/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Debitorpost markeret til udligning
Fra : tryksen
Vist : 724 gange
250 point
Dato : 16-07-01 11:35

Jeg har en debitorpost, jeg gerne vil have udlignet. Det kan jeg bare ikke, fordi den er markeret til udligning af en anden bruger, fortæller systemet mig. Jeg kan bare ikke finde ud af, hvilken anden bruger det skulle være, da det er et enkeltbrugersystem med kun mig selv som bruger. Jeg kan heller ikke ophæve den markering for udligning, der i forvejen er på den pågældende post, fordi det er en anden bruger, der har oprettet markeringen. Jeg kører C5 Light version 2.1 build #59. Jeg har prøvet at reindexere databasen og kørt check/fix på den. Jeg får ingen fejl under afviklingen af check/fix, men jeg kan altså stadig ikke ændre udligningsmarkeringen på posten.

M.v.h.
Hans

Kommentar
Fra : tryksen

Dato : 17-07-01 12:34

Jeg kan ikke finde det kartotek, som indeholder udligningsmarkeringen. Så vidt jeg kan se i skærmbilledet til udligning, skulle der være et felt med navnet "Mark", men jeg kan altså ikke se, hvilket kartotek feltet kommer fra.

En anden mulighed ville måske være, hvis jeg på een eller anden måde kunne se, hvordan den bruger, som systemet mener har oprettet markeringen, er oprettet. Så kunne jeg evt. oprette en tilsvarende bruger, og derigennem komme videre med rettelse af markeringen?

Hans.

Kommentar
Fra : tryksen

Dato : 20-07-01 09:49

Jeg kan altså godt finde ud af at oprette en bruger - det er jo ingen videnskab. Jeg kan bare ikke se, hvad det skulle være for en bruger, der spærrer min postering, da der aldrig har været oprettet andre end mig selv og Supervisor. Supervisor kan heller ikke slette markeringen. Men jeg må da på een eller anden måde kunne se i systemet, hvordan den bruger, som systemet mener har "sat sig på" posteringen, er oprettet? - og så oprette en tilsvarende!
Hans

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 20-07-01 09:55

Det var også det jeg mente med at oprette bruger. Jeg synes bare det er underligt at du ikke uden videre kan slette posten. Jeg prøver at simulere din problemstilling og vender tilbage...

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 250 point
Dato : 23-07-01 09:26

Jeg skrev til Damgaard da jeg ikke kunne gennemskue det. Her er svaret :

Under Debitor / Periodisk / Oprydning / Fjern markering

Med venlig hilsen

Henning Willer
Kompetancekonsulent
support@damgaard.com