 100 gram = 1 points

Ifølge points bogen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 21:25

Hej igen Birgit. Hvis Michael har en bog der så LYNHURTIGT giver ham svaret, hvorfor har DU så ikke? Mangler du bogen? Og i givet fald: Hvorfor? Er du ikke tilmeldt? Så bliv det. Der er mange fordele ved det.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 22:32

Hej Arne

jo jeg har bogen, men synes ikke der står noget om det i den...
Har du selv bogen, kan du måske guide mig hen til siden hvor det står?
Eller må Michael meget gerne gi' mig siden...

Hej Michael
Er det for den færdige grød, og er det for minut ris med Mini-mælk???
Jeg har et skema hvor det er med skummet mælk til 1 points, men med alm. ris,
er det den du har taget?

Mvh
Birgit7400

Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund

Modtaget 20 point
Dato : 16-07-05 23:21

Hej Birgit,

Det står under desserter i pointsbogen, på side 13. Og ja, det er med almindelig ris og skummetmælk. Men helt ærligt, så tror jeg ikke forskellen er så stor, at det bliver afgørende, om det er med skummetmælk eller minimælk. Og det er den færdige grød, som giver 1 point for 1 dl.

Jeg har selv fulgt programmet med succes, og nogengange må man sjusse sig lidt til de points. Men minimælk kontra skummetmælk - minutris kontra grødris - det kan der simpelthen ikke være ret stor forskel på. Ja, så skal du i hvert tilfælde spise risengrød 3 gange om dagen...

God vind med dit vægttab - jeg er på minus 18 kg.

Med venlig hilsen Michaels kone

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-07-05 00:09

Hej Birgit. Nej jeg har ikke lige den bog. Jeg har i mange år samlet på opskrifter og har derfor også mange slankeopskrifter. Jeg er så heldig at jeg ikke behøver at tænke på min kost alene for ikke at blive for tyk. Med mig er det nærmest omvendt. Ja, sådan kan livet være så uretfærdig. Jeg spiser alt jeg har lyst til, og har altid gjort det. Men som Michaels Kone siger, er det ikke så vigtigt om det lige er 10g af det ene eller det andet. Det vigtige er at du bruger din egen sunde fornuft. Får du 100 g for meget af én ting, véd du også godt selv at du skal spare lidt på noget andet.

Kærlig h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : Birgit7400

Dato : 17-07-05 09:56

Tak for svaret, Michaels Kone *Smiler*
og tillykke med dit vægt tab!

Håber at få en ligeså stor succes, er kun i gang med 3 uge, så tager det stille og roligt, men har allerede smidt 3,2 kg, så det går den rigtige vej!

Mvh
Birgit7400