/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Automatisk dato i Exel
Fra : ovcdk
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 16-07-05 12:45

Hej.
Er der nogen af jer der ved hvordan jeg får computerens dato til at skifte automatisk i et regneark.
Jeg har lavet en faktura skabelon og der vil jeg gerne have at datoen på fakturaen skifter automatisk, jeg har set det virke i en standart faktura der ligger i Exel, men jeg har lavet min egen og vil gerne have den funktion til at virke i min egen faktura.

Ovc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 12:58

Prøv at gå i hjælp i regnearket og søg på "indsætte dags dato" - det er lidt nemmere når du ser det frenfor at forklare det her, men i korte træk bruger du "NU" og "IDAG"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 13:50

A1= IDAG()
(indsæt >funktion>dato og klokkeslæt>og vælg: idag = dato ell. nu = dag og tidspunkt)
Som test:
A1 = Idag
A2 = 15-07-05
A3 = =SUM(A1-A2)..........marker A3 >formater>celle>tal>antal decimaler = 0 >OK
Nu skal der stå 1 i celle A3

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-07-05 14:38

Lidt enklere sagt - I den celle hvor dato skal stå skriver du =IDAG()

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 14:42

Den er LIDT for simpel "JensT"

Så kommer der blot til at stå =IDAG() - Feltet skal trods alt formateres

Kommentar
Fra : magma

Dato : 18-07-05 11:18

Gå ind og søg på Dato og du ville få en masse frem om det :) Men for at få den til at skrive datoen så skrive =IDAG() og sæt formattet på cellen til dato som du ville have den med dag/månede- år klokke slet osv... :)

Kommentar
Fra : Jan_Svendsen

Dato : 01-08-05 23:03

Højreklik på cellen, vælg formater celler, vælg fanen tal, vælg dato under kategori.
I type vælger du et datoformat uden *-markering