/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Ny PC - data fra C5, hvordan
Fra : tovefrue
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 14-07-05 15:28

Jeg har købt ny PC. Og installeret C5programmet ver. 2.1.
Hvordan får jeg datafilerne ind i det nyinstallerede program ??
Revisoren får mine filer via mail - men hvordan han får dem i sit C5 - ved jeg ikke.
Skal de ligge i en programfil - eller skal man importere dem?
Kan nogen hjælpe mig???

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 14-07-05 16:35

Hej

Filen med alle dataene hedder C5DATA.DAT og ligger i C5 biblioteket.

Hvis du har en almindelig udgave til kun et regnskab, så er det bare at flytte den over.

Til orientering, så har din revisor sandsynligvis en udgave til flere kunder, og så hedder den ikke "dat", men en kode som han giver den.

Husk hvis du har fået tilrettet fakturalayout m.m., så følger de ikke med her, men det er en længere historie hvordan man gør det.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : tovefrue

Dato : 14-07-05 20:51

Hej Leo

Tusind tak for dit svar. Det vil sige, at jeg skal sætte mine dat.filer fra den gamle PC ind i C5 biblioteket.

mvh
Tove Fruelund

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-05 20:57

Hej

Det er kun en fil, det er c5data.dat

den skal du finde i den gamle og så kopiere ind i den nye, hvor den skal overskrive den du har der.

Husk at tage en kopi af hele den nye før du gør det, så du kan "gå baglæns" hvis noget går galt.

Hilsen

Leo

Kommentar
Fra : tovefrue

Dato : 14-07-05 21:07

Hej igen

Ja. det er nok en god ide - at tage back up.
Tak for hjælp.

mvh Tove

Godkendelse af svar
Fra : tovefrue

Dato : 14-07-05 21:08

Tak for svaret Leo.pedersen.